پیشنهاد رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به آمریکا و چند کشور عربی درباره اسرائیل

منابع فلسطینی از پیشنهاد رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به آمریکا و چند کشور عربی مبنی بر ورود فوری این تشکیلات و رژیم صهیونیستی به مذاکرات ترسیم مرزها میان دو طرف خبر دادند.

پیشنهاد رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به آمریکا و چند کشور عربی درباره اسرائیل

یک منبع فلسطینی مطلع به روزنامه الشرق الأوسط گفت که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به آمریکا، مصر، اردن و طرف‌های دیگر پیشنهاد داده است که طرف فلسطینی و رژیم صهیونیستی مذاکرات فوری را برای ترسیم مرزها انجام دهند؛ چراکه دستیابی به مرزهای مشخص برای دو طرف امکان حل و فصل دیگر مسائل را فراهم خواهد کرد.

این منبع گفت که محمود عباس این موضوع را در دیدار با بنی گانتس، وزیر جنگ دولت رژیم صهیونیستی مطرح خواهد کرد و به او می‌گوید که اقدامات اعتماد سازی و حمایت از تشکیلات خودگردان تحت هیچ شرایطی جایگزین مذاکرات سیاسی نخواهد شد.

طبق گفته منبع مذکور، محمود عباس همچنین به وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواهد گفت که اگر دولت اسرائیل وارد این مذاکرات نشود، تشکیلات خودگردان ناگزیر به انجام اقداماتی خواهد شد.

این منبع فلسطینی ادامه داد: عباس به گانتس اطلاع خواهد داد که اگر دولت کنونی اسرائیل بر مسیری خارج از مذاکرات سیاسی پافشاری کند،  طرحی را که در سخنرانی خود در سازمان ملل مطرح کرد، اجرا خواهد کرد؛ چراکه وضعیت موجود نمی‌تواند به همین شکل ادامه یابد.

محمود عباس سپتامبر گذشته در سخنرانی در سازمان ملل ابتکارعملی را اعلام کرد که طی آن مهلتی یک ساله به اسرائیل داده بود تا به اشغالگری خود پایان دهد یا در غیر این صورت تشکیلات خودگردان اقداماتی را انجام خواهد داد.

در همین حال منابع مطلع دیگر به الشرق الاوسط گفتند که برخی کشورهای منطقه پیام‌هایی را به محمود عباس داده‌اند مبنی بر اینکه شرایط به دلیل ترکیب دولت فعلی اسرائیل اجازه آغاز یک روند سیاسی را نمی‌دهد، این پیام همچنین توسط دولت آمریکا نیز مخابره شده است و به همین دلیل رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ابتکارعملی را مبنی بر آغاز مذاکرات یا تشدید تنش ارائه کرده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها