رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق بیان کرد:

جزییات توافق ایران و عراق در مورد پول های بلوکه شده

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار داشت: توافقاتی در مورد پول‌های بلوکه شده ایران در عراق صورت گرفته و تعامل در حال انجام است، جای نگرانی در این مورد نیست و توسعه روابط دو کشور مهم‌تر از این مسئله است.

جزییات توافق ایران و عراق در مورد پول های بلوکه شده

یحیی آل اسحاق در مورد سفر نخست وزیر عراق به ایران اظهار کرد: سفر نخست وزیر عراق به ایران با ۷ وزیر، نشان از اهمیت این سفر دارد. نخست وزیر عراق اولین شخصیت سیاسی خارجی است که در دولت جدید به ایران سفر می‌کند و حتماً در این مورد خروجی های خوبی خواهیم داشت.

وی افزود: روابط ایران و عراق مبتنی بر استراتژی و بلندمدت است. حجم مبادلات این دو کشور در گذشته بین ۳ تا ۷ میلیارد دلار بوده که در آینده می‌تواند به ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار نیز برسد. در موارد مختلفی همچون صادرات کالاهای غیرنفتی، صادرات نفتی، پروژه‌های عمرانی و غیره امکان توسعه روابط بین دو کشور وجود دارد. پیش بینی می‌شود که تعاملاتی در مورد پروژه‌های توسعه‌ای در این کشور انجام شود.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق تصریح کرد: در این سفر در مورد مسائل سیاسی و امنیتی نیز می‌توانیم مسائل مهمی را حل و فصل کنیم. در مجموع این سفر فرصت خوبی برای ایران و عراق است.

وی در مورد پول‌های بلوکه شده ایران در عراق بیان کرد: در مورد پول‌های بلوکه شده نیز امکان پیشبرد وجود دارد. آنچه که ما در عراق داریم بیشتر مربوط به بخش‌های نفتی و نیرو است و بخش خصوصی ما پول خود را از عراق دریافت کرده است. توافقاتی در مورد پول‌های بلوکه شده صورت گرفته و تعامل در حال انجام است، از همین روی به نظر جای نگرانی در این مورد نیست. به هرحال توسعه روابط دو کشور مهم تر از این مسئله است.

در پاسخ به سوالی در مورد بدهی عراق به پیمانکاران ایرانی که پروژه‌های فنی و مهندسی را در این کشور پیش می‌برند گفت: در مورد پروژه‌هایی که پیمانکاران ایرانی در عراق به انجام رسانده‌اند در مقاطعی به دلیل مشکلات مالی این کشور مشکلاتی در پرداخت به وجود آمده و پیمانکاران ما طلبکار هستند اما مشکل خاصی در این مورد وجود ندارد. بازگشت پول بخش خصوصی با مانع خاصی مواجه نیست و سوخت نخواهد داشت. عراقی‌ها بدهی را در این مورد قبول دارند اما کمی پشتیبانی دولت را نیاز دارد تا رایزنی‌های لازم انجام شود.

منبع: ایلنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • کاهشی عاشق رئیسی
    0

    توافق شد امروز الکاظمی به بایدن زنگ بزنه و اجازه پرداخت ۲۰ میلیارد دلار از ۵۷۰ میلیارد دلار پول بلوکه شده در بانک رافدین بغداد بگیرد و آقای رئیسی شماره کارت بانکی دولت جدید به نخص وزیر عراق داد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      پس بازم خیلی خوش باورید زنگه چی اجازه چی تازه اومده شماره حساب جدید بده واسه گرفتن پول و کمک به ساخت عراق

  • فریبرز
    0

    دو سال است عراقیها قرار است پرداخت کنند و به قول کارشناسان آبکی مثل شما همه مشکلات حل شده و به زودی پرداخت میکنند، عراقیها همیشه منافع آمریکا را به ما ترجیح داده و میدهند چون در ذاتشان با ما دشمن هستند ،حتی در فوتبالشان این تنفر موج میزند چه برسد به یاست.

  • بایرام
    0

    وقتی بعد جنگ صدها ملیارد دلار فقط خسارت مالی را بخشیدید از این چند ملیارد هم صرفنظر کنید چون ما بعد از ۵۷ همیشه به سوریه، عراق ، نصرالله لبنانی بدهکار هستیم و سالیانه چند ملیارد دلار قسط آنرا میدهیم .

  • ناشناس
    0

    نه اصلا جای نگرانی نیست خسارت جنگ رو بخشیدیم به برادران عراقی بابت به شهادت رسوندن بهترین جوانان این خاک تمام زیرساختهای ما رو در خوزستان نابود کردن تازه کلی مردم ایران چه اونکه خودشون کمک کردن و چه اونکه سپاه و دولت ما هزینه کردن براشون اینها که الان بلوکه است که پولی نیست قابلشونو نداره کل ایران متعلق به اونها است نبینیم پیششون اسم پول بیراید که مردم ایران ناراحت میشن

  • ناشناس
    0

    این دوسال است میگویید به توافق رسیدیم خیالتان راحت باشد تا جامعه جهانی اجازه ندهد یک دلار دریافت نخواهید کرد.

  • ناشناس
    0

    آل اسحاق: جای نگرانی نیست توسعه روابط دو کشور مهمتر از منابع مالی بلوکه شده است! همین که ۳۰ هزار تای دیگر قرار است به زائران راهپیمایی کربلا اضافه کنند خوب نشانه توسعه روابط دو کشور است وانگهی مردم نگران پول های بلوکه شده نباشند ما بخش خصوصی و تجار شریف قول می دهیم پول این بدهی را کالا وارد کنیم و به قیمت نرخ آزاد با سود ۷۰۰ درصدی بدست مردم شریف ایران برسانیم.

  • فرهاد
    0

    ال اسحاق خان از سهام داران اصلی شرکت سهامی جمهوری اسلامی تاسیس بهمن ۵۷ می باشد که مملکت را بین خودشان تقسیم کرده اند . ۴۳ سال است که در اتاق بازرگانی تهران و یا ایران مشغول شمارش دلار است

  • بهمن امامیان
    0

    آخه تو سرپیازی یا ته پیاز.از جیب خلیفه میبخشی؟

  • رعیت
    0

    پس باید متوجه شد که در صد شرکت کنندگان در انتخابات تاثیری نخواهد داشت.فقط بایدتفکر ورفتار در ریل گزاری دولتها باشد.دولتها طلبشون را ازملتشون دوبله سوبله راحت میگیرند.اما بین دولتهادرقالبهای هدیه.بخشش.کمکهای انسان دوستانه....حسابشون را صفر میکنند.کاش دولت ازسر لطف دراین موارد اگاهیهای لازم را به جامعه تفضل فرماید.تا جامعه در این گونه امور اغنای سیاسی شود.در کنار این دست ودل بازی برای دول خاص .منت گذارده جرایم دیر کرد بانکی رعیت را هم چند در صدتخفیف مرحمت فرماید.در ضمن رعیت کما فی السابق با عشق به سازهای دولتهای فخیمه میرقصند.حتی انهایی هم که رای ندادند.

  • علی قطاری
    0

    آقای آل اسحاق یکمی یواش، بچه تازه خوابیده!!!! لالالالا گلم باشی بزرگ شی همدمم باشی – کلام الله تو پیرش کن زیارت ها نصیبش کن لالالالا گل زردم نبینم داغ فرزندم

  • علی
    0

    از ساخت مسجد توی ترکیه چه خبر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها