تخت‌های بیمارستانی استان بوشهر به ۲۴۰۰ تخت افزایش می‌یابد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه اکنون ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی در استان فعال است گفت: با افتتاح طرح‌های بیمارستانی در دست اجراء تا سال ۱۴۰۴ تعداد تخت‌های بیمارستانی استان بوشهر به ۲۴۰۰ تخت افزایش می‌یابد.

تخت‌های بیمارستانی استان بوشهر به ۲۴۰۰ تخت افزایش می‌یابد

سعید کشمیری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر، عدالت در دسترسی مردم به حوزه سلامت را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت دانست و اظهار داشت: استان بوشهر در حوزه درمان دارای عقب ماندگی تاریخی است به ویژه در جنوب استان بوشهر که 27 سال پیش حتی یک تخت بیمارستانی وجود نداشت.

وی، با بیان اینکه بیمارستان کنگان در جنوب استان بوشهر 27 سال پیش افتتاح شد افزود: در مرکز استان که بیمارستان قدیمی فاطمه زهرا(س) فعال بود با اجرای طرح جدید، بیمارستان شهدای خلیج فارس افتتاح شد و اکنون برای جایگزین بیمارستان فاطمه زهرا(س) ساخت مرکز درمانی طراحی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر چشم‌انداز ساخت مراکز درمانی در استان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: اکنون یک‌هزار تخت فعال دولتی و 500 تخت غیردولتی در استان بوشهر فعال است که باید به ازاء هر یک‌هزار نفر جمعیت 2.2 تخت بیمارستانی تا سال 1404 دست دست یابیم.

کشمیری با بیان اینکه اکنون 1500 تخت فعال بیمارستانی در استان بوشهر وجود دارد تصریح کرد: با مجموع تخت‌های اورژانسی، تشخیصی، دیالیزی و دیگر حوزه‌ها اکنون 2300 تخت در حوزه درمان در استان فعال است.

وی از توسعه زیرساخت‌های درمانی خبر داد و بیان کرد: اکنون هیچ روستای بالای 500 نفر استان بوشهر از شبکه بهداشت و درمان بی بهره نیست و زیرساخت‌های درمانی در شهرهای استان بالای 90 درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به کمبود پزشک عمومی در شبکه‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: اخیرا دولت با سهمیه‌ای که نیروهای بومی استان بوشهر برای آموزش داده‌ است مشکل کمبود پزشک در روستاهای استان بوشهر به صورت ریشه‌ای برطرف شود.

کشمیری از پوشش بهداشتی مطلوب در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: استان بوشهر در پوشش شاخص بهداشتی جزء 5 دانشگاه علوم پزشکی برتر کشور است.

وی، از اجرای طرح‌های درمانی جدید و تکمیل آنها خبرداد و افزود: ساخت بیمارستان جایگزین بیمارستان فاطمه زهرای(س) بوشهر، 17 شهریور برازجان، 110 تختی عسلویه، 110 تختی اوژانس هسته‌ای از جمله طرح‌های درمانی استان بوشهر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر افتتاح طرح‌های درمانی در هفته دولت را مورد اشاره قرار دادو تصریح کرد: 22 پروژه در هفته دولت امسال در حوزه درمان افتتاح می‌شود که نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های درمانی دارد.

کشمیری افتتاح بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: این بیمارستان در فصل پاییز وارد مدار فعالیت درمانی می‌شود که نقش مهمی در رسیدگی به بیماران کرونایی دارد.

وی با بیان اینکه این بیمارستان با همکاری وزارت بهداشت، سازمان انرژی هسته‌ای، اعتبارات استانی ساخته شده است گفت: از 110 تخت این بیمارستان 50 تخت آن مراقبت‌های ویژه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر افزود: برای ساخت این بیمارستان 67 میلیارد تومان در بخش سازه‌ای و 50 میلیارد تومان در تجهیز آن هزینه شده است.

کشمیری از افتتاح بیمارستان در شهرستان عسلویه با همکاری نیروی دریایی سپاه خبر داد و خاطرنشان کرد: این بیمارستان 60 تختی امسال افتتاح و خدمات رسانی درمانی خود را آغاز می‌کند.

وی، از افزایش خدمات اورژانس هوایی خبر داد و تصریح کرد: خدمات این اورژانس در 2 سال گذشته پررنگ‌تر شده و این در حالی است که زمینی برای ساخت اورژانس هوایی تخصیص یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: اکنون در تمامی محورهای جاده‌ای و شهرها اورژانس مستقر است به‌گونه‌ای که اورژانس در شهرها در 6 دقیقه و در جاده‌ای تا 14 دقیقه بر بالین بیماران و حادثه دیدگان می‌رسند.

کشمیری از افزایش تخت‌های ویژه در بیمارستان‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: در 4 ماه گذشته 30 تخت ویژه به تخت‌های استان بوشهر افزوده شده و با همکاری شورای راهبردی پتروشیمی 15 تخت مراقبت‌های ویژه به بیمارستان‌های جنوب استان افزوده شده است.

وی، با بیان اینکه اکنون 240 تخت مراقبت‌های ویژه در استان بوشهر فعال است گفت: با افتتاح طرح‌های بیمارستانی در دست اجراء تا سال 1404 تعداد تخت‌های بیمارستانی استان بوشهر از 1500 تخت به 2400 تخت افزایش می‌یابد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها