آخرين جزييات از مرگ تلخ عروس و داماد سيرجاني

آخرين جزييات از مرگ تلخ عروس و داماد سيرجاني

تازه عروس و داماد سيرجاني در خانه بختشان دچار گازگرفتگي شدند و جان باختند. داماد کارمند شهرداري سيرجان و استاد دانشگاه آزاد اسلامي بود و همسرش نيز در مقطع ترم آخر کارشناسي ارشد عمران درس مي‌خواند. خانواده اين زوج جوان فرداي روز عروسي با اجساد آنها در خانه‌شان روبه‌رو شدند. اين در حالي بود که در ابتدا احتمال مي‌رفت آنها به خاطر بوي چسب کاغذ ديواري و رنگ جان باخته باشند؛ اما اين فرضيه نيز رد و مرگ با گاز مونوکسيدکربن تأييد شد. با اين حال خانواده اين زوج اجازه کالبدشکافي را به کارشناسان ندادند و اجساد نوعروس و تازه داماد به دليل مشکوک‌نبودن مرگ بدون کالبدشکافي دفن شدند.

حادثه تلخ پس از عروسي

روز ١٧ بهمن‌ ماه امسال براي این زوج روز خاصي و به ياد ماندني بود. قرار بود آنها جشن عروسيشان را برپا کنند. هر دو از صبح زود مثل تمام زوج‌هاي ديگر خود را براي مراسم عروسي آماده کردند و همان شب جشن برپا شد. اين زوج راهي خانه بخت شدند. بي‌آنکه بدانند چه سرنوشت تلخي در انتظارشان است. آن دو بعد از جشن آغاز زندگي مشترک‌شان، چند ساعتي را زير يک سقف زندگي کردند، اما نتوانستند بيشتر از اين از زندگي مشترک خود لذت ببرند. نفس هر دوي آنها قطع شد و اين تازه عروس و داماد در خانه بخت خود جان باختند. آنها حتي يک روز کامل هم نتوانستند در کنار هم زندگي کنند و آن قاتل خاموش جان هر دو را گرفت. بررسي‌هاي نخست نشان مي‌داد که پکيج خانه اين زوج جوان فاقد لوله خروجي گاز مونوکسيدکربن بوده است. همچنين بوي رنگ ديوارها و چسب کاغذ ديواري نيز کامل در خانه حس مي‌شد. در ادامه مسموميت غذايي هم به‌عنوان يک گزينه مطرح شد. بنابراين بررسي‌ها در اين رابطه از سوي کارشناسان آغاز شد و اين پرونده در شعبه اول دادسراي انقلاب سيرجان مورد بررسي قرار گرفت.

مرگ مشکوک نبود

بازپرس شعبه اول دادسراي عمومي و انقلاب سيرجان پس از اطلاع از اين حادثه و بررسي موضوع، در رابطه با اين پرونده گفت: «از همان ابتدا کاملا مشخص بود که بحث جنايت در اين حادثه دردناک مطرح نيست و اين زوج به مرگ طبيعي جان باخته‌اند. براي همين اين ماجرا در حوزه جنايي بررسي نشد. از طرف ديگر خانواده عروس و داماد نيز تقاضاي کالبدشکافي نداشتند و خواستار اين شدند که اجساد بدون کالبدشکافي دفن شوند. بنابراين چون پرونده از لحاظ جنايي مشکوک نبود و از طرفي والدين نيز اصراري به نمونه‌برداري نداشتند، جواز دفن صادر شد؛ اما اگر دستگاه قضائي به اين پرونده مشکوک بود قطعا بدون نظر والدين دستور کالبدشکافي را به پزشکي قانوني صادر مي‌کرد. باتوجه به اينکه پکيج منزل فاقد لوله دودکش بود و باتوجه به سرد بودن محيط خانه محتمل‌ترين و نزديک‌ترين علت مرگ گازگرفتگي است.»


ساعت سه بامداد؛ آخرين ديدار

يکي از نزديکان خانواده داماد نيز در گفت‌وگو با «شهروند» در حالي‌که حال مساعدي نداشت، روز حادثه را تشريح کرد و چنين گفت: «وقتي مراسم عروسي در تالار به پايان رسيد، همگي با هم به خانه عروس و داماد رفتيم تا در آنجا نيز جشن کوچک خانوادگي داشته باشيم. ساعت سه بامداد بود که از خانه خارج شديم اما از فرداي آن روز هر چه با آنها تماس گرفتيم جواب نمي‌دادند؛ نه تلفن خانه و نه موبايل‌هايشان را؛ خيلي نگران شديم. تا جايي که ظهر روز دوشنبه به خانه آنها رفتيم. با خودمان گفتيم هر چه شده باشد، آنها ديگر بايد موبايلشان را جواب بدهند. وقتي به خانه رسيديم، هر چه در زديم کسي در را باز نکرد. خيلي تلاش کرديم خودمان وارد خانه شويم. ولي در ضد سرقت بود و امکان اين کار وجود نداشت. براي همين با آتش‌نشاني تماس گرفتيم، مأموران آمدند و در را باز کردند. وقتي وارد شديم، صحنه وحشتناکي را ديديم. آنها ديگر نفس نمي‌کشيدند. از آنجا که خانه‌شان نو بود، بوي رنگ و چسب کاغذ ديواري تمام فضا را پر کرده بود. از طرفي بوي گاز نيز مي‌آمد. براي همين مطمئن شديم که آنها دچار گازگرفتگي شده باشند. آنها حتي يک روز هم در کنار هم زندگي نکردند.

جهيزيه و وسايل‌شان هنوز دست نخورده باقي مانده‌اند. آنها رفتند و ما را با اين ماجراي غم‌انگيز تنها گذاشتند که تا آخرين لحظه عمرمان نتوانيم اين ماجراي تلخ را فراموش کنيم.»


منبع: روزنامه شهروند

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها