روزنامه گردی یک دی ۱۳۵۸؛

خلخالی: ما ناچاریم شاه را بدون محاکمه بکشیم/ آیت الله منتظری در پیشنهادی: یک روز صدور نفت کشورهای اسلامی به آمریکا قطع شود

پیشنهاد قطع یک روز صدور نفت کشورهای اسلامی به آمریکا از سوی آیت الله منتظری در خطبه های نمازجمعه دیروز تهران و اینکه کشورهای اسلامی با قطع نفت می توانند دنیا را متزلزل کنند تیتر یک امروز روزنامه کیهان در ۴۴ سال قبل روز شنبه اول دی سال ۱۳۵۸ است.

خلخالی: ما ناچاریم شاه را بدون محاکمه بکشیم/ آیت الله منتظری در پیشنهادی:  یک روز صدور نفت کشورهای اسلامی به آمریکا قطع شود

 از انتخابات ریاست جمهوری هم خبر می رسد که در نخستین روز ثبت نام کاندیداها، ۷ نفر نامزد این پست شدند. و خبرها حاکی از نامزدی خلخالی و دریادار مدنی در روزهای آتی دارد.

 از پاناما خبر می رسد که دولت مدارس و دانشگاه‌های این کشور را به دنبال تظاهرات گسترده مردم علیه شاه مخلوع تعطیل کرد و امام خمینی در دیدار با دانشجویان مسلمان شیراز گفته اند که مبنای دولت اسلامی این است که طبقه ای فوق طبقه ای نباشد. این روزنامه همچنین از کشف باند بزرگ سارقین در بازار تهران خبر داده است.

IMG_20231222_110512_767

به صفحه آخر روزنامه می رویم در باکس ایران و رادیوهای جهان به خبری به نقل از رادیو لندن درباره آیت الله خلخالی بر می خوریم که متن آن به شرح زیر می باشد؛

رادیولندن: روزنامه تایمز لندن بنا به گزارش از خبرنگار خود که در قم با آیت الله صادق خلخالی ملاقات داشته است می نویسد بنا به اظهار خبرنگار تایمز، خلخالی به وظایف خود با شدت عمل می کند و اضافه می کند که وی شخصا دستور اعدام ۲۰۰ نفر از اعضای سابق رژیم شاه را صادر کرده است و طرفدارانش او را خشم خدا می دانند.

از آیت الله خلخالی نقل قول می کنند که اساس قصاوت اسلامی بر دانایی قاضی است و بنا بر این اگر یک قاضی اسلامی تشخیص دهد شخصی مفسد فی الارض و یا محارب با خداست حتی اگر متهم ادعا کند که بیگناه است رای مجازات را درباره متهم صادر می کند.

خلخالی همچنین چگونگی اعدام افراد زیادی را که بعد از انقلاب صورت گرفته تنها با گفتن آنها موجب فساد در بین مردم می شدند توجیه می کند.

IMG_20231222_110512_156

وی در پاسخ به این سوال که آیا قصد و تمایل وی از اینکه افرادی را مأمور به کشتن شاه بنماید تا چه حد با حقوق اسلام تطابق دارد می‌گوید، آشکار است که آمریکا شاه را به ایران بر نخواهد گرداند بنابراین ما ناچاریم او را بکشیم البته اگر ممکن می شد او را به ایران برگردانده و محاکمه می کنیم و بعد از محاکمه او را میکشتیم.

خلخالی به خبرنگار تایمز گفته است که وی قبلا به گروهی کماندو دستور داده است که به پاناما رفته، شاه و فامیل وی را بکشند. وی همچنین صورتی از اسامی کارگزاران رژیم سابق را ارائه داده است که دستور قتل آنها را صادر نموده است.

منبع: دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ایران من
    1

    بنظرم تو امروز ایران ما،یک قاضی و دادستان مثل خلخالی نیاز هست.

    در ضمن اصلا خلخالی رو قبول ندارم

  • تملی معاک
    0

    خلخالی عصاره و چکیده تفکر همون انقلابیون سال 57 بود

  • ناشناس
    1

    قطعا ان دنیا بهت خوش نمیگذره حاج صادق

  • مهدی
    1

    الان اکثریت مردم میفهمند که شاه با وجود بدیهایی که داشت خیلی از شماها برای مردم بهتر بود وتوهم بی گناهان زیادی را به قتل رساندی خداوند ازت نگذرد

  • ناشناس
    1

    تفاوت دو شخصیت در طرز فکر آنها کاملا قابل مشاهده است یکی خوی وحشی گری و کشتار و دیگری اجتماعی

  • ناشناس
    0

    ادم وحشت میکنه میخونه

  • ناشناس
    0

    دانی چرادرسیرخودبرخویش می لغزدقلم ترسدکه ظلمی راکنددرحق مظلومی رقم

  • ناشناس
    0

    چقدر ترسناک

  • ناشناس
    0

    چرا به کسی که این آدم نما را ماموریت به انجام چنین کارهایی داده فکر نمیکنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها