آمریکا: ایران به دنبال گسترش درگیری نیست/ حماس را نماینده فلسطینی‌ ها نمی دانیم

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که رئیس جمهور آمریکا بعد از سفر به فلسطین اشغالی، به اردن و مصر می‌رود تا با سران دو کشور درباره نوار غزه گفتگو کند.

آمریکا: ایران به دنبال گسترش درگیری نیست/ حماس را نماینده فلسطینی‌ ها نمی دانیم

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید بامداد سه‌شنبه گفت که آمریکا نمی‌خواهد شاهد گسترش یا تشدید جنگ در نوار غزه باشد.

کربی در این‌باره توضیح داد: «ما هیچ نشانه‌ای از اینکه ایران در حال آماده شدن برای گسترش دامنه درگیری [بین اسرائیل و حماس] باشد، مشاهده نکردیم».

وی با بیان اینکه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه به فلسطین اشغالی سفر می‌کند، خبر داد که او سپس به اردن و مصر خواهد رفت تا با سران دو کشور درباره نوار غزه گفتگو کند.

این مقام کاخ سفید اظهار داشت: «بایدن در سفر به اسرائیل درباره رسیدن کمک به غیرنظامیان در نوار غزه به منظور عدم بهره‌مندی حماس از آن بحث خواهد کرد زیرا حماس نماینده فلسطینی‌ها نیست».

کربی با بیان اینکه نشست امان بر کمک‌های بشردوستانه متمرکز خواهد شد، افزود: «وضعیت بشردوستانه در دیدار بایدن با [عبدالفتاح] السیسی [رئیس جمهور مصر] اهمیت زیادی دارد و ما تمایل داریم شاهد ورود کمک‌ها باشیم».

پیش از این نیز وزیر خارجه آمریکا بعد از نشست هشت ساعته با نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی، گفت که واشنگتن و تل‌آویو برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه به توافق رسیده‌اند. 

بعد از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت حماس علیه رژیم تروریست صهیونیستی در روز شنبه که منجر به هلاکت حداقل ۱۸۰۰ صهیونیست و زخمی شدن ۳۵۰۰ نفر از آنها شد، کابینه رژیم اشغالگر قدس دستور آغاز حملات گسترده به نوار غزه را صادر کرد.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ تل‌آویو با دستور اعمال محاصره همه‌جانبه علیه نوار غزه، ورود هرگونه غذا، دارو، سوخت، برق و حتی آب به این منطقه را ممنوع کرد.

وزارت بهداشت فلسطین عصر دوشنبه اعلام کرد که تعداد قربانیان تجاوزات همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به مردم در نوار غزه و کرانه باختری به ۲۸۰۰ شهید و ۱۰۸۵۹ مجروح رسیده است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • ناشناس
    8

    جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید.‌ سگ و گربه و خر کیه؟ که حماس را قبول نداره.!!!! شما و اربابان تان همان داعش معروف دست پرورده خود و نتانیاهوی آدم و کودک کش متجاوز را قبول داشته باشید. برای ۷ نسل از آبا و اجداد و سلف های ناخلف تان کفایت می کند.

  • حسین
    10

    همش یه جور توافق وامتیاز گیری بین گروه 5+1 و یهودیا هست بابعضی کشورها مثل برجام ودعوای زرگری هست و میخان حماس و حزب الله وبشار اسد وغیره رو قربانی کنند و درامد زایی کنند بواسطه فروش اسلحه واز شر مزاحما راحت شن

  • انصاف آمریکایی و بی انصافی ایرانی
    6

    کربی در این‌باره توضیح داد: «ما هیچ نشانه‌ای از اینکه ایران در حال آماده شدن برای گسترش دامنه درگیری [بین اسرائیل و حماس] باشد، مشاهده نکردیم»
    سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفته که "هیچ" نشانه ای ندیده ولی فریب خورده ها و نظریه پردازهای داخلی که غیر از خودزنی و گل بخودی هیچ هنری ندارند اصرار دارند که ایران عامل این درگیری است!

  • ناشناس
    2

    چقدر آمریکا به ایران حال می دهد ، قضیه چیست ،؟ آیا بایدن در انتخابات آمریکا به ایران نیاز دارد؟

  • وحید
    0

    چقدر باج دادید که اینو امریکا بگه شاید هم میخاین زندانی های امریکا تو ایران رو مفتی آزاد کنید

  • رابی
    1

    آمریکا از کجا می داند که ایران به دنبال درگیری نیست؟
    معلومه از زیر با همدیگر توافق کرده اند.و آخوندها حماس را نیز فروختند.

    نظرات شما -
    • 0

      دقیق زدی تو خال

  • ناشناس
    1

    چند روز پیش رئیس اتحادیه مرغ داران اعلام کرد که قیمت تخم مرغ باز هم افزایش پیدا میکند ،
    راستش من میخواستم برم غزه و بجنگم ، ولی بعد نشستم حساب و کتاب کردم و دیدم دیگه نیمرو هم نمیتونم بخورم تا یه جونی بگیرم و برم بجنگم .

  • ناشناس
    1

    خیانتکار سال 1402که بر ملت غزه انجام داد حماس می باشد

  • ناشناس
    3

    در پیامدهای سیاسی همیشه باید برعکس را در نظر گرفت . اینها با این نوع ادبیات می خواهند ایران را بترسانند که اگر ایران باشد چنین و چنان می کنیم . این نوع ادبیات آمریکا خطرناک است . چرا نمی گویند قطر . عربستان . عراق . لبنان .و فقط روی ایران زوم کردند .

  • ناشناس
    2

    تحلیل ۳ روز پیش داره درست از آب در میاد
    آمریکایی ها با بررسی اوضاع دارن لحن لطیفتری پیدا می کنند و به دلیل قدرت جبهه مقاومت به اسراییل پیام می دن که باید با حماس به توافق برسی بعد از سفر بایدن شفاف تر خواهد شد
    به این کامنت های خاص جریان افسران رسانه ای اسراییلی هم توجه نکنید!!! اینها فیک و بی اعتبار هستن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      براینکه ایران برهرسوراخی انگشت فرو می‌کند یا گزیده می شود یا گزیده نمی شود

  • ناشناس
    0

    ایران که خودش نه ولی سوک حزب اله و حماس میکند اینها شدن سوکی .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد