کمبود نیرو، مشکل اصلی آتش نشانی دماوند است

مسئول اداره آتش نشانی شهر دماوند ضمن بیان نوسازی آتش نشانی این شهر، مهم‌ترین مشکل این حوزه را کمبود نیرو دانست و گفت: با توجه جمعیت رو به افزایش، تامین نیرو و فعال شدن دیگر ایستگاه‌های آتش نشانی ضروری است.

کمبود نیرو، مشکل اصلی آتش نشانی دماوند است

ابوطالب عرب نوکنده دوشنبه شب در آیین تجلیل از آتش نشان ان شهر دماوند که با حضور مسئولان شهرستان و شهری در ساختمان مرکزی آتش نشانی این شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز آتش نشان اظهار داشت: طی یک سال اخیر شاهد حوادث بسیاری در سطح منطقه بودیم که شامل بیش از ۴۲۰ مورد عملیات می‌باشد که جا دارد از تلاش ها و زحمات نیروهای خدوم آتش نشانی تقدیر و تشکر کنم.

مسئول اداره آتش نشانی شهر دماوند به تجهیزات و امکانات این حوزه اشاره کرد و گفت: هم اکنون امکانات خوبی در این واحد وجود دارد و امسال نیز وسایل امدادی مطلوبی برای آتش نشانی تهیه شده ولی با توجه به وجود مناطق قدیمی و بافت فرسوده در شهر، نیازمند خودرو پیشرو هستیم و همچنین به دلیل افزایش آپارتمان ها در شهر، تهیه بالابر ضروی است.

عرب نو کنده افزود: هرچه تجهیزات این حوزه امدادی و خدماتی کامل‌تر باشد، بیشتر حافظ جان و مال مردم هستیم و قطعا خطرات احتمالی کمتر خواهد شد.

انجام ۴۴۰ مأموریت توسط آتش‌نشانی شهر دماوند

جانشین مسئول آتش نشانی شهر دماوند نیز از انجام ۴۴۰ ماموریت توسط نیروهای آتش نشانی شهر دماوند طی یک سال اخیر خبر داد.

محمد علیپور اظهار داشت: آتش نشانی شهر دماوند دارای ۱۴ نیروی عملیاتی و دو نفر اداری است که ارتقا این حوزه امدادی و تبدیل آن به یک واحد مستقل با تلاش نیروی های تلاشگر آن محقق شده‌است.

وی با بیان اینکه با وجود مشکلات اقتصادی، حوزه آتش نشانی دماوند از امکانات مطلوبی برخوردار است، افزود: هم اکنون نیازمند خودروی نجات هستیم که در حال تامین بوده و خودروی ویژه مخصوص حریق پمپ بنزین نیز که نیازمند مبرم شهرستان می‌باشد، بازسازی، نوسازی و از تجهیزات خاص بهرهمند شده‌است.

این مسئول یکی از مشکلات مهم آتش نشانی دماوند را کمبود نیرو دانست و تاکید کرد: مهم‌ترین رکن در مجموعه عملیاتی آتش نشانی نیرو متخصص است که متاسفانه در دماوند با کمبود آن مواجه هستیم.

علیپور با اشاره به اینکه در حوزه پیشگیری و آموزش بیش از ۴۰۰ ساعت آموزش تئوری اطفاء حریق توسط این حوزه در آموزشگاه ها، مدارس، حوزه‌های بسیج و در بین اقشار مختلف مردمی صورت گرفته‌است، گفت: شهرستان دماوند از جمله شهرستان‌های مهم استان تهران بوده و با حوادث متعددی روبرو است که با گسترش خدمات و توسعه فرهنگ ایمنی در بین شهروندان می‌توان میزان خسارت ها را کاهش داد.

وی در ادامه به آمار و عملکرد یک ساله آتش نشانی شهر دماوند اشاره کرد و گفت: طی یک سال اخیر ۴۸ مورد حریق اراضی بایر و ۳۳ مورد عملیات نجات و سه مورد سقوط ار ارتفاع داشتیم که متاسفانه دو نفر آنان فوت کردند.

جانشین مسئول آتش نشانی شهر دماوند ادامه داد: در بحث تصادف و نجات جاده ای ۳۳ مورد، آسانسور ۲۶ مورد، انگشتری ۱۰ مورد، مزاحمت حیوان ۳۵ مورد، محبوس شدن افراد در منازل ۲۵ مورد، اطفاع حریق خارج از حوزه ۱۶ مورد، نجات چاه ۱۰ مورد، حریق پارک جنگی ۲۰ مورد، حریق مراتع و باغات کشاورزی ۶۰ مورد، حریق مزارع و مراتع ۴۰ مورد، حریق متفرقه ۲۰ مورد، حریق بوستان ۱۵ مورد، ۲۳ مورد حریق خودرو و ۲۲ مورد حریق ساختمان توسط این حوزه انجام شده‌است.

کمبود نیرو، مشکل اصلی آتش نشانی دماوند است

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها