استخدام آتش‌نشان زن باید در اولویت مدیریت شهری پایتخت باشد

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: استخدام آتش‌نشان زن در برخی حوادث که زنان در آن درگیر هستند باید در اولویت مدیریت شهری باشد.

استخدام آتش‌نشان زن باید در اولویت مدیریت شهری پایتخت باشد

زهرا صدراعظم نوری روز شنبه در آیین رونمایی از تجهیزات جدید، کارگاه آموزش و بهره برداری از ایستگاه ۱۳۲ آتشنشانی شهردار تهران ، اظهار داشت: حادثه ناگوار سینا اطهر و حضور تعداد زیادی از بانوان آسیب دیده نشان داد که تهران نیازمند آتش نشان زن است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان آتش نشانی کلان شهر تهران ماهانه یکهزار حادثه کوچک و بزرگ را مدیریت می کند، عنوان کرد: مقررات و ضوابط مرتبط باHSE باید در کلان شهر تهران ارتقاء یابد.

نوری یادآور شد: واحد HSE در شهرداری تهران باید ارتقاء یابد و واحدهای متعددی در این بخش فعال شوند تا شاهد افزایش ایمنی و کاهش حوادث در سطح شهر باشیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه آموزش نیروی انسانی متخصص و کارآزموده باید جز لاینفک سازمان آتش نشانی است، افزود: آموزش های داخل کشور باید به صورت پودمانی باشد و در کنار آموزش های داخلی باید به آموزش های به روز سایر کشورهای نیز توجه ویژه شود.

نوری اضافه کرد: نیروهای آتش نشان برای گذراندن دوره های آموزشی باید به سایر کشورهای سفر کنند و یا کارشناسان خارجی در این حوزه به کشور دعوت شوند تا نیروهای آتش نشان ایران از علم به روز عقب نمانند.

وی با تاکید براینکه بخش فنی و مهندسی سازمان آتش نشانی شهر تهران باید تقویت شود، بیان داشت: متخصصین حوزه های مختلف باید در صحنه آتش سوزی حضور یابند و براساس نوع سازه و نوع حادثه بهترین امدادرسانی را انجام دهند.

آیین رونمایی از تجهیزات جدید، کارگاه آموزش و بهره برداری از ایستگاه ۱۳۲ آتش نشانی شهردار تهران امروز شنبه با حضور پیرز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش به همراه شهربانو امانی، مجید فرهانی، زهرا صدراعظم نوری از دیگر اعضای شورای شهر تهران، مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران و جمعی از مسئولان شهری در مرکز آموزش ایثارگران سازمان آتشنشانی تهران در صالح آباد شهرری برگزار شد.

خودروهای تهویه هوا جهت تونل ها و مترو، خودروهای دستگاه تنفسی ویژه آتش نشانان که پشتیبان خودروهای عملیاتی در صحنه حریق می باشند، خوردهای اطفای حریق در فضاهای سبز و جنگلی در ارتفاعات به نام همامون و ساخت داخل، خودروهای چهار چرخ برای اطفای حریق در اماکن باریک مانند بازارها و پاساژها، خودروهای رولایف جهت مقابله با حوادثی مانند سیل و زلزله، رباط آبپاش، دستگاه پرنده شناسایی و سایر امکانات به روز سازمان آتش نشانی شهرداری تهران رونمایی شد.

همچنین ایستگاه ۱۳۲ سازمان آتش نشانی در منطقه ۱۹ که در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع و زیربنای یک هزار و ۲۱۷ متر مربع احداث شده است نیز به صورت ویدیو کنفرانس توسط شهردار تهران به بهره برداری رسید.

مرکز آموزش ایثارگران سازمان آتش نشانی شهرداری تهران دارای انواع ساختمان های شبیه سازی شده مسکونی، تجاری، ساختمان آواری نیمه کاره و پاساژهای تجاری جهت آموزش آتش نشانان و ارتقای مهارت آنان می باشد.

امروز در این مرکز رزمایش اطفاء انواع حریق مایعات، تانکرهای حمل سوخت، خودروهای تصادفی و انتقال افراد آسیب دیده از طبقات بلند ساختمان، تخلیه مواد شیمیایی در بروز حادثه های مختلف و انواع دیگر ماموریت های سازمان آتش نشانی به نمایش گذاشته شد.

مرکز آموزش ایثارگران سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در صالح آباد شرقی در ابتدای بزرگراه بهشت زهرا(س) واقع شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها