کشف اشیای عتیقه از یک تبعه افغانستانی در تایباد

فرمانده انتظامی شهرستان تایباد گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی موفق شدند تعدادی اشیاء عتیقه را از یک تبعه افغانستانی کشف و ضبط کنند.

کشف اشیای عتیقه از یک تبعه افغانستانی در تایباد

سرهنگ امیر امیراحمدی، اظهار کرد: در پی گزارشی مبنی بر ورود اشیای عتیقه توسط یک تبعه افغانستانی از مرز دوغارون به کشور ایران بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت و پس از تایید خبر با انجام اقدامات پلیسی متهم حین تحویل اشیا دستگیر شد.

وی با اشاره به عتیقه‌های کشف شده افزود: این اشیا شامل تپانچه، لگن، کلاه خود و... است. پس از هماهنگی قضایی و بازرسی از منزل مال‌خر تعداد دیگری از عتیقه‌ها کشف و متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

امیراحمدی بیان کرد: بنا بر نظر کارشناسان اداره میراث فرهنگی دوره تاریخی اشیای کشف شده در حال بررسی است.

دستگیری ۳ سارق حرفه‌ای در تایباد

وی در ادامه از دستگیری سه سارق ادوات باغ‌ویلا در تایباد توسط ماموران کلانتری ۱۱ امام خمینی(ره) این فرماندهی خبر داد و گفت: در پی درخواست‌های مکرر شهروندان در خصوص برخورد قاطع با سارقان طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هدف افزایش احساس امنیت در دستور کار ماموران تجسس این کلانتری قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تایباد خاطرنشان کرد: ماموران تجسس با شناسایی و کنترل سارقان موفق شدند ۲ سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را دستگیر کنند. متهمان در تحقیقات مقدماتی به هفت فقره انواع سرقت‌ها اعتراف کردند.

کشف ۱۰ دستگاه استخراج رمزارز دیجیتال در تایباد

امیراحمدی اظهار کرد: در پی گزارشی مبنی بر نصب و استفاده غیرمجاز از تعدادی دستگاه استخراج رمزارز دیجیتال توسط فردی سودجو در یک کوره آجرپزی در حاشیه شهر تایباد پلیس اطلاعات و امنیت عمومی موضوع را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی پس از شناسایی محل مورد نظر و تحقیقات میدانی با هماهنگی مقام قضایی مکان را مورد بازرسی قرار دادند و موفق به کشف ۱۰ دستگاه استخراج رمزارز دیجیتال(ماینر) فعال شدند.

امیراحمدی با اشاره به اینکه متهم از دستگاه‌ها به صورت غیرمجاز استفاده می‌کرده، افزود: کارشناسان مربوطه ارزش دستگاه‌های کشف شده را ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تایباد عنوان کرد: دستگاه‌های کشف شده با همکاری ادارات برق و صنعت و معدن شهرستان جمع‌آوری و محل مربوطه پلمب شد. در این ارتباط یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضایی معرفی شد.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها