متهم پرونده حادثه حرم رضوی یک نفر است
طبق تحقیقات، متهم تحت تاثیر عقاید و جریانهای تکفیری بوده و محاربه، قتل عمد و ایراد صدمات با چاقو از اتهامات متهم است و دادگاه صالح برای رسیدگی به این پرونده دادگاه انقلاب است که پس از ارسال پرونده در شعبه ویژه مورد رسیدگی فوری قرار خواهد گرفت.
رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: پس از حادثه حرم رضوی و حمله به سه روحانی، مظنونانی احضار شده اند ولی در حد مباشرت، معاونت و حمایت از متهم دلیلی به دست نیامده و متهم پرونده یک نفر است.
غلامعلی صادقی روز دوشنبه در گفت و گویی تلویزیونی اظهار کرد: پس از حادثه حرم رضوی دوربین های صحن مطهر در اختیار قرار گرفت و اظهارات شهود نیز کمک زیادی به این پرونده کرد، همچنین اظهارات متهم و برخی از مظنونان دستگیر شده در این حادثه نیز اخذ شده است.
وی خاطرنشان کرد: طبق تحقیقات، متهم تحت تاثیر عقاید و جریانهای تکفیری بوده و محاربه، قتل عمد و ایراد صدمات با چاقو از اتهامات متهم است و دادگاه صالح برای رسیدگی به این پرونده دادگاه انقلاب است که پس از ارسال پرونده در شعبه ویژه مورد رسیدگی فوری قرار خواهد گرفت.
رییس شورای قضایی خراسان رضوی در خصوص آشنایی متهم با سه روحانی مضروب نیز افزود: متهم در همان روز و قبل از حمله به سه روحانی به دو نفر روحانی دیگر نیز که در محیط بودند حمله کرده اما بنا به دلایلی موفق نشده بود لذا آشنایی قبلی بین متهم و این سه روحانی نبوده و به دلیل تفکرات تکفیری دست به این اقدام وحشیانه زده است.
وی درباره نحوه ورود سلاح سرد به حرم مطهر رضوی نیز گفت: متهم از طریق فضای مجازی آموزشهایی را در خصوص جاسازی سلاح در عملیات انتحاری دریافت کرده بوده است و با جاسازی ماهرانه سلاح را وارد حرم کرده بود.
رییس گل دادگستری خراسان رضوی افزود: در این حادثه ابتدا شهید دارایی و سپس شهید اصلانی مورد حمله قرار گرفته بودند و نفر سوم نیز حجت الاسلام پاکدامن بود که با ضربات چاقو مجروح شد و این سه اقدام کمتر از ۲ دقیقه صورت گرفته است.
صادقی خاطرنشان کرد: این حمله به این سه روحانی غافلگیرانه بود و طبق فیلمهای موجود حرکت مشکوکی تا زمان حمله وجود نداشت.
وی اضافه کرد: پرونده دیگری نیز برای کسانی که در این حادثه کوتاهی و یا قصوری داشتهاند تشکیل و در حال بررسی است.
یک تروریست تکفیری روز سهشنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم منور امام رضا(ع) با چاقو به سه روحانی حمله و آنان را به شدت مجروح کرد.
هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفته بودند از فعالان جهادی و فرهنگی در مناطق حاشیهای شهر مشهد بودند.
به دنبال این اقدام تروریستی حجتالاسلام محمد اصلانی، که برادر ۲ شهید بود، در همان لحظات اولیه به شهادت رسید و حجج اسلام پاکدامن و دارایی پس از انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفته و در بخش مراقبتهای ویژه بستری شدند که سرانجام حجت الاسلام دارایی نیز عصر پنجشنبه گذشته بر اثر جراحات و صدمات وارده به شهادت رسید.
آیین تشییع حجتالاسلام اصلانی پنجشنبه گذشته با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسوولان از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی برگزار شد و پیکر شهید دارایی نیز روز جمعه در مشهد تشییع شد که پیکر هر ۲ شهید در صحن جمهوری، در کنار شهدای انفجار تروریستی حرم مطهر رضوی در سال ۱۳۷۳ به خاک سپرده شدند.
اظهارات واقعی و انگیزه جنایت این جوان افغانی از تلویزیون پخش شود البته نه عین مازیار ابراهیمی که یک آبروریزی بود!!!!
آنطور که شایع شده به نظر می رسد بین قاتل و ضارب و مقتولین و مجروح حادثه از قبل خصومت شخصی ناموسی وجود داشته است. اگر هدف متهم صرفاً حمله به روحانیون شیعه بطور عام و عمومی بوده باشد دیگر نیازی به انجام این عمل در حرم مطهر رضوی (ع) و شکستن قداست و حرمت آن نبوده است و قاتل و ضارب می توانسته این عمل تروریستی خود را نسبت به روحانیون دیگر در سطح شهر انجام دهد. به هر حال افکار عمومی قانع نمی شود این قتل و جرح ناشی از عمل تروریستی بوده باشد و عنوان اتهامی متهم به هیچ وجه نمی تواند محاربه (جنگ با خدا) باشد و اتهام متهم قتل عمد و ضرب و جرح عمدی با چاقو می باشد که رسیدگی به آن در صلاحیت دادگاه کیفری یک استان است و نه دادگاه انقلاب اسلامی!
اتفاقا چون در حرم امام رضا این کار را کرده، دارای پیام است وگرنه قاتل و مقتول(اصلانی) تقریبا از یک منطقه بوده اند، می توانست درجایی دیگر یا درمحل شان درگیر شود، دقیقا برای یک تکفیری،قداست حرم را شکستند ثواب است
اینهاچون خودشان رانماینده خدا برروی زمین میدانند وکارهاشون رابا نام دین خداپیش میبردند این اتفاق رامحاربه میدانندوبس.
ایزولایف !!!!!
اگر دستش می رسید انتحاری می رفت تا تعداد بیشتری شیعه بکشد درماه رمضان ثواب بیشتر دارد(7شیعه کشتن ، بهشت را واجب می کند) اما فعلا توانست باچاقو و آن هم به روحانیون شیعه ای که در حوزه علمیه، کفر می خوانند حمله کند
نمی دانم چرا نمی توانم بعضی چیزها را قبول کنم.
نگرش من به بعضی مسائل جامعه با نگرش اکثریت فرق می کند .که این افکار م باعث شده در زندگی گوشه گیری را انتخاب کنم.
اونم خودسر