بایدن سقوط آودیوکا را به گردن کنگره آمریکا انداخت/ به تصرف روسیه افتادن این شهر، شکست راهبردی و نمادین برای اوکراین است/ پوتین «پیروزی مهم» روسیه در اوکراین را تبریک گفت

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید که دست‌روی‌دست گذاشتن کنگره باعث شد شهر راهبردی «آودیوکا» در شرق اوکراین از کنترل کی‌یف خارج شود.

بایدن سقوط آودیوکا را به گردن کنگره آمریکا انداخت/ به تصرف روسیه افتادن این شهر، شکست راهبردی و نمادین برای اوکراین است/ پوتین «پیروزی مهم» روسیه در اوکراین را تبریک گفت

«جو بایدن» روز شنبه و در جریان رایزنی تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی خود، عقب‌نشینی نیروهای این کشور از شهر آودیوکا را به عدم توانایی کنگره در تصویب بسته کمکی برای کی‌یف مرتبط کرد.

در بیانیه کاخ سفید درباره این گفت‌وگو آمده است: «صبح امروز ارتش اوکراین پس از اینکه سربازان آن به دلیل در اختیار نداشتن تجهیزات کافی در نتیجه عدم اقدام کنگره، مجبور به جیره‌بندی مهمات خود شده بودند، مجبور به عقب‌نشینی از آودیوکا شدند و این اولین پیروزی قابل توجه روسیه در چندین ماه است».

کاخ سفید می‌گوید بایدن بر نیاز فوری به تصویب بسته کمکی برای اوکراین در کنگره تاکید کرده است.

سنای آمریکا پیشتر بسته کمکی ۹۵ میلیارد دلاری کمک‌های خارجی که ۶۰ میلیارد آن برای حمایت از اوکراین در نظر گرفته شده را تصویب کرد اما «مایک جانسون» رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا گفت این مجلس در تعطیلی ۲ هفته‌ای است و قصد ندارد آن را به صحن بیاورد.

شبه سی‌ان‌ان گزارش داده مقام های آمریکایی درباره پیروزی‌های اخیر روسیه در اوکراین هشدار داده‌اند و گفته‌اند این انعکاسی از کم‌شدن سرعت کمک‌ها به کی‌یف است.

«آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا هم می‌گوید سقوط آودیوکا «نتیجه مستقیم» معطل‌ماندن تصویب بسته کمکی برای اوکراین در کنگره است.

با این حال، بایدن به زلنسکی درباره ازسرگیری کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین اطمینان خاطر داده است.

«کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا هم روز شنبه و در کنفرانس خبری مشترک با زلنسکی، گفت با وجود موانعی که در کنگره برای حمایت از اوکراین وجود دارد، «تعهد دولت آمریکا نسبت به اوکراین تزلزل‌ناپذیر است».

62925595

سقوط آودیوکا شکست راهبردی و نمادین برای اوکراین

روزنامه آمریکایی معتقد است سقوط شهر «آودیوکا» یک «ضربه راهبردی و نمادین» برای اوکراین محسوب می‌شود.

 پس از ماه‌ها نبرد، ارتش اوکراین در نهایت روز شنبه از شهر آودیوکا در نزدیکی دونتسک عقب‌نشینی کرد و کنترل این شهر راهبردی به دست نیروهای روسیه افتاد.

کنترل دونتسک از سال ۲۰۱۴ و با شروع ناآرامی‌ها در اوکراین در اختیار روسیه و نیروهای هم‌پیمان آن بوده و حالا با تصرف آودیوکا، امنیت این منطقه مهم در مرزهای غربی روسیه برای مسکو تامین شده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز، شکست اوکراینی‌ها در اودیوکا را «ضربه‌ای راهبردی و نمادین» برای ارتش این کشور توصیف کرده و نوشته این شهر مقر دفاعی اوکراین در منطقه دونتسک بوده است.

اوکراینی‌ها همچنین در این شهر از مواضع نظامی خود در غرب این منطقه محافظت می‌کردند و شهر دونتسک را هم تحت تهدید مستمر خود قرار داده بودند.

به نوشته این رسانه آمریکایی، تصرف آودیوکا ممکن است یک گشایش را برای روسیه ایجاد کند و نیروهای روس به سمت شهرهای راهبردی دیگر از جمله «پوکروفسک» در شمال‌غرب این منطقه که یک مرکز لجستیکی برای ارتش اوکراین است، پیشروی کنند.

این اقدام همچنین روسیه را به قدم دیگر به سمت هدف آن‌ها یعنی تصرف تمام منطقه دونتسک نزدیک‌تر می‌کند.

به دست گرفتن کنترل آودیوکا بزرگترین پیشروی روسیه از زمان تصرف باخموت در ماه می است.

نیویورک‌تایمز نوشت آودیوکا همچنین به نماد «مقاومت اوکراین» از زمان آغاز درگیری‌ها در سال ۲۰۱۴ تبدیل شده بود و سقوط آن ممکن است بر روحیه نظامیان اوکراین هم تاثیرگذار باشد.

در حالی که جنگی تمام عیار در اوکراین ادامه دارد، سربازان اوکراینی درباره فرسودگی و در مواقعی عدم درک راهبرد نظامی سخن گفته‌اند.

بعضی از آن‌ها گفته‌اند دستور عقب‌نشینی از آودیوکا بسیار دیر صادر شد و برخی گروهان‌ها حتی فرصتی برای سوزاندن مدارک نداشتند.

پوتین «پیروزی مهم» روسیه در اوکراین را تبریک گفت

رئیس‌جمهور روسیه پس از تصرف شهر راهبردی «آودیوکا» در شرق اوکراین، این «پیروزی مهم» را به نیروهای مسلح این کشور تبریک گفت.

 وزارت دفاع روسیه شامگاه شنبه از تصرف شهر مهم آودیوکا در شمال دونتسک خبر داد.

صبح شنبه بود که «اولکساندر سیرسکی» فرمانده نیروهای مسلح اوکراین خبر عقب‌نشینی نیروهای مسلح این کشور از آودویکا را اعلام کرد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه با حضور در کاخ کرملین، خبر تصرف شهر آودیوکا به عنوان «مقر دفاعی قدرتمند نیروهای مسلح اوکراین» را به اطلاع «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور و فرمانده نیروهای مسلح روسیه رساند.

طبق این بیانیه، اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۰۰ نیروی خود را در آودیوکا از دست داده است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز اعلام کرد رئیس‌جمهور روسیه «این پیروزی مهم» را به ارتش و نیروهای این کشور تبریک گفت.

از شهر آودیوکا به عنوان دروازه دونتسک یاد می‌شود. دونتسک از سال ۲۰۱۴ در کنترل روسیه و نیروهای هم‌پیمان آن قرار داد.

منبع: ايسنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    مبارک باشه. به امید خبر های خوب از فلسطین اشغالی.
    مرگ بر اسرائیل

  • ناشناس
    0

    پوتین وروسیه اشغالگر هستند متجاوز هستند

  • سامان
    0

    کار روسیه خوبه ولی کار اسراییل بدهستش :/

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد