لزوم نظارت بر قراردادهای مدیریت پسماند/انتقال گران زباله در کرج

انعقاد چهار قرارداد در حوزه مدیریت پسماند با مبلغ ۱۰ میلیارد تومان و گران بودن حمل زباله در کرج نسبت به پایتخت باعث انتقاد عضو شورای شهر کرج شد.

لزوم نظارت بر قراردادهای مدیریت پسماند/انتقال گران زباله در کرج

عباس زارع صبح یکشنبه در هشتاد و هفتمین جلسه شورای شهر کرج، در نطق پیش از دستور خود ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالگرد وفات آیت‌الله طالقانی، اظهار کرد: ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) هم در پیش است که ضمن ادای احترام و عرض تسلیت این روزها امیدواریم شهرداری کرج مشارکت خوبی در پرداختن به امور گرامیداشت این ایام داشته باشد.

فرج اله ایلیات هم با اشاره به مراجعه هیئت‌های مذهبی، حسینیه‌ها و تکایا به شهرداری‌های مناطق برای دریافت کمک در برگزاری مراسم ویژه ایام ماه محرم، گفت: کمک به هیئت‌های مذهبی جهت برگزاری هرچه بهتر مراسم ویژه ایام ماه محرم امری مهم است.

نابسامانی‌هایی در جمع‌آوری زباله‌ها

عضو شورای شهر کرج افزود: در مناطق ۱۰گانه شهرداری این کلان‌شهر باید به این درخواست‌های مردم رسیدگی شود در حالی آن‌ها شهروندان را به سمت شورای شهر سوق می‌دهند و می‌گویند ما اجازه پرداخت چنین کمک‌هایی را نداریم اما شورای شهر برای پرداخت‌ها این مساعدت‌ها ردیف بودجه دارد.

حسین محمدی دیگر عضو شورای شهر کرج در نطق پیش از دستور خود با گلایه از اینکه بسیاری از طرح‌ها، پیشنهادها، تذکرات و مصوبات شورای شهر کرج با جدیت از سوی شهرداری دنبال نمی‌شود، بیان کرد: در این خصوص نیاز به برنامه‌ریزی بیشتر است و از سویی نیاز به ارزیابی اقدامات شهرداری در راستای مصوبات شورای شهر و طی یک سال گذشته است.

وی به‌عنوان عضو ناظر شورای شهر کرج بر فعالیت‌ها و اقدامات سازمان مدیریت پسماند شهرداری این کلان‌شهر، گفت: در مجموعه معاونت خدمات شهری حدود ۶۰ درصد اعتبارات مربوط به مدیریت پسماند به اقدامات معاونت خدمات شهر در این حوزه اختصاص داده‌شده است اما متأسفانه نابسامانی‌هایی در خصوص عدم انجام وظایف این معاونت در حیطه مدیریت پسماند و جمع‌آوری زباله‌ها در سطح شهر کرج وجود دارد.

عدم نظارت کافی بر قراردادهای مدیریت پسماند کرج

محمدی بیان کرد: قراردادهای جدید در حوزه خدمات شهری و در بخش مدیریت پسماند منعقدشده است؛ درحالی‌که نظارت کافی بر انعقاد این قراردادها انجام‌نشده و عقد چنین قراردادهایی در سال‌های گذشته بارها صورت گرفته است.

عضو شورای شهر کرج با تأکید بر نظارت بیشتر بر انعقاد قراردادهای حوزه مدیریت پسماند شهرداری عنوان کرد: حدود ۱۰ میلیارد تومان بابت انعقاد چهار قرارداد حوزه مدیریت پسماند ازجمله مدیریت شیرابه‌ها و یا تفکیک زباله از مبدأ منعقدشده است که در مورد تنظیم این قراردادها و مبالغ آن در صحن شورا هم قبلاً تذکراتی داده‌ام.

محمدی عنوان داد: در شهرداری کرج برای انتقال زباله‌ها به حلقه دره مسافتی که پیمایش می‌شود نصف مسافتی است که شهرداری تهران برای انتقال زباله‌ها به محل ویژه دفن این زباله‌ها انجام می‌دهد درحالی‌که در شهرداری کرج نسبت به شهرداری پایتخت حدود دو برابر هزینه کرد در این زمینه‌داریم.

منبع: مهر

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها