کانادا برنده دعوای حقوقی با آمریکا شد

سازمان تجارت جهانی در یک دعوای حقوقی میان کانادا و آمریکا درباره جریمه اتاوا توسط واشنگتن به دلیل پرداخت یارانه به شرکت های کاغذسازی، رای به نفع اتاوا داد.

کانادا برنده دعوای حقوقی با آمریکا شد

به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان تجارت جهانی در شکایت کانادا علیه آمریکا در پرونده اختلاف میان دو کشور پیرامون وضع تعرفه بر صادرات کاغذ کانادا از سوی واشنگتن، رای به نفع اتاوا داد.
کانادا در سال 2016 به این سازمان شکایت کرد که آمریکا به نادرستی اتاوا را به بهانه پرداخت یارانه به شرکت های کاغذسازی جریمه کرده است.
کانادا همچنین گفته بود که وزارت بازرگانی آمریکا اتهام زنی شرکت های کاغذسازی آمریکایی علیه شرکت های رقیب کانادایی را مبنی بر مخفی نگه داشتن دریافت یارانه از دولت، پذیرفته است.
این رای سازمان تجارت جهانی در حالی صادر می شود که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا رویکرد خصمانه ای علیه این سازمان اتخاذ کرده و آن را به بی عدالتی علیه واشنگتن متهم کرده است.
این در حالی است که کارشناسان اقتصادی می گویند نرخ سود و زیان آمریکا در اختلافات تجاری بد نیست و چه بسا بهتر از دیگر اعضای سازمان تجارت جهانی است.
ترامپ روز دوشنبه تهدید کرد که علیه سازمان تجارت جهانی اقدام می کند. رئیس جمهوری آمریکا در حال حاضر نیز با خودداری از انتخاب قاضی دادگاه های تجدید نظر در این سازمان، آن به بن بست کشانده است.

منبع:ایرنا

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها