نگرانی‌ها از سرنوشت ارز دیجیتال TON/ بازداشت دوروف، بازار را به هم ریخت

روز گذشته و همزمان با انتشار خبر دستگیری مدیر تلگرام ارز دیجیتال TON با ریزش قیمت بیش از ۲۲ درصد همراه شد و یک شبه از ۶.۸ دلار به ۵.۲ دلار کاهش یافت.

نگرانی‌ها از سرنوشت ارز دیجیتال TON/ بازداشت دوروف، بازار را به هم ریخت

پیش از این کارشناسان اقتصادی نسبت به بی اعتباری بسیاری از ارزهای دیجیتال و فراز و نشیب بالای ارزش آنها هشدار داده بودند.

گاردین در گزارشی تاثیر دستگیری پاول دوروف روی قیمت ارز دیجیتال TON بررسی کرده که نشان می‌دهد، سرمایه‌گذاران بسیار ریسک‌پذیر، همچنان این رمز ارز را حفظ کرده‌اند. 

درحال حاضر ارز دیجیتال TON روی ۵.۷ تثبیت شده است، اگر قیمت آن را با ۹آگوست که روی ۶.۵دلار بود بررسی کنیم،باکاهش بیش از۱۴درصدی همراه شده است.

با وجود اخبار منفی از سوی تلگرام به نظر می‌رسد مجموعه عوامل منجر به ریزش این رمز ارز شده‌ است. جریان سقوط  بازار کریپتو از روز ۵آگوست کلید خورد و بیت‌کوین به حوالی ۵۰هزار رسید و قیمت TONهم به زیر ۵هزار دلار سقوط کرد؛ بنابراین کاهش قیمت روز گذشته نسبت به دوره قبل کمتر بود. 

درحال حاضر قیمت  TON نسبت به سال ۲۰۲۳ با افزایش ۱۴۰درصدی همراه شده و ۳۱درصد بالاتر از رکورد ماه ژوئن است. 

از ابتدای فوریه تا انتهای آوریل قیمت TON از ۲دلار به ۷دلار رسید و ثبت سقف ۵.۷دلاری روز  گذشته با وجود اخبار نگران‌کننده از تلگرام چندان هم فاجعه‌بار نبود.

در طول سال ۲۰۲۴، پس از پایان روند صعودی TON  سه شوک قیمتی به این ارز دیجیتال وارد شده که آن را به زیر ۶ دلار بازگردانده، دو مورد اول قیمت را به زیر۵دلار و خبر دستگیری مدیرتلگرام به زیر۶دلار رساند. 

به اعتقاد کارشناسان، اگرچه TON از نظر تئوری یک پروژه غیرمتمرکز است، اما در واقع پروژه رمزنگاری تلگرام است و دستگیری پاول دوروف تاثیر مستقیم بر سرنوشت این پروژه می‌گذارد. 

نباید فراموش کرد که TON چند ماه است که به طور پیوسته در بین ۱۰ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار قرار دارد و حتی شوک  دیروز و کاهش ارزش قیمتی حدود ۲۲درصد آن را از این رتبه خارج نکرد. 

به اعتقاد سرمایه‌گذاران واقعیت این است که رویدادهای TON ارتباط نزدیکی با رویدادهای تلگرام دارند،اما رویدادهای تلگرام لزوماً با رویدادهای دوروف مرتبط نیستند.

در واقع، پس از یک لحظه ناامیدی اولیه پس از انتشار خبر دستگیری دوروف، بازارهای کریپتو نه تنها زیان TON را محدود کردند، بلکه به آن اجازه دادند بخشی از زیان های انباشته شده در اولین ساعات پس از انتشار خبر را جبران کند.

منبع: اخبار روز آزاد
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    اینها همش بازی هست برای خرید در کف قیمت و سود توپول در ادامه کار... چند روز دیگه ایشون آزاد میشن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد