کاهش ۷۰ درصدی تردد مسافر در ایلام به دلیل شیوع کرونا

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: به دلیل شیوع کرونا و اعلام محدودیت ها، ایلام همچون سایر استان های کشور با کاهش ۷۰ درصدی تردد مسافر همراه بود و این امر مهم سبب خسارت چشمگیری یه بخش ناوگان حمل و نقل شد.

کاهش ۷۰ درصدی تردد مسافر در ایلام به دلیل شیوع کرونا

نورالله دلخواه اظهار کرد: یکی از اولویت های اساسی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز در طول راه های مواصلاتی استان است برای حذف نقاط حادثه خیز به ۲ صورت امانی و پیمانی وارد عمل شده و از ابتدای امسال تاکنون ۵۳ نقطه به صورت امانی حذف شده است.

وی گفت: حذف و اصلاح ۲۴ نقطه حادثه خیز نیز به صورت کشوری به راهداری ایلام ابلاغ شده که با برنامه ریزی های انجام شده این نقاط در مدت ۵ سال رفع خواهد شد و تا کنون ۸ نقطه از این نقاط حادثه خیز در استان ایلام حذف و اصلاح شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه در ۸ ماه اول امسال یک و نیم میلیون تن کالا در سطح این استان جابجا شده است، تصریح کرد: این میزان کالای جابجا شده توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای استان، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد است.

دلخواه در ادامه با اشاره به ارائه تسهیلات کرونایی به رانندگان سیستم حمل و نقل بار و مسافر استان، گفت: تاکنون ۴ هزار و ۲۰۰ نفر از فعالان بخش حمل و نقل جاده‌ای شامل رانندگان و شرکت‌های مسافربری در سامانه کارا ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳ هزار ۴۸۶ نفر معادل ۸۳ درصد این افراد تسهیلات ۶ و ۱۲ میلیون تومانی دریافت کرده‌اند.

وی گفت: این اداره کل با شیوع ویروس کروناه خدمات رسانی به ناوگان حمل و نقل استان را در دستور کار قرار داد و با همکاری سایر نهادها و دستگاه های خدمات رسان و حمایتی حدود ۵۰۰ بسته حمایتی بین این عزیزان توزیع شده است هر چند که این خدمات جوابگوی خسارات وارده به این عزیزان ناشی از شیوع کرونا نیست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام تصریح کرد: به دلیل شیوع کرونا و اعلام محدودیت ها و ممنوعیت های ابلاغی، ایلام همچون سایر استان های کشور با کاهش ۷۰ درصدی تردد مسافر همراه بود و این امر مهم سبب خسارت چشمگیری یه بخش ناوگان حمل و نقل شد.

دلخواه با بیان اینکه هوشمند سازی جاده ها به صورت آنلاین و بدون حضور فیزیکی و توسعه دوربین های تردد شمار نظارتی و ثبت تخلفات عملیاتی شده است، گفت: در حال حاضر ۱۰۴ دوربین ثبت تخلفات در سطح راههای این استان فعال است که پیش‌بینی می‌شود شود این میزان تا پایان سال آینده به ۱۳۸ دوربین افرایش یابد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها