حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه و فرودگاه «رامات دیوید» و مجتمع‌های شرکت نظامی «رافائل» اسرائیل/ ویدئو

درحالی آژیرهای خطر در مناطق شمالی اراضی اشغالی همچنان فعال هستند، حزب‌الله لبنان اعلام کرد مجددا پایگاه و فرودگاه «رامات دیوید» را هدف قرار داده است.

 حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه و فرودگاه «رامات دیوید» و مجتمع‌های شرکت نظامی «رافائل» اسرائیل/ ویدئو

حزب‌الله لبنان اعلام کرد: برای دومین بار پایگاه و فرودگاه «رامات دیوید» را بمباران کردیم.

حزب‌الله لبنان تاکید کرد: بامداد روز یکشنبه پایگاه هوایی و فرودگاه رامات دیوید اسرائیل را برای دومین بار با موشک‌های «فادی ۱» و «فادی ۲» بمباران کردیم.

مقاومت اسلامی لبنان همچنین با اشاره به بمباران مجتمع‌های صنعتی نظامی متخصص در تجهیزات الکترونیکی در شمال حیفا با ده‌ها موشک افزود: مجتمع‌های صنعتی نظامی شرکت «رافائل» را با موشک‌های «فادی ۱» و «فادی ۲» هدف قرار دادیم.

مقاومت لبنان در بیانیه خود آورده است: در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت شجاعانه و شرافتمندانه آنها و در واکنش اولیه به کشتار وحشیانه دشمن اسرائیلی در مناطق مختلف لبنان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (کشتار به واسطه پیجرها و بی‌سیم‌ها) مقاومت اسلامی مجتمع‌های صنعتی نظامی متعلق به شرکت رافائل که متخصص در وسایل و تجهیزات الکترونیکی است، واقع در منطقه زوولون، در شمال شهر حیفا را با ده‌ها راکت فادی ۱، فادی ۲ و کاتیوشا در ساعت ۶:۳۰ صبح امروز یکشنبه ۲۲ سپتامبر هدف قرار داد. پیروزی فقط از آن خداست.

1

خسارات ناشی از حملات

حزب‌الله یکشنبه شب نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقاومت اسلامی در پاسخ به حملات مکرر رژیم صهیونیستی که مناطق مختلف را هدف قرار داد که منجر به شهادت تعداد زیادی غیرنظامی شد، پایگاه و فرودگاه «رامات دیوید» را با ده‌ها فروند موشک «فادی‌۱» و «فادی‌۲» هدف قرار داد.

منابعی به المیادین تاکید کردند که موشک‌های مورد استفاده از نوع خیبر ام ۲۲۰ با برد ۸۰ کیلومتر و M۳۰۲ با برد ۱۰۵ کیلومتر بوده است.

منابع میدانی همچنین به المیادین توضیح دادند که «موشک‌هایی که پرتاب شد از یکی از تأسیسات عماد بود که تحت تأثیر همه حملات دشمن قرار نمی‌گیرند».

2

نیروهای امدادی صهیونیست

رسانه‌های اسرائیلی نیز گزارش دادند که بیش از ۱۰۰ راکت سنگین از لبنان شلیک شد و در الجلیل علیا و جنوب حیفا فرود آمد و تاکید کردند که آتش به سمت پایگاه هوایی رامات دیوید در حال افزایش است.

پایگاه هوایی رامات دیوید که هدف موشک‌های حزب‌الله قرار گرفت، یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های نیروی هوایی این رژیم در فلسطین اشغالی است و ماه‌ها پیش حزب‌الله در فیلمی از پهپادهای هدهد صحنه‌های مفصلی درباره آن منتشر کرده بود.

3

تصاویری از خسارات وارده به اراضی اشغالی

همچنین گزارش شد که در منطقه «عفوله» در عمق فلسطین اشغالی قطعی برق و آتش سوزی در منطقه ناصره رخ داده و همچنین صحنه‌های فرار شهرک نشینان به پناهگاه‌ها در پی حمله موشکی از لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی منتشر شده است.

رسانه‌های عبری تاکید کردند که سامانه‌های پدافند هوایی تنها هشت موشک را رهگیری کردند و توضیح دادند که تقریباً ۳۰۰ هزار صهیونیست امشب وارد پناهگاه‌ها شده‌اند.

در این راستا رسانه‌های عبری نوشتند: حزب‌الله برد پرتاب موشک را تا ۶۰ کیلومتر افزایش داده است.

این در حالی است که آژیرهای خطر در جولان جنوبی نزدیک دریاچه طبریا به صدا درآمدند. الجزیره گزارش داد: به دنبال پرتاب راکت، صدای آژیرها در جنوب جولان سوریه و چندین منطقه در الجلیل علیا مجددا شنیده شد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که موشک‌هایی از جنوب لبنان به سمت مواضعی در غرب الجلیل در شمال اسرائیل شلیک شد. آژیر خطر در شهر ایلات در جنوب اسرائیل به ظن نفوذ پهپاد به صدا درآمد.

این خبرنگار افزود: حمله موشکی برای پنجمین بار ظرف ۲ ساعت از جنوب لبنان به سمت مواضع اسرائیل در الجلیل علیا صورت گرفت.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد آژیرهای هشدار در حیفا به صدا درآمدند. رسانه‌های عبری همچنین نوشتند: در پی حمله موشکی از لبنان آتش سوزی گسترده‌ای در شمال حیفا رخ داد.

یدیعوت آحارونوت نیز نوشت: آژیرهای هشدار در منطقه «بیر أورا» در دره عربه به ظن نفوذ پهپاد به صدا درآمدند. یدیعوت آحارونوت افزود: حمله موشکی از لبنان باعث شد ۲ خانه در شهرک «کریات بیالیک» در نزدیکی شهر حیفا خسارت ببینند.

هاآرتص هم نوشت: بر اثر اصابت راکت در شهرک کریات بیالیک در شمال اسرائیل سه نفر زخمی شدند.

کانال ۱۲ عبری هم نوشت: حدود ۷۵ موشک از لبنان به سمت شمال اسرائیل رصد شد.

همچنین آژیر خطر در فرودگاه رامون در مرز فلسطین اشغالی با اردن از ترس نفوذ پهپاد به صدا درآمد.

خبرنگار روسیا الیوم نیز روز یکشنبه گزارش داد که یک فروند راکت کالیبر سنگین از جنوب لبنان به سمت عمق اراضی اشغالی شلیک شد.

منبع: ايسنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • چای دبش باغ ازگل
    0

    بما ربطی ندارد جنگ دو همسایه قدیمی است ما چرا دخالت کنیم!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد