​سایت الف مطرح کرد

دلیل وجود میدان شهید صدام حسین در فلسطین چیست؟

یکی از شبهاتی که سعی دارد حمایت مردم ایران از غزه و آرمان فلسطین را متزلزل کند، شبهة حمایت و همدلی فلسطینیان نسبت به صدام حسین است. رسانه های بیگانه و معاندان در فضای مجازی به ویژه با اتکای به فیلمی از تجمع حامیان غزه در کانادا که در آن تصویر صدام حسین توسط دو نفر حمل می شود، این شبهه را استعاره سازی کردند.

دلیل وجود میدان شهید صدام حسین در فلسطین چیست؟

سایت اصولگرای الف در ادامه نوشت: استعاره قوی تر و قبلی برای این موضوع، میدانی در کرانه باختری رود اردن (استان قلقیلیه) به نام صدام حسین است که در سال 2018 میلادی توسط یکی از استانداران محمود عباس احداث شده است.

جبهه رسانه ای دشمن که همواره سعی در دوگانه سازی تشکیلات خودگردان و حماس و نیز قهرمان سازی از یاسر عرفات و تأکید بر اختصاص جایزه نوبل به وی در سال ۱۱ نوامبر ۲۰۰۴  دارد، ناگهان احداث میدان مذکور را به تمامیت فلسطینی ها نسبت می دهد!

جریان مذکور احداث میدان صدام را به عنوان نماد شکست ایران در حمایت از فلسطین نیز صورت پردازی می کند. این جریان بی آن که از جنبش فتح و تشکیلات خودگردان کمترین حمایتی کند، می کوشد الگوی مقاومت درست را یاسر عرفات نشان دهد. مصداق این اقدام، مستند ساخته شده توسط شبکة ضد ایرانیِ ایران اینترنشنال با عنوان ابوعمار(کنیة عرفات) است که طی آن یاسر عرفات مورد تجلیل قرار گرفته و اعطای جایزه صلح نوبل به او برجسته سازی می شود اما این جریان هرگز اشاره نمی کند که آغاز حمایت از صدام به عرفات بازمی گردد؛ حمایتی که البته هرگز بدل به حمایتی وسیع در میان فلسطینیان نشد.

مهم تر از این ها، پس از پیمان اُسلو (پیمان اسلو با نام رسمی بیانیه اعلام اصول اولویت‌های موقت دولت خودگردان؛ نخستین موافقتنامه بین حکومت اسرائیل و سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) بود که در سال ۱۹۹۳ به امضای دو طرف رسید) که به تعبیر نشریة آمریکایی فارن پالیسی چیزی جز رستوران های زنجیره ای مرغ کِنتاکی برای فلسطین نداشته و در عوض به اشغال گری بیشتر توسط رژیم صهیونیستی منتهی شد، مردم فلسطین بیش از هر زمانی از ایدة عرفات دور شده و به ایدة حماس که ایده ای سازش ناپذیر است نزدیک و متمایل شدند. امروز هم در فلسطین، نماد مقاومت، غزه و حماس است و بر این اساس مردم فلسطین در خارج از غزه نیز عمدتاً به برنامه و راه مبارزاتی حماس گرایش دارند.

 ذکر این نکته هم ضروری است که حماس به عنوان محصول انتفاضه و محصول انتخابات و بنابراین مردمی ترین حرکت تاریخ فلسطین، هیچ رنگ و بوی ملی گرایانه افراطی و ناسیونالیسم نژادپرستانه را به خود نگرفته و نپذیرفته است. 

نکتة دیگر این که صدام در جریان تقابل خود با رژیم صهیونیستی، حملاتی موشکی به این رژیم داشته که همین از دلایل نامگذاری میدانی در فلسطین به نام اوست(این حملات موشکی در سال ۱۹۹۱ از ۱۷ ژانویه تا ۲۸ فوریه ۱۹۹۱ صورت گرفت). هرچند انگیزة صدام از حملات مذکور، نه انگیزه ای اصیل، بلکه به منظور مقابله با آمریکا در جنگ علیه خود(جنگ خلیج فارس) و خارج شدن برخی کشورهای مسلمان از ائتلاف با آمریکا بود. 

لازم به افزودن است که دیگر دلیل نامگذاری میدان مورد اشاره(با عنوان دقیق شهید صدام حسین)، تنفر فلسطینی ها از آمریکا است؛ آمریکایی که عامل اصلی برچیدن حکومت صدام بود. بنابراین رسانه های ضد ایرانی به جای جازدن احداث میدان صدام به عنوان نماد ضدایرانی، مناسب تر است به ریشه و مقصد ضد غربی این اقدام بیاندیشند. 

نکتة قابل تأکید دیگر این که یاسر عرفاتی که توسط آنها غسل تعمید داده می شود و به عنوان نماد مقاومت-مذاکره و پذیرش اسرائیل تلقی می گردد، آغاز گر حمایت از صدام بوده است. این عرفات بود که صدام را برادر خطاب کرد و این عرفات بود که راه را برای اشغال رسمی تر و وسیع تر فلسطین فراهم کرد.

در نهایت باید گفت حتی با فرض پذیرش حمایت تمامیت جنبش فتح وتشکیلات خودگردان و نیز حمایت تمام و کمال آنها از صدام-هرچند اتهامی دروغ است- هیچ اثر و رد پایی از صدام و حتی ایده های او در غزه دیده نمی شود. امروز، پیشانی مبارزه و پیشانی جهان اسلام غزه است. امروز، غزه نماد مقاومت است و اوج جنگ تمدنی و انسانی در آن جریان دارد. به هر طریق، هیچ دلیلی برای این که مردم ایران لحظه ای در حمایت تمام عیار از مردم مظلوم غزه تردید کنند وجود ندارد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 60
  • ناشناس
    14

    فلسطین ایرانیان را بعنوان مسلمان قبول ندارد و ما عادت کردیم خودمان را به همه بچسبانیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      ما کسانی را که در جنگ‌۸ ساله باعث کشته شدن جوانان ایران شدند ، را میشناسیم . معاندهم خود شما هستی که همراهان صدام را تطهیر میکنی

    • ناشناس
      8

      آنها ناصبی هستن

    • ناشناس
      7

      فلسطینی ها به ما ایرانی ها میگویند رافضی ها!!!

    • ناشناس
      7

      آنهایی که مدعی حمایت فلسطینی ها از ایران در جریان جنگ ایران و عراق هستند یا وابسته به حکومت هستند که نشان می دهد ناچارند! یا افراد ناآگاه و کم اطلاعی هستند چرا که اگر در بین فلسطینی ها جستجو کنید متوجه می شوید که مردم فلسطین تنها آنهایی که در حال حاضر توسط ایران حمایت مالی و تسلیحاتی می شوند (فقط حماس) نیستند بلکه طیف های مختلف فکری و در کل جریان روشنفکری فلسطین که در کل به یک دیپلماسی تمدنی و نژادی (اعراب) تعلق دارند ایرانیان را مجوس میدانند یعنی حتی روشنفکران دانشگاهی آنها نیز ایرانیان را رافضی یا نهایتش نیمه مسلمان بدعت گذار می دانند. حمایت فلسطینی ها از صدام حسین ملعون و کثیف نیز نه ریشه ایدئولوژیک سیاسی بلکه یک عرف تمدنی تاریخی و عمومی است. علاوه بر این بسیاری از هسته های فکری تندروی درون فلسطین اعتقاد دارند صدام جلوی دست اندازی ایرانیان رافضی به بلاد اسلامی سنت محور را گرفت. نکته مهم دیگری که باید افزوده شود این است که نژاد عرب در کل به عرف های اعتقادی تمدنی و نژادی حتی در بین قشر روشنفکری بیشتر تعلق خاطر دارد تا دیپلماسی سیاسی روز دنبال شونده!!!!!!!! خوب اگر دفاع مدافعان حمایت مردم فلسطین از ایران را بپذیریم این سوال ساده پیش می آید که چرا همانند صدام تندیسی از امام خمینی (ره) یا میدانی بنام ایشان در کرانه باختری یا حتی نوار باریک غزه وجود ندارد؟!؟!؟!؟!؟!؟!

    • ناشناس
      6

      این نکبت ها پدرانشان و خودشان مزدور صدام و عامل کشتار جوانان ایران در جنگ بودند . خداوند نسلشان را نابود کند

    • ناشناس
      8

      مقام حماس اخیرا در مصاحبه اش که در اینترنت هم موجود است گفت بله ما از "کُفّارِ ایرانی" کمک دریافت میکنیم
      واقعا خلایق هرچه لایق
      والله لیاقت این ملت همینه

    • ناشناس
      1

      میدان فسطین در ایران میدان صدام در فلسطین میدان کوروش در اسرائیل

  • ناشناس
    3

    تکنولوژیه ماست مالی

  • علی
    5

    چه چرت وپرت‌هایی به هم بافتی عکس صدام فقط فقط برای ایران گذاشتن نه برای آمریکا اگه اونجوری بود عکس خمینی را می‌گذاشتند چرت نگو

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      دقیقاً

    • ناشناس
      1

      میدان پلشتین در ایران داریم

  • 🐜
    3

    همین فلسطین و غزه درآینده برای ایران زمین شاخ شونه می‌کشند

    نظرات شما -
    • حسن
      0

      همین چند وقت پیش اسراییل با لودر این مجسمه مشمئز کننده رو تو غزه جمع کرد
      حالا هر چی میخوای ورور کن

  • رابی
    2

    خود حماس برای اعدام سید رئيس صدام حسین شان چند روز عزای عمومی در نوار غزه اعلام کرد.این را که نمی‌تونی دیگه ماستمالی کنی.

  • ناشناس
    3

    در جنگ با عراق ۱۳۰۰نفر فقط اسیر فلسطینی داشتیم این را چی میگی؟ عربها صدام را سردار قادسیه می‌نامند میفهمی یعنی چه؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      امان از کم حافظه و امان از سواد رسانه ای پایین، به شما نگفتند که برخی ایرانی ها برای عراق می جنگیدن؟!! یا به شما نگفتند غربی ها ایران را محور شرارت و تروریست می نامند و اعراب خلیج فارس ایران را...؟!! چطور هست با کل همه اینها قطع رابطه کنید؟!!!!

  • ناشناس
    3

    فلسطین غزه عراق لبنان به ایران هیچ ربطی ندارد بماچه که دخالت میکنید درکشورهای بیگانه عربی لعنت برتمامشون مفتخورهای شکمو

    نظرات شما -
    • ارزشی ولایی
      39

      لعنت بر اسرائیل
      من طرفدار فلسطینیها هستم
      بر فرض که فلسطینیهای قدیم زمینشون رو فروخته باشند. به مردم فلسطین امروزین چه ربطی داره؟
      مردم فلسطین باید حق رفراندوم داشته باشند تا خودشون سرنوشت خودشون رو آزادانه تعیین کنند
      رفراندوم آزادانه حق مسلم مردم فلسطینه

  • محمد
    1

    صدام حسین ملعون که هزاران هزار از جوانان پاک این مرز بوم رو شهید کرد و سربازاش حتی به دختران کم سن سال مدرسه ای هم رحم نداشتن و تجاوز کردن میدان به اسمش زدن تو فلسطین و سید و شهید اسم گذاشتن باید ادم خون گریست مملک دست چه حقیرهایی افتاده که اینجوری بی‌در پیکر به تروریست ها میبخشند.

  • سعید
    76

    حماس با دشمن بشریت و دشمن ایران در حال جنگ است. این صهیونیست ها خود شیطان هستند. تا این تومور سرطانی باشد، بشریت آسایش نخواهد داشت.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      دقیقٱ نگاه به طالبان هم این چنین بود
      سرباز بی گناه نا خواسته وارد افغانستان شده بود چه تحقیری کردن وکتکش زدن آب سیستان تشته را هم نمی دهند

    • علی
      5

      اگه منظورت از بشریت ایران باشد بله آرامش نداریم ولی کل دنیا با اسرائیل در آرامش فقط ما توجنگیم

    • جوانمرد
      13

      کل بشریت علیه اسرائیل دارن شعار میدن حتی توی امریکا و کانادا المان و انگلیس با اینکه ممنوعیت ها و جریمه های سنگینی گذاشتن ولی قانون جنگل هست.

  • محمود
    2

    ماباید بپذریم که ایرانی هستم یا عرب خوب صدام ازخودشون اعراب هست به ما ربطی ندارد.ولی تو ایران دارند تبلیغ میکنند که ما عرب هستم و از ما عرب تر وجود ندارد.اعراب با ایرانیها مثل زمین و اسمان است.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      15

      مگه بده که مثل عربا می‌تونید چند همسری کنید ولی زن رو مجازات می‌کنید به خاطر همین عمل؟؟؟؟
      از خداتونم هست مردان همه چیز برای خود خواه

  • حسن
    20

    صدام حیف شد

  • ناشناس
    0

    مقدارى هم از عدم بازى بازيكنان تيم ملى فلسطين مقابل تيم ايران و صحبتهاى كاپيتانش در مورد ايران در چند سال پيش مى نوشتى!طبق معمول مسولين خود را به كرى و كورى زده اند و يا اينكه كلا نمى صرفد كه بفهمند اصل داستان را!

  • ایران من
    1

    دیگه کم دروغ بگین لطفااااا


    همه میدونن در دفاع مقدس،همین فلسطینی ها برادر صدام شدند و بر علیه ملت و کشورم جنگیدن....

    در مسابقات ورزشی هم بسیار دیدیم ک چگونه به ما توهین می‌کنند..

    در عراق،لبنان،بحرین و دیگه کشورها هم همینطوره

  • محمد صالحی
    1

    عراقی ها به زنان ایرانی تجاوز کردند و جنایتها کردند ولی در عوض ایران بعد از جنگ چه کرد؟ چقدر خسارت از عراق گرفتید؟ شرم اور است این همه خیانت .

  • حسین یوسفی
    2

    فقط ماله بکشید

  • ایرانی
    3

    بیخودنام مقاوت روغزه براچی گذاشتن،
    مقاومت فقط برازنده ایران توجنگ۸ساله بود،نه غزه که بیخود وبی جهت باخاک یکسان وبیش از۳۰هزارنفرتا امروز تلفات داشته......

  • ناشناس
    1

    در عرصه بین‌الملل هیچ دوستی و هیچ دشمنی دائمی نیست. ایران تا سال ۵۷ متحد اسرائیل و از ۵۷ به بعد دشمن اسرائیل شد. این تغییر جهت‌های ناگهانی خاص کشورهای جهان سوم و ضعیفه، وگرنه دوستی آمریکا و انگلیس و دشمنی روسیه و آمریکا خلل ناپذیر به نظر می‌رسد.

  • من
    0

    ماست مالی رسانه ایی

  • ناشناس
    0

    چررررند و پررررررندیات

  • ناشناس
    0

    حماس که استاد بمب گزاری پس چرا میدون رو منفجر نمیکنه

  • تتر
    0

    خودت هم از این توجیهی که کردی خندت گرفته درکت می کنم این کار فقط فقط به خاطر دشمنی سرسخت با ایران انجام داده دادن لقب شهید به صدام تا ایران را بچزونه اینو بفهم لعنت بر صدام

  • اشکان
    0

    از این چیزایی که نوشتی خودت خندت نگرفت؟ خخخ

  • ک.ق
    2

    چرا اینقدر چرت و پرت مینویسی ؟؟ یاسر عرفات اولین کسی بود که پس از سال 1357 وارد ایران شد و مورد استقبال امام قرار گرفت . در جنگ ایران عراق بعد از عراق بیشترین اسرا فلسطینی ها بودن . اگه استاندار محمود عباس این میدان ساخته چرا حماس خراب نکرده ؟ حماس مردم غزه را در مقابل توپ و تانک اسرائیل قرار داد و خودش در قطر در حال عشق و حال. بیشترین کمک در زمان جنگ را اسرائیل به ایران کرد . و...

  • محمد
    2

    اگر تهدیدهای ما ایران پشت حماس نبود اسرائیل دست به این قتل و عام فلسطینیان نمی زد او از این میترسد فردای سکوت در برابر حماس تهدیدها تقویت و خسارات بالاتری به آن وارد کند.خلاصه با عملیات لنگش کن مردم غزه را به خاک سیاه نشاندیم.

  • مادر سه بچه
    1

    حالا هی ماستمالی کنید فکر میکنید این ماستمالیها تاثیری داره؟ این حرفها تنها خریدارش خودتون و قبیله تون هستید ....ما نه حمایت همه جانبه اعراب از صدام و بحث دنیای عرب رو فراموش میکنیم نه عزاداریها بعد از مرگ صدام رو فراموش میکنیم نه اونهمه شهید بخاطر ندانمکاری فرماندهان رو یادمون میره و نه عدم دریافت غرامت از عراق رو و نه خفتی که چندین ساله بعد از جنگ میکشیم ....ما ایرانی هستیم آریایی هستیم سرزمین ما برای پارس هست نه هیچ قوم دیگه

  • ناشناس
    0

    زنده باد پارس و سرزمین پارس .....دشمنی اعراب با ایرانیان تاریخ چند هزار ساله داره ...حالا در هر دوره حاکمانی بودند که دیگران رو به مردم پارس ترجیح دادند چیز جدیدی نیست

  • ناشناس
    1

    چرندیات بی ربط بافتی که صورت مسئله اصلی رو پاک کنی زمانی که صدام به کشور ما حمله نظامی کرد و جوانان غیرتمند ایران که دست پرورده شاهنشاه بزرگ بودند رفتند و از کشور و ملت دفاع کردند و یکی از اونا خودم هستم که سه سال داوطلب از ناموس ایران دفاع نمودم و همون وقت هم یاسر عرفات گفت ایران همسایه ماست ولی عراق و صدام حسین برادر ماست. تو شاید اون موقع دنیا هم نیومده بوده بچه پر رو

  • ناشناس
    2

    بیخود ماستمالی نکنین به هر صورت آنها عرب هستند و سنی

  • ناشناس
    2

    چرا در فلسطین میدان و یا خیابان خمینی ندارند؟

  • حقیقت
    2

    سلام
    بخاطر دارم یک فلسطینی رو برده بودن بیمارستان شهدای تجریش ، نیاز بخون داشت فریاد زد حاضرم. بمیرم اما خون. شیعه در رگهام نباشه

  • ناشناس
    2

    اولا که پس وقتی خودشون با هم نمیتونن کنار بیان چه انتظاری از اسراییل دارید .ثانیا یادمون نرفته همین یاسر عرفات روزی نور چشم شماها بود ثالثا حماس از سپر کردن مردم عادی برا خودش کاملا مشخص کرده چقد مردمیست .رابعا هر کی نون این حکومتا خورد صداقت فراموشش شد هر چند هر از گاهی رنگ ولعاب انسانیت وانصاف به خود بزند .ذات بد نیکو نگردد.

  • نادر
    2

    پس چرا فلسطینیها تاکنون این مجسمه را جمع نکردند؟

  • مهدی
    1

    لطفاً از این دست اراجیف رو نشر ندین

  • امیر
    1

    چه تحلیل آبکی و مسخره ای!!!
    یه مشت اراجیف رو سر هم کردین و اسمش رو گذاشتید توضیح؟!!
    مغلطه نکنید!

  • ۰۰۸۸
    1

    چقدر چرت و پرت نوشتید

  • ناشناس
    3

    مرگ براسراییل ودورود برمردم مطلوم فلسطین .

  • البرز
    0

    چه تفسیر معرکه ای

  • ناشناس
    4

    خداوند بشریت را از دست این طالمان وصهیونیستهای از خدا بیخبر وامریکاییها وهمراهانشان که با جنایتهایشان در فلسطین ودیگر سرزمینها ظلم وستم می کنند ونیز منبع اصلی نشر فساد وظلم وبی داد وبی عفتیها وخرابکاریها در همه کشورها وسرزمینها هستند نجات دهد ومخصوصا منطقه ما را از دست این طالمان وکافران نجات دهد .امین یا رب العالمین

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خخخخخخخخخخخخخخ

  • ناشناس
    1

    دست و پا زدن ناشر برای عادی جلوه دادن این قضیه نشان از اوج بدبختی ما داره ،که عادت کردن هر چرت و پرتی رو به خورد مردم بدن و همچنان کار خودشون رو پیش ببرن،
    جهان عرب از فلسطین تا عراق و عربستان
    حاضر نیستن سر به تن هیچ ایرانی باشد

  • ابراهیم
    1

    متاسفم برای نژاد پرستانی که بویی از انسانیت نبردن.برای کسانی که دم از شهادت جوانان با غیرت ایران در جنگ عراق میزنند و از صدام نفرت دارند ولی وصیت نامه ی حتی یکی از همون شهدا رو نخوندن.وصیت نامه هایی که در ۹۰درصدش از حفظ حجاب زنان صحبت شده.نکته دیگه اینکه آقای روشن فکر باسواد،برای حمایت از مردم فلسطین نیاز نیست مسلمان باشی ،نیازی نیست عرب باشی،فقط باید انسان باشی.کل مردم دنیا دارن ازشون حمایت میکنن،مگه کل دنیا مسلمونن.اگه فلسطینیان ما رو قبول ندارن مطمئنا مسیحی ها رو که اصلا نباید قبول داشته باشن.مگه در سرتاسر دنیا مسیحی ها ازشون حمایت نمیکنن؟نکته ی بعدی اینه که ایران برای امنیت خودش داره به غزه کمک میکنه.چون از تفکرات سلطه طلبانه ی یهودهای صهیونیست خبر داره.شما که یک ملی گرا هستی درباره ۱۳بدر چی میدونی؟کافیه در اینتر نت سرچ کنی «صحبتهای نتانیاهو درباره رسم ۱۳بدر».ببینم باز هم میتونی در مورد ایرانی بودن خودت پز بدی؟و مطلب آخر رو با یه سوال از شما مطرح میکنم؛مگه دارم اگه کسی زمینی در یک کشور خرید ،میتونه برای خودش ارتش درست کنه تو اون کشور؟چطور امکان داره یهودیا زمین بخرن ،خود کشور فلسطین ارتش نداره ولی اسرائیل داره؟اصلا مگه میشه تو توی یک کشور زمین بخری بعد اسم کشور اصلی که فلسطین بوده رو به اسرائیل (فلسطین اشغالی)تغییر بدی.مطالب فوق به دور از گرایشهای افراطی و بر پایه منطق مطرح شده.تفکر و تحقیق از شما.

  • ناشناس
    0

    ما هم خبرت رو خوندیم و باور کردیم
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

  • ناشناس
    0

    به یاد هیتلر و موسولینی و استالین و دیگر دست نشانده های انگلیسی ریاکار!

  • احمد
    0

    جناب نویسنده مقاله سعی کرده هر چرندیات و خزعبلاتی را بنویسه تا خدای نکرده اتهامی متوجه اعراب نشود و به حمایت کورکورانه ایران از فلسطینی ها خدشه ای وارد نشود و نصب مجسمه صدام را طبق معمول به دشمن نسبت بدهد .اعراب همیشه به ایران وایرانی توهین کرده و می‌کنند چه در زمان جنگ که از صدام حمایت مالی و معنوی کردند وچه الان که خیلی راحت توهین می‌کنند البته انتظاری بیش از این نیست چون مسئولين کشور ما اصلا ایرانی نیستند اجنبی پرستند و ضد ایرانی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها