۸ میلیارد یورو در ساخت ۲ راکتور اتمی بوشهر سرمایه‌گذاری می‌شود

گودبرداری ساختمان اصلی راکتور شماره 2نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد.

۸ میلیارد یورو در ساخت ۲ راکتور اتمی بوشهر سرمایه‌گذاری می‌شود

به گزارش خبرفوری به نقل از تسنیم، محمد احمدیان در بوشهر با اشاره به آغاز گودبرداری ساختمان اصلی راکتور 2 نیروگاه اتمی در بوشهر اظهار داشت: عملیات ساخت 2 نیروگاه اتمی جدید در بوشهر شهریورماه سال قبل آغاز شد که روند اجرایی این طرح با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی و همتای روسی خود بررسی شد.

وی با بیان اینکه 2 پروژه یاد شده بر اساس برنامه زمان بندی در حال اجرا است تصریح کرد: عملیات گودبرداری برای ایجاد ساختمان اصلی راکتور که از نقاط کلیدی نیروگاه هسته‌ای بوشهر است با حضور علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و آلکسی لیخاچف رئیس شرکت روس اتم آغاز شد.

معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به ظرفیت دو راکتور جدید نیروگاه اتمی بوشهر خاطر نشان کرد: هر کدام از این راکتورها ظرفیتی معادل 1057 مگاوات تولید برق دارد که بر اساس برنامه‌زمان بندی ساخته می‌شود.

احمدیان با بیان اینکه طرف روسی نسبت به تعهدات خود پایبند است افزود: در ساخت 2 راکتور اتمی بوشهر در مدت 10 سال 8.8 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی با تاکید بر مشارکت نیروهای ایرانی در ساخت دو راکتور اتمی جدید در بوشهر افزود: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده نیروهای ایرانی در ساخت بخش‌های مختلف نیروگاه اتمی بوشهر با طرف روسی مشارکت دارد.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها