گزینه عاقلانه خودروسازان آلمانی؛ «رفتن به چین!» به جای «چین زدایی»

«گروه فولکس‌واگن» آلمان اخیرا طی بیانیه‌ای اعلام کرده این شرکت به منظور کاهش هر چه بیشتر هزینه‌ها در حال بررسی تعطیلی کارخانه تولید خودرو و یک کارخانه تولید قطعات در آلمان است. اگر طرح مذکور اجرایی شود، این نخستین بار خواهد بود که فولکس‌واگن یک کارخانه داخلی را از زمان تاسیسش تعطیل می‌کند.

گزینه عاقلانه خودروسازان آلمانی؛ «رفتن به چین!» به جای «چین زدایی»

برنامه فولکس‌واگن برای بستن کارخانه‌های محلی خود نشان می‌دهد تحت موج برقی‌سازی که در حال درنوردیدن جهان است، صنعت خودروسازی سنتی در آلمان و حتی اروپا با معضل افت رقابت‌پذیری روبروست.

بعضی از سیاستمداران اروپایی در مواجهه با این شرایط جدید، بر چگونگی بهبود رقابت‌پذیری صنایع خود تمرکز نمی‌کنند، بلکه تقصیر را به گردن شرکت‌های چینی که سریعا در حال توسعه در زمینه خودروهای انرژی جدید هستند، می‌اندازند و چماق حمایت گرایی علیه چین را در هوا می‌چرخانند و قصد دارند با اعمال تعرفه علیه چین یا «ریسک زدایی» یا حتی «چین زدایی»، صنایع خود را از تنگنا بیرون بکشند.

حمایت گرایی، رقابت پذیری به ارمغان نخواهد آورد و صنعت خودرو مدت‌های مدید است که در این خصوص به اجماع رسیده است. از زمانی که اتحادیه اروپا در اکتبر سال گذشته تحقیقات ضد یارانه را علیه خودروهای برقی چین به راه انداخت، خودروسازانی چون «فولکس‌واگن»، «بی‌ام‌دابلیو» و «مرسدس-بنز» اعلام کردند آنها فقط قادرند رقابت‌پذیری خود را در یک بازار کاملا رقابتی بهبود بخشند و به سیاست حمایت گرایی برای حفظ بازارهایشان نیازی وجود ندارد.

در حقیقت رفتن به چین و افزایش سرمایه گذاری در این کشور در حال تبدیل شدن به یک گزینه مهم برای خودروسازان باسابقه اروپایی از جمله فولکس‌واگن است تا با این روش به شرایط جدید کنار بیایند. آوریل امسال فولکس‌واگن اعلام کرد 2.5 میلیارد یورو برای توسعه مزکر تولید و نوآوری خود در «هه‌فی» سرمایه گذاری می‌کند؛ «گروه مرسدس-بنز» ماه جاری میلادی از قصد خود برای سرمایه گذاری بیش از 14 میلیارد یوان در چین با شرکای چینی به منظور تقویت خط تولید محلی خودروهای سواری و خودروهای تجاری سبک خبر داد...

آنها رفتن به چین را انتخاب کرده‌اند زیرا این  کشور یک بازار مصرف فوق بزرگ دارد. داده‌ها نشان می‌دهد که تولید و فروش خودروی چین برای پانزدهمین سال پیاپی رتبه نخست جهان را کسب کرده است. به موازات تداوم افزایش درآمد مردم، تقاضای مصرف خودروی چین رشد قوی‌تری را تجربه خواهد کرد. روزنامه سوئیسی «نیو زورچر سایتونگ» با انتشار مقاله‌ای نوشت که خودروسازان آلمانی در چین، بزرگترین بازار خودروی جهان، بسیار موفق هستند و از هر سه دستگاه خودرویی که آنها می‌فروشند، یکی در چین فروخته می‌شود.

آنها رفتن به چین را انتخاب کرده‌اند زیرا بهترین راه برای بهبود رقابت‌پذیری جهانی است. چین در خط مقدم جهان در زمینه‌های باتری‌های انرژی جدید، رانندگی خودران و سیستم صوتی و تصویری داخل خودرو قرار دارد.

شرکت‌های خودروی اروپایی در حال افزایش سرمایه گذاری و توسعه تولید خود در چین، تقویت توانمندی‌های محلی تحقیق و توسعه و ادغام فعالانه با اکوسیستم صنعت خودروسازی چین هستند. این یک گزینه اجتناب ناپذیر برای تقویت رقابت‌پذیری برندها تحت روند تحول سبز جهانی است.

فولکس‌واگن و «شیائوپنگ موتورز» چندین مرتبه توافق‌های همکاری فنی را از زمانی که آنها یک رابطه همکاری در جولای سال گذشته ایجاد کردند، به امضاء رسانده‌اند.

«فردیناند دودنهوفر» یک کارشناس آلمانی سرشناس اقتصاد خودرو و رئیس «موسسه تحقیقات خودروی بوخوم»، گفت: در گذشته مهندسان آلمانی به چینی‌ها چگونگی ساخت خودرو را آموزش می‌دادند. حالا در زمینه‌های خودروهای برقی و رانندگی خودران، شرکت‌های خودروی چینی الهامات فراوانی را برای شرکت‌های خودروی چین به ارمغان آورده‌اند.

رفتن به چین فقط یک گزینه برای صنعت خودروسازی آلمان نیست. شرکت‌های بزرگ چندملیتی از جمله الکترونیک، ماشین‌آلات، خرده‌فروشی و تولید دارو، طرح سرمایه‌گذاری خود را طی‌ سال‌های اخیر در چین افزایش داده‌اند. گزارشی که «اتاق بازرگانی آلمان در چین» منتشر کرده نشان می‌دهد بیش از نیمی از شرکت‌های آلمانی برنامه افزایش سرمایه گذاری در چین طی دو سال آینده را تحت بررسی قرار داده‌اند.

روند جهانی قدرتمند است. فقط با استقبال از تغییر و تقویت همکاری و منافع متقابل و برد-برد با یک ذهنیت باز می‌توان در رقابت شدید بازار شکست ناپذیر شد.

حمایت گرایی نمی‌تواند از صنایع عقب مانده محافظت کند چه رسد به بهبود رقابت پذیری و فقط تردیدهای بازار را افزایش خواهد داد.

بنا بر این «رفتن به چین!» به جای «چین زدایی»، تنها گزینه صحیح است.

منبع: رادیو بین المللی چین
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    تعطیل نکن پاشو بیا اینجا بهت احتیاج داریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد