دانش آموزان تبعه خارجی برای ثبت نام در مدارس البرز اقدام کنند

مدیرکل اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری البرز اعلام کرد که دانش آموزان فاقد مدرک معتبر اتباع خارجی می توانند برای ثبت نام در مدارس این استان اقدام کنند.

دانش آموزان تبعه خارجی برای ثبت نام در مدارس البرز اقدام کنند

کامبیز جعفری روز پنجشنبه افزود : با توجه به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم بهره‌مندی فرزندان لازم­‌ التعلیم اتباع افغانستانی ساکن در کشور از امکانات آموزشی و دستورات هیات وزیران، صدور برگه حمایت تحصیلی و ثبت نام از دانش ­­آموزان فاقد مدرک معتبر اتباع خارجی در مدارس کشور در سال تحصیلی جدید آغاز شده است.

وی ادامه داد: تمام اتباع خارجی متقاضی تحصیل بین سنین شش سال تمام (متولدان قبل از یکم مهرماه سال ۹۳) تا ۲۰ سال تمام می توانند از این طرح بهره مند شوند .

جعفری گفت: متقاضیان دریافت معرفی‌نامه حمایت تحصیلی می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات، اقامت و اشتغال اتباع خارجی برای بهره مندی از این طرح اقدام کنند .

وی افزود: این برگه صرفا برای تحصیل نزد واحدهای آموزشی وزارت آموزش‌ و پرورش استان محل صدور و برای سال تحصیلی جاری معتبر می‌باشد.

جعفری اظهار داشت : هدف از این طرح آموزش فرزندان لازم‌التعلیم ، فراهم کردن امکان دسترسی به آموزش پایه برای کودکان بازمانده از تحصیل ، ایجاد فرصت ­های برابر و عدالت آموزشی برای همه دانش‌آموزان و همه افراد لازم­التعلیم در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جهت اتباع خارجی می باشد .

وی در خصوص مشمولان ثبت نام در این طرح بیان داشت : علاوه بر دانش­ آموزان مجاز دارای مدارک معتبر مشمول ثبت نام در مدارس جمهوری اسلامی ایران دانش ­آموزانی که در سال­های گذشته اقدام به دریافت برگ حمایت تحصیلی کرده ­اند ، دانش ­آموزان دارای گذرنامه خانواری تمدید روادید شده تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۷ که درسال گذشته با گذرنامه و یا برگ حمایت تحصیلی در مدارس جمهوری اسلامی ایران تحصیل کرده و یا کلاس اولی می­ باشند ، فرزندان مادر ایرانی که تاکنون موفق به اخذ تابعیت نشده­اند لکن مدارک لازم مبنی بر ازدواج والدین (عقد نامه) و گواهی ولادت فرزند را در اختیار داشته و ارایه کنند برگه حمایت تحصیلی صادر می شود.

جعفری بیان داشت: فرزندان کلاس اولی خانوارهایی که در طرح سرشماری غیرمجازین سالهای ۹۵ و ۹۶ شرکت کرده و اطلاعات آنان سامانه وجود دارد ، دانش­ آموزانی که والدین آنان دارای مدرک معتبر اقامت هستند اما به علت تفاوت نوع مدرک والدین، موفق به اخذ مدرک برای فرزندان خود نشده ­اند و در طرح غیرمجازین سال ۹۵-۹۶ ثبت نام کرده ­اند نیز برگه حمایت تحصیلی صادر می شود .

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز اظهار داشت : برای اتباع خارجی دارای معلولیت­ های هفتگانه با ارایه گواهی معلولیت از سوی سازمان بهزیستی از دو سالگی به بعد برگ ویژه حمایت تحصیلی و گواهی سنجش سلامت به منظور امکان ثبت نام در کودکستان­ها توسط ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی صادر می شود.

وی در پایان ضمن تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی، بیان داشت : مشمولان طرح باید از ۲۶ مرداد تا ۱۰ شهریور سالجاری بر اساس اولویت­ به دفاتر خدمات ، اقامت و اشتغال اتباع خارجی مراجعه تا از مزایای ین طرح بهره مند شوند.

منبع: ایرنا

68

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد