۴ نفر پس از مدفوع کردن در ملک نخست وزیر بریتانیا بازداشت شدند/ «هدیه خداحافظی» برای ریشی سوناک

پلیس بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴ نفر را به ظن تجاوز به حریم ملک شخصی نخست‌وزیر این کشور در روز سه شنبه ۲۵ ژوئن (۵ تیر ۱۴۰۳) در شمال انگلستان دستگیر کرده است.

۴ نفر پس از مدفوع کردن در ملک نخست وزیر بریتانیا بازداشت شدند/ «هدیه خداحافظی» برای ریشی سوناک

پلیس یورک‌شر شمالی در این‌باره گفت که این افراد را «در عرض یک دقیقه پس از ورودشان به محوطه خانه نخست‌وزیر» دستگیر کرده است. پلیس اعلام کرد که این دستگیری حوالی ساعت ۱۲:۴۰ ظهر دقیقه انجام شد و افراد به بیرون از ملک هدایت شدند.

این حادثه پس از انتشار ویدئویی از سوی گروه کنشگران موسوم به «جوانان مطالبه می‌کنند» رخ می‌دهد که نشان می‌دهد مرد جوانی وارد ملک نخست وزیر شده و در دریاچه‌ای مدفوع می‌کند.

 این گروه ادعا می‌کند که این اقدام «هدیه خداحافظی» برای نخست وزیر و دولت محافظه کار او بوده است. این کنشگران خواهان تحریم تسلیحاتی اسرائیل و لغو مجوزهای جدید نفتی و گازی است که از سال ۲۰۲۱ و از سوی دولت ریشی سوناک به اسرائیل اعطا شده است.

 

نماینده دفتر نخست وزیر با قدردانی از پلیس برای اقدام سریع آن‌ها در جهت تامین امنیت خانواده او خواهان ادامه تحقیقات پلیس شد.

به گفته پلیس، افراد دستگیر شده ۵۲ ساله از لندن، ۴۳ ساله از بولتون، ۲۱ ساله از منچستر و ۲۰ ساله از چیچستر همچنان برای بازجویی در بازداشت پلیس باقی مانده‌اند.

منبع: یورو نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    قطعا سپاهی بودند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها