آمریکا از جمهوری آذربایجان خواست از «ارامنه» محافظت کند

درحالیکه هزاران نفر از قره باغ فرار می کنند، ایالات متحده از جمهوری آذربایجان خواست از حقوق ارامنه محافظت کند.

آمریکا از جمهوری آذربایجان خواست از «ارامنه» محافظت کند

رویترز نوشت: در حالی که هزاران ارمنی از خانه‌های خود در قره‌باغ فرار می‌کنند و می‌گویند از پاکسازی قومی هراس دارند، ایالات متحده از آذربایجان می‌خواهد از حقوق غیرنظامیان محافظت کند و اجازه دهد مأموریت‌های بشردوستانه و نظارتی به منطقه وارد شوند.

ارامنه قره باغ این هفته پس از شکست نیروهای شبه نظامی در یک عملیات برق آسا توسط ارتش آذربایجان، شروع به فرار کردند. حداقل 13,550 از 120,000 ارمنی قومی که قره باغ را خانه می نامند، در اولین روز مهاجرت به ارمنستان وارد شدند.

سامانتا پاور، رئیس آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده به خبرنگاران در ایروان گفت: ما از آذربایجان می‌خواهیم آتش‌بس را حفظ کند و گام‌های مشخصی برای حفاظت از حقوق غیرنظامیان در «قره‌باغ کوهستانی» بردارد.

پاور که نامه حمایت جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده را به نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان تسلیم کرد گفت: استفاده از زور توسط آذربایجان غیرقابل قبول است و واشنگتن به دنبال پاسخ مناسب است.

او از الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان خواست تا به وعده خود مبنی بر حفاظت از حقوق قومیت ارمنی، بازگشایی کامل کریدور لاچین که منطقه را به ارمنستان متصل می کند، عمل کند و اجازه ارسال کمک و یک ماموریت نظارتی بین المللی را بدهد.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    پیام جمهوری آظربایجان
    چشم باشه



    آمریکا هم یک سبکی داره برای اینکه این دستمال رو از سر خودش باز کنه به چیزی میگه و دیگه تمام

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها