دانشمندان روسی روشی سریع برای آزمایش دارو اختراع کردند

مجله Biomedicines نشان می‌دهد که به گفته دانشمندان این مؤسسه، برای ارزیابی مناسب بودن یک داروی خاص برای بیماران، آزمایش‌های اولیه روی حیوانات آزمایشگاهی انجام می‌شود، اما این آزمایش‌ها به دلیل تفاوت‌های بیولوژیکی بین حیوانات و انسان، همیشه واکنش‌های انسان به مواد شیمیایی را به‌طور دقیق منعکس نمی‌کنند.

دانشمندان روسی روشی سریع برای آزمایش دارو اختراع کردند

وبگاه آرتی عربی نوشت: «به منظور غلبه بر این مشکل، محققان مدل‌های سلولی را برای بیماری‌های تخریب‌کننده عصبی (بیماری‌های پارکینسون و هانتینگتون)، که سلول‌های بنیادی القایی (iPSC) هستند، طراحی کردند که از برنامه‌ریزی سلول‌های خونی بیمار برای تبدیل شدن به سلول‌های بالغ از هر نوع، از جمله سلول‌های عصبی کمک می‌گیرد».

آناستازیا مالاخوا، محقق ارشد این موسسه می‌گوید: «ما یک ترانس ژنی را وارد سلول‌های iPSC کردیم که از بیماران مبتلا به بیماری‌های پارکینسون و هانتینگتون گرفته شده بود و از طریق آن مولکول‌های پروتئینی خاصی به نام حسگرهای زیستی سنتز می‌شوند».

به گفته وی، حسگرهای زیستی بر پروتئین‌های فلورسنت متکی هستند که طبیعت درخشان آنها به دانشمندان اجازه می‌دهد تا در مورد وضعیت سلول نتیجه‌گیری کنند، که به انتخاب داروی مناسب بدون انجام آزمایش‌های اضافی کمک می‌کند.

منبع: شفقنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد