گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو درباره حمله به رفح

دو مقام آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند ساعاتی پیش رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک تماس تلفنی درباره طرح این رژیم برای حمله به رفح گفتگو کردند.

گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو درباره حمله به رفح

یکی از سخنگوهای شورای امنیت ملی آمریکا گفت: «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در تماس امروز خود با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر بر نگرانی‌های واشنگتن نسبت به نقشه حمله این رژیم به شهر رفح تاکید کرد و گفت حصول توافق آتش‌بس با حماس بهترین راه برای حفاظت از جان اسیرانی است که در اختیار حماس قرار دارند.

به گزارش آسوشیتدپرس، دولت بایدن به عنوان حامی نظامی و دیپلماتیک اصلی رژیم صهیونیستی مدعی است که با حمله تمام‌عیار به شهر رفح در جنوب نوار غزه مخالف است، مگر اینکه این رژیم طرحی منسجم برای حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی ساکن رفح ارائه کند.

این در حالی است که یک رسانه عبری پیش‌تر گزارش داد ارتش رژیم صهیونیستی از فلسطینی‌ها خواسته‌ قبل از شروع حمله این رژیم، بخش شرقی شهر رفح را ترک کنند.

به گفته سازمان ملل متحد، هر نوع حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح صدها هزار فلسطینی را در خطر مرگ قرار می‌دهد. این شهر که در مرز غزه و مصر واقع شده، گذرگاهی مهم و کلیدی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه بوده و بخش اعظم آوارگان فلسطینی را که از خانه‌های خود در دیگر نقاط غزه رانده شده‌اند، در خود جای داده‌اند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها