با نادیده گرفتن زرادخانه آمریکا

بایدن خواستار جهان عاری از سلاح هسته‌ای شد

بایدن در بیانیه‌ای مدعی شد که جهان باید برای از بین بردن کامل زرادخانه هسته‌ای تلاش کند، اما در مورد هزینه‌های قابل‌توجه واشنگتن برای توسعه و تقویت سه‌گانه هسته‌ای آمریکا سکوت کرد.

بایدن خواستار جهان عاری از سلاح هسته‌ای شد

«جو بایدن» در این بیانیه همچنین گفت: «ما باید به پیشرفت به سوی روزی ادامه دهیم که در نهایت و برای همیشه بتوانیم جهان را از شر سلاح‌های هسته‌ای خلاص کنیم. ایالات متحده آماده مذاکره با روسیه، چین و کره‌شمالی بدون پیش شرط برای کاهش تهدید هسته‌ای است.»

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بایدن همچنین تاکید کرد که تاخیر و تعلل در جلوگیری یا پیشگیری از پیشرفت کاهش زرادخانه‌های هسته‌ای هیچ منفعتی برای این کشورها ندارد.

گفته‌های بایدن در ارتباط با اعطای جایزه صلح نوبل به یک سازمان ژاپنی مربوط به بازماندگان بمباران اتمی هیروشیما و ناگاساکی به نام «نیهون هیدانکو» بوده است.

وی اما در پیام تبریک خود به این سازمان ژاپنی این حقیقت را نگفت که این آمریکا بود که مسئول بمباران اتمی این ۲ شهر ژاپنی است.

بر اساس اعلام دفتر بودجه کنتگره آمریکا، در سال مالی ۲۰۲۵ که از اکتبر سال جاری میلادی در آمریکا آغاز شده، این کشور بیش از ۴۹ میلیارد دلار از بودجه فدرال را برای توسعه نیروهای بازدارنده استراتژیک خود صرف کرده است.

همچنین بر اساس اعلام این دفتر، بودجه تعریف شده برای ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۲ در نیروهای هسته‌ای آمریکا ۷۵۶ میلیارد دلار است.

دولت کنونی ایالات متحده به رهبری بایدن و «کامالا هریس» معاون وی، بارها تمایل خود را برای تمدید معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک روسیه و ایالات متحده (استارت جدید) که به طور رسمی در فوریه ۲۰۲۶ منقضی می‌شود، اعلام کرده است.

در پایان سپتامبر و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک کاخ سفید در شورای امنیت ملی آمریکا به اسپوتنیک گفته بود که این کشور آماده از سرگیری مذاکرات با روسیه درباره یک توافق جدید است و منتظر تصمیم «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در این باره می‌ماند.

این نوع دیپلماسی، هم‌زمان با کمک‌های نظامی مداوم به کی‌یف و تمایل به تحمیل شکست استراتژیک به فدراسیون روسیه مطرح شده است.

علاوه بر این، ایالات متحده همچنان به تقویت حضور نظامی خود در اروپا ادامه می‌دهد و موشک‌های دوربرد را به این منطقه می‌رساند که در حال انتقال به نیروهای مسلح اوکراین است و همچنین قصد دارد سامانه‌های جدید دوربرد از جمله سلاح‌های مافوق صوت را در آلمان مستقر کند.

منبع: ايسنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حمید
    0

    با هم بخندیم! لابد منظورش به جز آمریکا و اسراییل است چون آمریکا اولین بمب هسته ای را استفاده کرد هیچوقت هم عذر خواهی نکرد و از طرفی لابد هر کاری آمریکا و غرب و اسراییل انجام دهند مجاز است!!!!! ۱۵۰۰۰ کودک در غزه شهید شدند اگر ۱۵۰۰۰ پرنده را در بیابان سر می بریدند الان حقوق بشر خود را پاره می کرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد