معاون پارلمانی رییس جمهور:

باید اصل مشارکت در انتخابات به خوبی در جامعه تبیین شود

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: باید اصل مشارکت در انتخابات به خوبی در جامعه تبیین شود.

باید اصل مشارکت در انتخابات به خوبی در جامعه تبیین شود

سید محمد حسینی نهم دیماه ۱۴۰۲ در جریان سفر به استان مرکزی و در حاشیه مراسم بزرگداشت ۹ دی، در جمع خبرنگاران بیان کرد: دولت سیزدهم در موضوع انتخابات پیش رو، خود را به اجرای راهبردهای چهارگانه مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری شامل مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت انتخابات مکلف می داند.

وی تصریح کرد: با اطلاع رسانی مطلوب که از سوی وزارت کشور انجام شد، در بحث پیش ثبت نام و ثبت نام داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی، شرایط متفاوتی را نسبت به دوره های قبل شاهد هستیم و خوشبختانه شور و نشاط مناسبی ایجاد شده و افراد مختلف با گرایش های و سلایق متنوع سیاسی و اقتصادی و ... در انتخابات حضور خواهند داشت.

حسینی با اشاره به تبیین اصل مشارکت در انتخابات پیش رو، گفت: لازم است که جایگاه مجلس شورای اسلامی، اختیارات و وظایف آن به خوبی در بین مردم تبیین شود و در کنار آن امنیت و نظارت بر انتخابات توسط وزارت کشور و دستگاه های امنیتی به خوبی اجرایی می شود و امیدواریم که انتخاباتی باشکوه برگزار شود که قطعا پشتوانه ای برای مجلس آینده و کشور خواهد بود.

وی با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: این مجلس نیز جایگاه ویژه ای دارد چراکه در مباحث مربوط به ولایت فقیه نقش خاصی را ایفا می کند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری بیان کرد: مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند که در انتخابات یک رقابت جدی رقم بخورد، افراد صاحب ایده، مباحث خود را مطرح کنند و در نهایت این مردم باشند که دست به انتخاب درست می زنند که خوشبختانه پس از ۴۰ سال مردم از گروه های مختلف آگاهی لازم را در این رابطه دارند، هرچند که همچنان باید همه مبلغان، رسانه ها، افراد دلسوز، معلمین و اساتید و اقشار مختلف و فعالان سیاسی و فرهنگی مطالب را باز کنند، جلسات و مناظره ها برگزار شود.

وی اظهار کرد: فضا برای طرح نظر و برنامه داوطلبین از سوی رسانه ملی در حوزه های انتخابیه نیز مهیاست و این شرایط، فرصت انتخابات درست را به مردم می دهد.

حسینی به سفر به خود استان مرکزی و دیدار با نیروی انقلابی و مردمی و دانشگاهی و مسئولین، افزود: در همه نقاط کشور از جمله استان مرکزی اقدامات خوبی در جریان است و شاهد تحرک و پویایی مطلوبی هستیم، در این سفر نیز روند تحقق مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان مورد بررسی قرار گرفت تا زمینه سازی برای سفر دوم هیات دولت و رییس جمهور به استان مهیا شود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • 🐜
    0

    مگر مغز خر خوردم ب اختلاسگران رأی بدم چرا دستوری همشون میگن باید رأی بدیم!!!؟؟؟

  • ناشناس
    0

    از رأی خبری نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها