دستگیری عامل اغفال دختران جوان در زنجان

رئیس پلیس فتای استان زنجان از شناسایی و دستگیری عامل اغفال و انتشار تصاویر خصوصی دختران در فضای مجازی خبر داد.

دستگیری عامل اغفال دختران جوان در زنجان

محمدعلی آدینه‌ لو اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان زنجانی مبنی بر انتشار فیلم و تصاویر خصوصی در پیج‌های اینستاگرامی، مراتب به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان زنجان افزود: با اقدامات و شگردهای خاص پلیسی، متهم به‌ هویت معلوم در زنجان شناسایی و با هماهنگی قضایی‌، نامبرده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب زنجان معرفی شد.

وی در رابطه با نحوه فریب شاکیان، تصریح کرد: متهم از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام با شاکیان پرونده آشنا شده و پس از جلب اعتماد آنها به بهانه آشنایی و ازدواج، پس از دریافت تصاویر خصوصی و با تهدید به انتشار آن، قصد اخاذی و برقراری ارتباطات نامتعارف را داشته که توسط پلیس فتا استان زنجان دستگیر شد.

آدینه‌لو افزود: یکی از اهداف پلیس در بحث فضای مجازی را ارتقای آگاهی کاربران در حوزه فضای سایبر و به تبع آن افزایش امنیت سایبری در راستای کاهش آمار جرائم سایبری و استفاده امن کاربران از این فضا است.

وی مهمترین علل افزایش جرائم سایبری را افزایش بی‌رویه کاربران، پایین بودن سطح آگاهی کاربران، عدم آگاهی نسبت به آسیب‌ها، بی‌اعتمادی بیجا، مخفی و پنهان ماندن هویت‌ها در فضای مجازی بیان کرد و گفت : ۹۶ درصد جرایم فضای مجازی در استان در سه ماهه نخست امسال کشف شده است.

وی خاطرنشان کرد: پلیس با توجه به رویکرد مردمی خود و دیدگاه پیشگیرانه نسبت به تهدیدات و آسیب‌های پیش رو همواره وظیفه خود می‌داند که با اطلاع‌رسانی و هشداردهی به هنگام به همه افراد در راستای تهدیدات پیش روی فضای مجازی، اقدام به مقابله و برخورد با مجرمان این فضا و پیشگیری از وقوع آسیب‌های مختلف در جامعه کند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان افزود: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

منبع: فارس

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد
    0

    اغفال چه معنی دارد وقتی فرد خودش از اول می داند این رابطه خلاف شرع و عرف است و عاقبت امر چه می شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها