شصت و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

حملات هوایی اسرائیل به جنوب لبنان و یورش به «طولکرم» در کرانه باختری/ شروط اسرائیل برای توقف جنگ/ شروط تشکیلات خودگردان برای اداره غزه/ شهدای غزه از ۱۷ هزار نفر گذشت

جنگ اسرائیل و حماس وارد شصت و دومین روز خود شده است، در این بسته خبری جدیدترین تحولات مربوط به این درگیری ها را می توانید دنبال کنید.

حملات هوایی اسرائیل به جنوب لبنان و یورش به «طولکرم» در کرانه باختری/ شروط اسرائیل برای توقف جنگ/ شروط تشکیلات خودگردان برای اداره غزه/ شهدای غزه از ۱۷ هزار نفر گذشت

حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

رسانه‌های محلی بامداد پنجشنبه از حملات جنگنده‌ها و پهپادهای صهیونیستی به حومه شهرک‌های «عیتا العشب» و «عیترون» در جنوب لبنان خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه «المیادین» بامداد پنجشنبه از حمله جنگنده‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان خبر داد.

خبرنگار المیادین از جنوب لبنان گزارش داد که جنگنده‌های صهیونیستی به حومه شهرک «عیتا الشعب» حمله کردند.

بر اساس این گزارش، پهپادهای اشغالگران همچنین با دو موشک حومه شهرک «عیترون» را هدف قرار دادند.

پیش از این نیز ارتش رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه در حملات شدید به جنوب لبنان، از بمب‌های ممنوعه فسفری استفاده کرده بود. 

شهادت ۴ فلسطینی در کرانه باختری

رسانه‌های فلسطین از شهادت یک نوجوان و سه جوان فلسطینی به دست نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روز چهارشنبه یک جوان ۲۴ ساله به نام «عبدالناصر مصطفی ریاحی» به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در اردوگاه بلاطه واقع در شرق نابلس به شهادت رسید. 

منابع پزشکی گفتند که این جوان فلسطینی در جریان یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه بلاطه از ناحیه سر زخمی شده بود و تحت عمل جراحی قرار گرفت اما به دلیل شدت جراحت به شهادت رسید. 

بنابر گزارش خبرگزاری فلسطین (وفا)، همچنین در جریان درگیری در اردوگاه الفارعه و شهرک طمون واقع در جنوب طوباس یک نوجوان به نام «عبدالرحمن عماد خالد بنی عوده» (۱۶ ساله) و «معاذ ابراهیم زهران»(۲۳ ساله) به شهادت رسیدند. 

همچنین یک جوان دیگر به نام «احمد نظمی غانم»(۳۰ ساله) در طولکرم که هفته گذشته زخمی شده بود، به شهادت رسید. 

بنابراین گزارش، غانم مورد اصابت ترکش یک موشک شلیک شده از یک پهپاد در اردوگاه طولکرم، قرار گرفته بود.

با شهادت این چهار نفر، شمار شهدای کرانه باختری از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون به ۴۷۱ نفر رسید که ۲۶۲ نفر آن‌ها از هفتم اکتبر تاکنون به شهادت رسیده‌اند. 

یورش نظامیان صهیونیست به «طولکرم» در کرانه باختری

رسانه‌های فلسطینی بامداد پنجشنبه از هجوم تعداد زیادی از نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر طولکرم و مقابله مسلحانه جوانان فلسطینی با آنها خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های فلسطینی بامداد پنجشنبه از هجوم تعداد زیادی از نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر طولکرم و مقابله مسلحانه جوانان فلسطینی با آنها خبر دادند.

شبکه «المیادین» گزارش داد که اشغالگران در ورودی بیمارستان «ثابت ثابت» در طولکرم مستقر شده و مانع از خروج آمبولانس‌ها برای کمک‌رسانی به مجروحان فلسطینی می‌شوند.

منابع محلی نیز فیلمی را از انفجار یک بمب قوی در مسیر بولدوزر و دیگر خودروهای نظامی صهیونیستی در طولکرم منتشر کردند.

گردان‌های «شهدای الاقصی» نیز اعلام کرد: «مجاهدان ما با تیراندازی سنگین و مواد منفجره با نیروهای اشغالگر مهاجم به طولکرم و اردوگاه نور شمس مقابله می‌کنند».

پیش از این نیز نظامیان صهیونیست بامداد چهارشنبه در جریان یورش به شهر و اردوگاه جِنین، یک خانه را منفجر کرده، یک خودرو را به آتش کشیده و زیرساخت‌های این منطقه را تخریب کردند.

موافقت کابینه امنیتی تل‌آویو با ورود محدود سوخت به نوار غزه

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه اعلام کرد که کابینه امنیتی تل‌آویو با ورود سوخت به نوار غزه موافقت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه اعلام کرد که کابینه امنیتی تل‌آویو با ورود سوخت به نوار غزه موافقت کرده است.

پایگاه خبری «آکسیوس» به نقل از مقامات صهیونیست که خواستند نامشان فاش نشود، ادعا کرد که این تصمیم پس از فشار شدید دولت آمریکا گرفته شد.

بر اساس تصمیم کابینه، اسرائیل «حداقل مقدار سوخت مورد نیاز برای جلوگیری از فروپاشی انسانی و شیوع بیماری در جنوب غزه» اجازه ورود خواهد داشت.

آکسیوس در ادامه نوشت: «در تصمیم کابینه آمده است که میزان حداقل مقدار سوخت مورد نیاز، هر چند وقت یک‌بار توسط کابینه جنگ با توجه به وضعیت انسانی غزه تعیین خواهد شد».

مقام‌های صهیونیست به این پایگاه خبری گفتند که همه وزرای کابینه امنیتی به غیر از «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بتزلل اسموتریچ» که مخالف آن بودند، به این طرح رای مثبت دادند.

در ادامه این گزارش به نق از یک مقام صهیونیست آمده است: «اسرائیل در آینده نزدیک میزان سوختی را که وارد غزه می‌شود از ۶۰ هزار لیتر در روز به ۱۲۰ هزار لیتر در روز افزایش می‌دهد که در جریان آتش‌بس ۷ روزه وارد غزه شد».

پیش از این،‌ شبکه «سی‌اِن‌اِن» بامداد چهارشنبه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که واشنگتن انتظار دارد مرحله کنونی تهاجم زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا ماه ژانویه سال ۲۰۲۴ ادامه یابد. 

حماس: آمریکا به‌دنبال تبرئه دشمن صهیونیست از جنایاتش در غزه است

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطیت (حماس) گفت که آمریکا به دنبال تبرئه رژیم صهیونیستی از جنایاتش در غزه که هزاران شهید و مجروح بر جای گذاشته است.

به گزارش ایسنا، عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت: جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا خجالت نمی‌کشد ادعا می‌کند که رژیم اشغالگر صهیونیستی اقداماتی برای خارج کردن غیرنظامیان از مناطق جنگی در غزه که به گفته او حماس آن‌ها را به عمد در این مناطق جمع کرده، انجام داده است؟

الرشق تصریح کرد: این اظهارات شرم‌آور در سایه کشتارهای هولناک و وحشتناک ارتش جنایتکار در حق غیرنظامیان فلسطینی در غزه طی دو ماه کامل بیان شده است.

وی افزود: این اظهارات وقیحانه و دیگر مواضع جانبدارانه دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه مردم غزه، تلاشی آشکار برای تبرئه این رژیم از جنایات علیه فلسطینیان و بهبود وجهه این رژیم جنایتکار است که دستانش به خون زنان و کودکان فلسطینی آغشته است و همین مسئله موجب خواهد شد تا این کشور شریک جنایات صهیونیست‌ها علیه ساکنان غزه باشد و برای ابد دروغ بودن تمامی شعارهای حمایت از حقوق بشر و آزادی آنان را ثابت خواهد کرد.

موافقت کابینه جنگ صهیونیستی با افزایش محدود سوخت ارسالی به غزه

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با افزایش حداقلی ارسال سوخت به نوار غزه موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد، کابینه مقدار سوخت را مشخص خواهد کرد و این مقدار بر اساس وضعیت انسانی اصلاح خواهد شد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش کرد که با ورود روزانه ۱۲۰ هزار لیتر سوخت به غزه موافقت شده است. این مقدار پیش از این ۶۰ لیتر بود و به تدریج به ۱۸۰ هزار لیتر افزایش پیدا خواهد کرد.

آمریکا روز دوشنبه ار رژیم صهیونیستی درخواست کرد که با پایان آتش‌بس اجازه ورود سوخت بیشتری را به نوار غزه بدهد.

پیش از این، «توماس وایت» مدیر امور آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) در غزه اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی با پایان آتش‌بس انسانی در نوار غزه مقدار سوخت اختصاص یافته به کمک‌های بشردوستانه را به میزان نصف کاهش داده است که این امر جان افراد بیشتری را خواهد گرفت.

 مقاومت اسلامی لبنان صبح امروز با انتشار بیانیه‌ای از حمله نظامی به پادگان رامیم خبر داد

مدیرکل بهداشت غزه: بیمارستان «کمال عدوان» از چرخه خدمت‌رسانی خارج شد

تهران- ایرنا- مسئول وزارت بهداشت فلسطین در غزه گفت: بیمارستان «کمال عدوان» تنها مرکز بهداشتی فعال در شمال نوار غزه به طور کامل از کار افتاد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از رادیو الاقصی «منیر البرش» اضافه کرد: حدود ۸۰۰ هزار نفر در شمال نوار غزه از خدمات بهداشتی و پزشکی محروم هستند.

وی روز چهارشنبه اعلام کرده بود که به دلیل بسته بودن گذرگاه رفح بسیاری از زخمی ها جانشان را از دست می دهند و از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون، فقط ۴۰۰ زخمی توانسته اند از طریق این گذرگاه از غزه خارج شده و به مصر سفر کنند.

وزارت بهداشت فلسطین گزارش داده است که تا روز سه شنبه، بیش از ۱۶ هزار نفر در حملات اسرائیل به غزه از ۷ اکتبر(۱۵ مهرماه) کشته و حدود ۴۱ هزار نفر زخمی و هزار نفر دیگر نیز مفقود شده اند.

آژانس امدادرسانی و آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد (آنروا) که در غزه فعالیت می کند، روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد که این منطقه اکنون به "یکی از خطرناک‌ترین مکان‌های جهان" تبدیل شده است.

این آژانس اضافه کرد: با موج جدیدی از پناهجویان در جنوب غزه، وضعیت "هر دقیقه بدتر می شود".

۲ شرط اسرائیل برای توقف جنگ غزه؛ آزادی همه ربوده‌شدگان و اعلام تسلیم حماس

تشکیلات خودگردان آمادگی و شروط خود را برای اداره غزه اعلام کرد

مجله آمریکایی نیوزویک امروز (پنجشنبه) به نقل از یک مقام ارشد فلسطینی نوشت، تشکیلات خودگردان آماده است تا به محض پایان جنگ کنترل کامل نوار غزه را به دست گیرد.

به گزارش ایسنا، «احمد مجدلانی» عضو برجسته کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، روز چهارشنبه در گفت‌وگو با مجله نیوزویک که در یکی از دفاتر دولتی در رام الله، مقر اداره فلسطین در کرانه باختری اشغالی انجام شد، گفت: در صورتی که جامعه بین‌المللی از بازسازی غزه حمایت کند و اسرائیل را به موافقت با راه‌حل ۲ دولتی سوق دهد، تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهاد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا را برای یکپارچه‌سازی مجدد نوار غزه و کرانه باختری تحت کنترل تشکیلات خواهد پذیرفت.

مجدلانی اظهار داشت: ما برای برنامه‌های سیاسی اصلاحاتی از طریق انتخابات سراسری آزاد و دموکراتیک آماده هستیم. اگر اسرائیل به تشکیلات اجازه ندهد که درباره آینده نوار غزه تصمیم‌گیری کند، تشکیلات پای میز مذاکره نخواهد رفت.

وی گفت: ما پشت تانک‌های اسرائیلی بازنخواهیم گشت و این امر از طریق راه حل سیاسی انجام خواهد شد.

مقام سازمان آزادی‌بخش فلسطینی همچنین گفت که تشکیلات خودگردان فلسطین می‌تواند به محض پایان درگیری‌های کنونی، اداره غزه را آغاز کند و می‌توان پس از یک «دوره انتقالی» یک تا ۲ ساله، انتخابات برگزار کرد.

او افزود که اگر «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان در آن زمان همچنان در سمت خود باشد، این مسئله به او و حزب سیاسی‌اش واگذار خواهد شد که تصمیم بگیرند آیا او باید برای انتخاب دوباره تلاش کند یا نه.

این مجله آمریکایی خاطرنشان کرد که این اظهارات اولین پاسخ اساسی از سوی رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین به چشم‌انداز کاخ سفید برای نوار غزه پس از جنگ است که توسط کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی یکشنبه وی به تفصیل بیان شد.

پیش از این، یک مقام آمریکایی گفت: «هیچ‌کس باور نمی‌کند که تشکیلات خودگردان فلسطین در وضعیت فعلی خود بتواند غزه را مدیریت و امنیت را تامین کند، اما در حال حاضر هیچ‌کس جایگزینی برای رهبری فلسطینی در غزه پس از جنگ نمی‌بیند. ما معتقدیم که باید تشکیلات خودگردان فلسطین را تقویت کنیم تا بتواند غزه را اداره کند».

وبگاه آکسیوس روز چهارشنبه نوشت مشاوران «کامالا هریس،» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با مقامات ارشد اشغالگر چشم‌انداز واشنگتن برای بازسازی و حکومت را به آن‌ها ارائه دادند و آن‌ها را از نیاز به طرحی برای جلوگیری از بازگشت حماس پس از جنگ آگاه کردند.

به گفته مقامات آمریکایی آگاه از مذاکراتی که به تازگی میان دولت اشغالگر و دولت بایدن انجام شد، ایالات متحده در اقدامی مداخله جویانه می‌خواهد از به اصطلاح خلأ حاکمیتی و امنیتی در غزه پس از جنگ جلوگیری کند و اجازه ندهد حماس دوباره به پا خیزد.

دولت بایدن نگران است که اقداماتی که اشغالگران از زمان جنگ داشته‌اند- مانند نپرداختن بخش قابل توجهی از درآمدهای مالیاتی که برای تشکیلات خودگردان فلسطین جمع‌آوری می‌کند - توانایی این تشکیلات برای اثربخشی را تضعیف کرده‌ باشد.

بایدن روز سه‌شنبه گفت: «من با افراد زیادی در داخل و خارج از دولت کار کرده‌ام تا بفهمم چه اتفاقی برای غزه خواهد افتاد. من معتقدم که تنها راه حل موجود راه حل دو دولتی است.»

روز سه‌شنبه، نتانیاهو به ایده نقش تشکیلات خودگردان فلسطین در آینده اعتراض و تاکید کرد که تنها راه برای اطمینان از غیرنظامی‌سازی غزه پس از جنگ، نظارت ارتش اشغالگر - نه نیروهای بین‌المللی - بر این روند است.

شمار شهدای غزه از ۱۷ هزار نفر گذشت

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه خبر داد که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۰ فلسطینی دیگر در حملات اشغالگران به شهادت رسیدند.

این وزارتخانه اعلام کرد شمار شهدای غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۱۷ هزار و ۱۷۷ نفر افزایش یافته است.

تاکنون بیش از ۴۶ هزار نفر دیگر در حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه زخمی شده‌اند.

هواپیماهای صهیونیستی امروز خانه‌ای را در اردوگاه الشابوره در شهر رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند که طی آن ۲۰ نفر شهید شدند.

جنگنده‌های دشمن امروز همچنین خانه‌ای را در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه بمباران کردند که طی آن ۴ فلسطینی شهید شده و شماری هم زخمی شدند.

جروزالم‌پست: ارتش اسرائیل از عملکرد تانک‌ها در غزه شکایت دارد

جروزالم‌پست: ارتش اسرائیل از عملکرد تانک‌ها در غزه شکایت دارد

با افزایش مشکلات ارتش رژیم صهیونیستی از جمله کمبود مهمات و تجهیزات و خرابی آن‌ها، تعدادی از افسران ذخیره از بخش فناوری و تدارکات ارتش به شدت انتقاد کردند.

به نوشته روزنامه جروزالم‌پست، یکی از افسران یگان زرهی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: بخش تدارکات خط ویژه‌ای را راه‌اندازی کرد اما در ارائه پاسخ‌های رضایت‌بخش ناموفق بود و آن‌ها تنها وعده‌های پوچ می‌دهند.

او افزود: گردان ذخیره در ابتدا تنها چند خودرو برای اجرای ماموریت‌های اداری داشت تا جایی که به گفته برخی سربازها، آن‌ها مجبور شدند در زمان ماموریت با بودجه خودشان غذا و آب تهیه کنند.

همچنین شکایت‌های متعددی از سوی سربازان این ارتش در خصوص کمبود لباس فرم، دستکش و کیسه‌های خواب ارائه شد.

علاوه بر این نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به حساسیت عملیات در نوار غزه، از کمبود مستمر مهمات خود که بر عملکرد تانک‌ها و خودروهای زرهی آن‌ها تاثیر می‌گذارد، گفتند.

این لیست شامل تجهیزات مهمی چون چکش، پین، پتو، فیلتر، برس، سوئیچ و محافظ توپ بوده و علاوه بر آن تاخیرهای مکرری در رفع نواقص وجود دارد.

یکی از افسران ارشد ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی با ابراز ناامیدی در این خصوص گفت: ما تمام تلاش خود را برای پشتیبانی از ارتش انجام دادیم اما متاسفانه ارتش با وجود گذشت ۶۰ روز هنوز آماده نیست، در نهایت چیزی که ما از این ارتش به یاد خواهیم آورد، کمبود تجهیزات و شدت دشواری در تحقق اهدافمان به همین دلیل است.

وب‌سایت عبری زبان «واللا» پنج‌شنبه گذشته با سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این خصوص تماس گرفت و لیست کاملی از کمبودهای ارتش از جمله تجهیزات مفقود شده و نقص‌های مربوطه را ارائه کرد اما تا این لحظه پاسخی دریافت نکرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته در شمال نوار غزه ۱۰ نیروی دیگر این ارتش از جمله هفت افسر کشته شدند.

به این ترتیب آمار اعلام شده از سوی این ارتش از تلفاتش از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی و حملات علیه غزه به ۴۱۱ افسر و سرباز رسید.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم سه‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم اعتراف کرد که تل‌آویو از زمان آغاز جنگ در هفتم اکتبر هزینه‌های بسیار سنگینی را متحمل شده است.

گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس پیشتر از هدف قرار دادن ۶ سرباز ارتش دشمن با تک‌تیراندازهایش در محور شرق شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه و انهدام کلی و یا جزئی ۲۳ دستگاه خودروی زرهی ارتش دشمن در محورهای درگیری در خان‌یونس و بیت‌لاهیا خبر داد.

در حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون بیش از ۱۶ هزار فلسطینی از جمله ۷۱۱۲ کودک و ۴۸۸۵ زن به شهادت رسیده و بیش از ۴۳ هزار فلسطینی دیگر زخمی شدند، علاوه بر اینها زیرساخت‌های نوار غزه به شکلی گسترده ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه تحت محاصره رقم خورد.

قسام: اتاق فرماندهی دشمن را در محور جنوبی غزه هدف قرار دادیم

به نقل از الجزیره، گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) اتاق فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی را در محور جنوبی شهر غزه با استفاده از سامانه موشکی کوتاه‌برد «رجوم» هدف قرار داد.

علاوه بر این مبارزان گردان‌های قسام یک تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال شهر خان‌یونس به وسیله بمب فدایی هدف قرار دادند. همچنین قسام استحکامات ارتش رژیم صهیونیستی در محور شمالی شهر خان‌یونس را با خمپاره سنگین هدف گرفت.

خبرنگار المیادین نیز از کمین مبارزان مقاومت علیه نظامیان صهیونیست در میدان شهدا در شرق اردوگاه جبالیا خبر داد.

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) نیز اعلام کرد که تجمع نظامیان صهیونیست در اطراف خیابان شماره ۵ در شرق خان‌یونس را با خمپاره مورد اصابت قرار داده است.

همچنین گردان‌های قدس از درگیری مبارزان این گردان‌ها با پیاده نظام ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک زیتون در شرق غزه و به هلاکت‌رسیدن و زخمی‌شدن تعدادی از نظامیان صهیونیست خبر داد.

گردان‌های ابوعلی مصطفی نیز اعلام کردند که مبارزان این گردان‌ها در شجاعیه و شهرک تفاح در شرق غزه به شدت با نظامیان صهیونیست در گیر شده‌اند و در شرق خان‌یونس نیز به نظامیان دشمن آسیب وارد کرده‌اند.

علاوه بر این گردان‌های مقاومت ملی فلسطین نیز از موشک‌باران «ریعیم» خبر داد و اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها در شرق و شمال خان‌یونس به صورت مستقیم با نظامیان صهیونیست درگیر شده‌اند و به آنان آسیب زده‌اند.

همچنین خبرنگار المیادین گزارش داد که آژیر هشدار در موضع کرم ابوسالم در شرق رفح به صدا درآمده است.

فشار فزاینده خانواده‌ گروگان‌ها بر کابینه جنگ اسرائیل

مقامات دولت اسرائیل زیر فشار فزاینده خانواده‌های ۱۳۸ گروگان باقیمانده در دست حماس و سایر گروه‌های مسلح در غزه هستند.

به گزارش بی بی سی؛ تعدادی از نمایندگان این خانواده‌ها متن نامه‌ای به کابینه جنگ را منتشر کرده‌اند که در آن آمده است: «اطلاعات موثقی دریافت کرده‌ایم حاکی از اینکه حال تعدادی از ربوده‌شدگان وخیم است و در معرض خطر فوری قرار دارند.»
 
در ادامه این نامه آمده است: «از شما می‌خواهیم که با فوریت، ابتکار و خلاقیت برای دستیابی به توافقی برای آزادی فوری همه ربوده‌شدگان اقدام کنید.»
 
منابع مطلع می‌گویند که نشست سه ساعته شب گذشته وزرای کابینه با ده‌ها گروگانی که اخیرا آزاد شده‌اند و بستگان افرادی که هنوز در اسارت هستند، به تنش انجامید.
 
برخی از آنان دولت را متهم کردند که سیاست را بر سعادت عزیزانشان ترجیح می‌دهد.

در حال تکمیل...

بیشتر بخوانید: 

شصت و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهلمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهلمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌امین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

 

یازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی

سومین روز عملیات طوفان الاقصی

دومین روز عملیات طوفان الاقصی

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    1

    فقط جنوب لبنان را بزنند هم پیمانان ایران را نابود کنند

  • ناشناس
    1

    دیگه شورشو در اوردن یبار دیگه بزنید دوباره نشون میدیم چند نفر اینجا امادن بیانااااااااا شایدم دیگ برگردونیم اینبار جای قابلمه تاثیر گذار تر باشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد