این 2 کشور هنگام جنگ هسته‌ای در امان خواهند ماند

«آنی جیکوبسون» که روزنامه‌نگاری اهل کنکتیکات آمریکاست، پس از سال‌ها بررسی و مصاحبه با محققان و متخصصان می‌گوید، اگر جنگ هسته‌ای رخ دهد، احتمالا فقط دو کشور جان سالم به‌در می‌برند.

این 2 کشور هنگام جنگ هسته‌ای در امان خواهند ماند

به گزارش ladbible، بنابربررسی‌های متخصصان، اگر جنگ هسته‌ای رخ دهد، فقط در مدت ۷۲ ساعت حداقل ۵ میلیارد نفر در سراسر دنیا جان خود را از دست می‌دهند.

آنی جیکوبسن، روزنامه‌نگار محقق نیویورک‌تایمز و برنده جایزه پولیتزر سال ۲۰۱۶ به‌عنوان بهترین نویسنده، پس از سال‌ها تحقیق و تفحص از اثرات احتمالی جنگ هسته‌ای می‌گوید و مدعی است فقط دو کشور احتمالا از این جنگ جان سالم به‌در می‌برند. البته او احتمال بقای این دو کشور را هم با اطمینان صددرصد نمی‌گوید و لفظ «احتمالا» را حداقل دوبار برای آن به‌کار می‌برد.

دلایلی که جیکوبسن، پس از گفتگو با متخصصان، برای نابودی بشریت به‌دنبال جنگ هسته‌ای برمی‌شمرد این است که پس از حمله اتمی در نیمکره شمالی، دود غلیظی ناشی از آتش سوزان، سه قاره را فرا می‌گیرد و این مناطق را وارد عصر کوچک یخبندان می‌کند. در این وضعیت مناطقی چون آیووا و اوکراین حداقل تا ۱۰ سال پوشیده از برف می‌مانند.

همچنین در این قاره‌ها توانایی کشاورزی از بین می‌رود و بازماندگان جنگ از گرسنگی خواهند مرد.

مشکل دیگری که پس از جنگ هسته‌ای رخ می‌دهد، اثرات مسموم‌کننده تشعشعات نور خورشید است. زیرا در اثر انفجارهای هسته‌ای، لایه ازن به‌شدت صدمه می‌بیند و مردم دیگر نمی‌توانند روی زمین و زیر نور خورشید قرار گیرند و حتما باید در زیرزمین‌ها پناه بگیرند.

جیکوبسن از قول پروفسور برایان تون، متخصص هواشناسی و علوم جوی، می‌گوید، «از آنجایی‌که خاک استرالیا و نیوزیلند همچنان قابلیت کشاورزی خواهند داشت، این دو کشور احتمالا می‌توانند به بقای خود ادامه دهند.»

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • ناشناس
    1

    خداوند لعنت کند آن دو نفری را که با وجود آگاه بودن از اثرات زیانبار و مخرب بمب هسته ای بر محیط زیست با اینحال بمب اتمی را ابداع کردند!

  • ناشناس
    1

    پس خوک زاده ها کانادا رو ول میکنند والفرار به نیوزلند

  • ناشناس
    15

    مشهد هم طوری نمیشه چون آقا رضا رو داریم شاه خراسان

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      دقیقا مثل سیل اخیر که هیچ طوری نشد

    • ناشناس
      3

      امان از این ساده لوح بودن که کشور را ۲۰۰ سال از جامعه عقب نگه داشته

  • ناشناس
    3

    یک مشت دروغ پردازی

  • ناشناس
    1

    پس مهاجرت کنیم استرالیا

  • چای دبش باغ ازگل
    0

    حتی کشورهای دیوانه دیوانه دیوانه جهان هم در امان نیستند همه کشورهای جهان ب آتش جنگ اتمی خواهند سوخت علم صنعت تکنولوژی از بین خواهد رفت و برگشت ب دوران غارنشینی و شکار حیوانات با سلاح‌های سنگی و چوبی برای بقاء

  • ناشناس
    1

    پس بلاخره راحت میشیم از این جهنم

  • ناشناس
    2

    جنگ هسته ای رخ بدهد دهن همه کشورهای دنیا مخصوصا زورگوها را با دیش قابلمه مستعان آسفالت می کنیم بله کجاش را دیدی در ضمن تمام زخمی های جنگ اتمی را با روغن بنفشه درمان می کنیم. ما به اینها نمی بازیم هه هه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      همینکه به روغن بنفشه وفادار موندی نشونه ی بزرگی توئه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها