چه کسانی پشت جلیلی و پزشکیان ایستاده‌اند؟

به نظر می‌رسد دولت سیزدهم نیز به جمع حامیان جلیلی پیوسته است؛ این را می‌توان از توئیت روز گذشته سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت فهمید.

چه کسانی پشت جلیلی و پزشکیان ایستاده‌اند؟

مسعود پزشکیان و سعید جلیلی باید طی هفته جاری به رقابت انتخاباتی با یکدیگر ادامه دهند.

جلیلی نتوانست رای قابل توجهی از سوی آن‌ها که طرفداران تفکر رئیسی و حامیان تفکرش به شمار می‌روند کسب کند.

- در واقع مجموع رای او و قالیباف (۱۲میلیون و ۸۵۶هزار و ۶۳۸رای) به عنوان نامزد‌های جریان انقلاب از رای رئیسی (۱۸میلیون و ۲۱ هزار و ۹۴۵ رای) در سال ۱۴۰۰ کمتر بود که همین می‌تواند حاکی از ریزش رای آن‌ها در جریان فکری حامی‌شان باشد.

- البته پزشکیان نیز با وجود کمپین گسترده انتخاباتی از سوی اصلاح‌طلبان و حمایت چهره‌های سیاسی همچون محمد خاتمی، حسن روحانی، محمد‌جواد ظریف و آذری‌جهرمی و میتینگ‌های گسترده انتخاباتی نتوانست انتظارات طبقه متوسط و بخشی از حاشیه‌نشین‌ها را برآورده کند.

- حالا صف‌بندی‌های انتخاباتی وارد مرحله تازه‌ای شده است.

- زاکانی، قاضی‌زاده‌هاشمی و قالیباف از سعید جلیلی برای دور دوم حمایت کرده اند.

- عبدالرضا داوری، فعال سیاسی اصولگرا، اما اعلام کرد که ستاد جریان انقلاب؛ حامیان پزشکیان را تشکیل می‌دهند.

- محسن رضایی با اشاره به حمایت دیگر نامزد‌های جبهه انقلاب از جلیلی، آن را فصل جدیدی از هم‌افزایی و برادری میان نیرو‌های انقلاب توصیف کرد.

- شورای عالی اجماع نیرو‌های انقلاب هم طی اطلاعیه‌ای از نامزد‌های جبهه انقلاب و هواداران آن‌ها برای پیوستن به سعید جلیلی دعوت کرد.

- به نظر می‌رسد دولت سیزدهم نیز به جمع حامیان جلیلی پیوسته است. این را می‌توان از توئیت روز گذشته سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت فهمید.

- در سوی دیگر روز گذشته حسین مرعشی تاکید کرد: «برای مرحله دوم یک ائتلاف بزرگ از اصولگرایان میانه و کل اصلاح‌طلبان ایران که در مرحله اول هم حامی آقای دکتر پزشکیان بودند، شکل گرفته و این ائتلاف در کنار به میدان آمدن بخشی از آرای خاموش، سرنوشت انتخابات را با شکوه زیاد به نفع آقای پزشکیان رقم خواهد زد.»

منبع: دنیای اقتصاد
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    2

    مگر دولت و رییس قوه مقننه حق جانبداری علنی و تبلیغ برای یک طرف را دارند؟

  • ناشناس
    3

    مردم پشت پزشکیان دولتی ها و بسیجیان و برخی نظامیان و کسانی که فقط خود را مسلمان و انقلابی می دانند و ویژه خواران پشت جلیلی هستند

  • ناشناس
    5

    پشت جلیلی تندروهای ویرانگر ایستاده اند

  • مهرداد سربندی
    2

    از نظر جریان انحصار طلب اصولگرا و بزرگان این جبهه بدنام . هر کس در انتخابات شرکت نکند مخالف رهبر . ضد ولایت . مسئله دار وابسته به اجنبی . بی ایمان. و خلاصه اینجوری هاست. خب نتیجه این همه افراد هوادار و بی هوای این جبهه . اعم از افغانی سربازان پادگانی کارمندان زراتخانه ها و زور لجن پراکنی ها و تهمتهایشان سر جمع شد 12 میلیون رای برای جلیلی و قالیباف و پور محمدی..که همین 12 میلیون همه با هم نمی سازند و یک کاسه نیستند. در حالیکه بیش از 61 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند و در مقابل این 12 میلیون که حداقل سه چهار میلیونش هم افغانی هستند حدود 50 میلیون نفر مخالف جریان اصول گرا و نظام هستند. حالا اگه در دور دوم یه دفعه مثل سال 84 تکثیر سلولی آرا برای این جبهه مفلوک صورت بگیرد یقین بدانید یک توده سرطانی جدید بوجود آمده و دوباره قصد نابودی ملت را دارد.

    نظرات شما -
    • الهام
      3

      من و خیلی از مردمی که از بدنه ی جامعه هستند و خودم صحبتهایشان رو شنیدم طرفدار دکتر جلیلی هستیم به خاطر توانایی و برنامه های ایشون
      ضمنا اگر نمیدونید بهتون بگم که افغانستانی ها حق رای ندارند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها