سیل امامزاده داوود تهران

۱۴ تن مفقود و ۱۲ کشته/ حضور مسئولان در محل حادثه/دستور رئیس‌جمهور برای امدادرسانی به سیل زدگان/ هشدار به ساکنان برای ترک خانه‌هایشان/ تصاویر و ویدئو

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران با اشاره به این که تا این لحظه سیلاب منطقه امامزاده داوود ۹ مصدوم و ۱۲ کشته داشت، گفت: جستجو برای مفقودان احتمالی ادامه دارد.

۱۴ تن مفقود و ۱۲ کشته/ حضور مسئولان در محل حادثه/دستور رئیس‌جمهور برای امدادرسانی به سیل زدگان/ هشدار به ساکنان برای ترک خانه‌هایشان/ تصاویر و ویدئو

شاهین فتحی دقایقی پیش اظهار کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی، شاهد بارش شدید باران از اواخر شامگاه شب گذشته (چهارشنبه) در استان تهران بودیم.

او ادامه داد: بر اثر این بارش‌ها در چند نقطه از استان تهران، به خصوص در نقاط غربی و جنوبی استان، شاهد آب گرفتگی و وجود گل و لای به ویژه در منطقه کن «امامزاده داود» هستیم.

فتحی گفت: تمامی عوامل عملیاتی هلال احمر استان تهران در آماده باش کامل قرار گرفتند و چند تیم امداد و نجات از جمله واکنش سریع و تیم‌های امداد و نجات در شهرستان‌های تهران، شمیرانات، پاکدشت و ملارد با توجه به شدت آب گرفتگی‌ها مشغول امداد رسانی به هموطنان هستند.

وی افزود: با توجه به حجم بالای سیلاب و گل و لای در منطقه امامزاده داوود، عملیات امداد و نجات در حال انجام است.

او ادامه داد: بالغ بر ۸۰ نیروی عملیاتی در منطقه حضور دارند و در حال امداد رسانی هستند.

فتحی تصریح کرد: تا این لحظه 9 نفر از هموطنان دچار مصدومیت شدند که پس از اقدامات اولیه تحویل عوامل اورژانس شدند و متاسفانه دوازده نفر هم جان خود را از دست دادند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: یک تیم واکنش سریع و یک تیم سگ‌های زنده یاب جهت تسریع در امداد رسانی نیز در منطقه حضور پیدا کرده و با کمک مردم محلی و عوامل آتش‌نشانی جستجو برای مفقودان احتمالی ادامه دارد.

ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد امروز پنجشنبه وقوع سیلی در منطقه امامزاده داوود تهران رخ داد که حجم زیادی از گل و لای را در این منطقه و روستاهای اطرف ایجاد کرد.

جزئیات وقوع سیل در امامزاده داوود تهران

 

جزئیات وقوع سیل در امامزاده داوود تهران

 

جزئیات وقوع سیل در امامزاده داوود تهران

 

جزئیات وقوع سیل در امامزاده داوود تهران

جزئیات وقوع سیل در امامزاده داوود تهران

جزئیات وقوع سیل در امامزاده داوود تهران

جزئیات وقوع سیل در امامزاده داوود تهران

پراید در گل و لای گیر کرد

حضور شهردار تهران در منطقه سیل زده امام‌زاده داوود

صبح امروز اولین رویداد مردمی سازی در مدیریت شهری برگزار شد و قرار بود که علیرضا زاکانی شهردار تهران به عنوان سخنران حاضر شود اما سجاد محمدعلی نژاد مسئول دفتر شهردار با حضور در جایگاه اعلام کرد: قرار بود شهردار تهران سخنران اصلی اولین رویداد مردمی سازی در مدیریت شهری باشد اما شب گذشته شاهد وقوع سیلاب در امامزاده داوود بودیم.

وی با تاکید بر اینکه در سحرگاه امروز پنجشنبه زاکانی راهی منطقه سیل زده امام زاده داوود شد، گفت: پیگیر زمان حضور زاکانی در این جلسه بودیم که شنیده شده، قرار است وزیر کشور نیز به محل حادثه بروند و نمی‌دانیم شهردار آیا به این برنامه می رسد یا خیر؟

حضور وزیر کشور و استاندار تهران در محل حادثه سیلاب

سرپرست مدیریت بحران استانداری تهران از حضور وزیر کشور و استاندار تهران در محل حادثه سیلاب امامزاده داود (ع) خبر داد.
 
حامد یزدی مهر روز پنجشنبه گفت: عملیات نجات و جستجوی افراد با حضور آتش نشانان در محل همچنان ادامه دارد و ساعاتی دیگر با حضور وزیر کشور و استاندار تهران جلسه ستاد مدیریت بحران تشکیل خواهد شد.

وی افزود: تیم‌های عملیاتی آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر و ستاد مدیریت بحران شهرستان تهران و عوامل فرمانداری تهران نیز در محل حضور دارند.

دستور رئیس‌جمهور برای امدادرسانی به سیل زدگان امامزاده داوود (ع)

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه، در حالی که به منظور برگزاری سی‌امین سفر استانی دولت مردمی به همدان سفر کرده است، به رئیس دفتر خود ماموریت داد که در تماس با استاندار تهران پیگیر آخرین وضعیت امدادرسانی به سیلزدگان امامزاده داوود (ع)‌ تهران شود.

بر این اساس،  غلامحسین اسماعیلی در تماس با استاندار تهران که در محل امامزاده داوود (ع) حضور دارد، دستورات رئیسی مبنی بر بسیج کلیه امکانات امدادی اعم از هلال احمر، شهرداری و ستاد مدیریت بحران برای تسریع در عملیات امداد و نجات و نیز تمهید پیش‌بینی‌های لازم برای پیشگیری از حوادث مشابه را به وی ابلاغ کرد.‌

اعزام تیم عملیاتی و جستجو به منطقه سیل‌زده 

رئیس جمعیت هلال احمر از اولین دقایق صبح با بالگرد به آسمان تهران رفت تا وضعیت مناطق سیل زده امامزاده داوود و کن را ارزیابی کند.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: در حال حاضر ۲۳ تیم عملیاتی، ۲ تیم آنست (جست‌وجو و نجات با سگ‌های زنده یاب) با استفاده از ۱۳ خودروی کمک‌دار، ۴ آمبولانس و ۳ خودروی نجات مشغول خدمت‌رسانی به متاثرین و جست‌وجو مفقودین هستند.

سرویس رسانی تاکسی‌های تهران به سیل‌زدگان امام زاده داوود

در پی بروز سیل دیشب در محدوده امام زاده داوود (ع)، سازمان تاکسیرانی شهر تهران ، خدمت رسانی به شهروندان ساکن این بخش را در دستور کار قرار داد.

روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد: این اقدام در پی جاری شدن سیل به دلیل بارش های جوی شب گذشته و به همت معاونت نظارت و امور مناطق این سازمان مد نظر قرار گرفت.

بر این اساس اعزام ون و ارایه خدمات رایگان به شهروندان در محدوده واقع در حدفاصل امام زاده داوود (ع) تا میدان کوهسار از جمله موارد در نظر گرفته شده به این منظور به شمار می رود.

هشدار به ساکنان امامزاده داوود برای ترک خانه‌هایشان

هشداری از سوی مسئولان به ساکنان امامزاده داوود ابلاغ شد تا برای جلوگیری از آسیب بیشتر سیل از خانه هایشان خارج شود.

حضور پلیس در منطقه سیل‌زده تهران

سردار حمید هداوند جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پی وقوع حادثه سیل در منطقه امامزاده داوود در ساعات اولیه بامداد امروز با حضور در منطقه در تشریح اقدامات پلیس بیان داشت: از دقایق اولیه وقوع این اتفاق عوامل و یگان‌های مختلف فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در محل حادثه حضور پیدا کردند و اقدامات لازم را در خصوص برقراری امنیت و کمک به سیل زدگان به عمل آوردند.

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه پلیس همواره خود را در همه عرصه‌ها و حوادث خدمتگزار مردم می‌داند، بیان داشت: کارکنان فرماندهی انتظامی تهران بزرگ یگان‌های ویژه و یگان امداد و پلیس پیشگیری و سایر پلیس‌های تخصصی از دقایق اولیه این حادثه در محل حضور پیدا کردند و ضمن برقراری امنیت منطقه به آسیب دیدگان این حادثه به نحو مقتضی کمک رسانی کردند.

سردار هداوند تاکید کرد: تا ساماندهی کامل این منطقه پلیس حضوری فعال در منطقه خواهد داشت و تمام تلاش و همت خود را صرف خدمت گزاری به آسیب دیدگان این حادثه خواهد کرد.

شمار فوتی‌های سیل امام‌زاده داوود به ۱۲ نفر رسید

مرتضی مرادی‌پور - سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به افزایش آمار فوتی های سیل امروز امام‌زاده داوود گفت: تلفات سیل امروز به ۱۲ نفر افزایش یافته است و جست‌وجوها برای کشف پیکر جانباختگان احتمالی ادامه دارد.

وی تاکید کرد که احتمال افزایش فوتی‌ها وجود دارد.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، رئیس جمعیت هلال احمر نیز با تشریح آخرین جزئیات امداد رسانی در سیل امامزاده داوود، با بیان اینکه تا این لحظه ۱۲ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند و ۹ نفر مصدوم شدند، گفت: ۵۰۰ نفر از مردم توسط عوامل هلال احمر به مناطق امن منتقل شدند.

پیر حسین کولیوند در تشریح آخرین جزئیات امداد رسانی در سیل امامزاده داوود (ع)، اظهار کرد: از ساعت ۱:۳۰ بامداد امروز بارش شدیدی در کل کشور به ویژه استان تهران آغاز شد که متأسفانه در برخی از مناطق شاهد بروز سیل و آب گرفتگی به خصوص در بخش کن تهران، منطقه امامزاده داوود(ع) بودیم.

وی ادامه داد: در همان زمان های ابتدایی سه تیم از هلال احمر استان تهران به منطقه امامزاده داوود (ع) اعزام شدند و با کمک عوامل آتش نشانی مشغول امداد رسانی شدند.

کولیوند بیان کرد: با توجه به گستردگی حادثه، تیم های امداد و نجات دیگر به منطقه اعزام و در حال حاضر بالغ بر ۱۳۰ نیروی عملیاتی در این حادثه مشغول امداد رسانی هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان این که با تلاش نجاتگران ۵۰۰ نفر از مردم را به مناطق امن منتقل کردیم، اضافه کرد: تا این لحظه ۹ نفر دچار مصدومیت شدند و دوازده نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.

این مقام مسؤول تصریح کرد: با توجه به وجود گل و لای و آب های زیاد که در برخی موارد باعث ایجاد آوار شده است، ۱۰ سگ زنده یاب جهت تسریع در امداد رسانی در منطقه حضور پیدا کرده و مشغول جستجو برای مفقودین احتمالی هستند.

کولیوند ادامه داد: از میزان خسارت مالی گزارشی دقیق ارائه نشده و میزان خسارت توسط استانداری تهران اعلام خواهد شد.

خسارت سیل به امام‌زاده داوود؛ صحن پر از گل و لای شده است

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: صحن شمالی و جنوبی امام‌زاده داوود(ع) پس از سیل امروز مملو از گل‌ولای به عمق یک و نیم متر است و لودرها در حال تخلیه گل‌ولای هستند.

محمد حسن نامی درباره سیل شب گذشته امام زاده داوود(ع) اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران کشور پس از اذان صبح اولین جلسه خود را با حضور وزیر کشور، شهردار تهران، استاندار و رییس جمعیت هلال احمر برگزار کرد. مشکلاتی که هم‌اکنون در محل حادثه وجود دارد، این است که حوض‌های آبگیر بالای امام‌زاده وسعت زیادی داشتند و هنگامی که آب به امام‌زاده رسیده مسیر عبور آن باریک شده است. همچنین ساخت‌وساز زیادی چسبیده به دیوار انجام شده و باعث شده تا مسیر عبور لودرها و بابکت‌ها بسیار سخت شود.

وی افزود: عمق گل ولای در صحن شمالی و جنوبی به یک‌ونیم متر می‌رسد. لودرها، بابکت‌ها و بیل مکانیکی در حال تخلیه رسوباتی هستند که به صورت مایع با فشردگی زیاد وجود دارند. باید صحن شمالی کاملا تخلیه شود تا دستگاه‌های مکش برای تخلیه رسوبات به اطراف مقبره و خود مقبره منتقل شوند.

نامی اضافه کرد: مشکل فعلی ما باریکی دره در امامزاده داوود است که باعث افزایش خطر شده است. در حال حاضر صحن شمالی و جنوبی و مقبره مملو از گل‌ولای است.

نامی درباره خسارات حاصل از این سیل افزود: خسارات موجود مانند سیل‌های گذشته سنگین نبوده اما خود امام‌زاده خسارت زیادی دیده است. ما مجبور شدیم دیوار جنوبی امام‌زاده را برای تخلیه گل‌ولای تخریب کنیم. همچنین چند در برداشته شد تا بابکت‌ به صحن شمالی منتقل شود.

با کشف یک جسد دیگر، جان‌باختگان ۱۲ تن شدند  

مرتضی مرادی پور، معاون سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون ۱۴ تن درپی سیل امام‌زاده داوود مفقودند. با کشف یک جسد دیگر تعداد فوتی‌ها به دوازده تن رسید.

حجم ویدیو: 1.55M | مدت زمان ویدیو: 00:00:11 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • ناشناس
    17

    خخخخ

    نظرات شما -
    • ایمان
      7

      مرض

  • 22

    چرا امامزاده نتوانست سیل را کنترل و به راه دیگری هدایت کند!!!!!!!

  • ناشناس
    21

    خدایا شکر که به این بی عقلها فهماندی که بت مرستیو مرده پرستی کافی است امام زاده یعنی چه این شرک است

  • ناشناس
    20

    این امام زاده ها نون دانی آخوندها است همه اینها دروغی بیش نیست

  • ناشناس
    18

    کسانی که برای حاجت گرفتن به این مکان ها میروند،این یک هشداری به تنها است که از خواب غفلت بیدار شن و فقط از خدای یکتا کمک بخواهند و بس،چون از دست این بندگان خدا کاری ساخته نیست اگر چه انسان های صالح و نیکوکاری بودند ولی فقط از خدا کمک بخواهیم و لاغیر حتی اگر اون بنده خدا پیامبرعزبز خدا باشه

  • داروغه ناتینگهام
    10

    امامزاده خراب است

  • ایمان
    22

    وقتی حرفی رو میخوای بصورت کامنت بذارید خوبه یکمم به عقل مزخرفتون هم رجوع کنین
    بی تفاوتی مسیولین گذشته نسبت به این امور رو ربطش ندین به امام زاده ها
    وگرنه خدا خودش میومد همه رو مسلمون میکردچرا به پیامبرش دستور میداد برن جهاد؟
    جهل شما جماعت که از هر اتفاق برای کوبیدن شیعه استفاده میکنین مایه تاسفه

    نظرات شما -
    • 8

      جهل مرکب شما هستی و اعتقادات شما...از خواب بیدار شو

    • 4

      در همدان که من ساکن هستم از نظر تاریخ شناسی تنها یک امام زاده با نسب معتبر وجود داره که امام زاده یحیا واقع در بلوار موشک است...بقیه امامزاده ها یا قبور افراد فوت شده معتبر در هر محله بوده اند، یا گور حاکمان شهرها بوده و یا معابد آناهیتا و آتشکده بوده اند که پس از اسلام برای حفظ محل و جلوگیری از تخریب به امامزاده تبدیل شده اند...

    • 4

      ایمان جان
      کمی کتاب درباره تاریخ اولیه اسلام بخوان...امامزاده بازی حتا ربطی به شیعه اصیل اولیه هم نداره...اول مطالعه و فکر کن و بعد دیگران رو متهم به نادانی بکن...برای خودت می گم والا نادان بمانی یا آگاه بشی به حال من و بقیه خوانندگان "خبر فوری" فرقی نداره

    • ناشناس
      3

      حضرت ابراهیم بعدازشکستن بتهاوگذاشتن تبرروی بت بزرگ روبه مردم کرد و گفت بتی که توانایی ندارد به درد پرستش نمی خورد مثل هست که می‌گوید کل اگرطبیب بودی سرخوددوا نمودی و اینکه گفتی اگرخدامیخواست همه را مسلمان میکرد این نشانه اختیاراتسان است اما شفاعت دروغین شما نتیجه گیریش جبراست چراکه خداراه رسیدن به خواسته های بشری را دراین دنیا قرارداده شفاعت امام شرک مطلق است. (ایاک نعبدو و ایاک نستعین) روزی ۱۰ مرتبه میگوییم دریغ ازیک کم تفکر

    • 3

      اینکه به طور کلی همه روغیرخودت جاهل فرض کنی ساده ترین روشه شما خیلی مطلب میگذاری ولی اگر مطالب کلی بدون سندبیاری حرف راستت روهم باور نمیکنن یااگرکسی ازقرآن سندمیاره جواب بده چراکه فکرمیکنن حق با اوناست وتو درمخالفت منافع شخصی داری اگرهم سوادشو نداری مدافع دینت نباش که خرابش میکنی درجای جای قرآن خدا گفته از شما شفاعت قبول نمی کنیم حالا جواب بده

  • ناشناس
    7

    این امام زاده ها فقط برای فریب ملت هستند خودشان برای درمان در آمریکا تشریف دارند و ملت بدبخت بی سوادر را براط شفا نزد امام زاده های میفرستند

    نظرات شما -
    • ایمان
      19

      شما فریب نخور
      خوبه حالا یه عمره داریم بخاطر فریب شماها زیر خاسته های دشمن میریم

    • ناشناس
      0

      اولا این قبرها خالی هستند ثانیا اکر شما و کمک میکردن چرا امامان ما از امامان قبلی خود کمک یا شفاعت نگرفتن ملت هرکس به دنبال استخوان پرستی باشد مشرک است فقط خدا را بپرستیم و از او کمک بخواهید

  • ناشناس
    3

    الفرار کرده امام زاده رفته کانادا حال و هول

  • ناشناس
    2

    زاهدان هم سیل آمده مسوولان عزیز...فقط امام زاده داوود نیست ها

  • ناشناس
    2

    امام زاده داوود باید در طرفه العینی سیل به سمت دیگر هدایت می کرد چرا این کار را نکرد!!؟؟؟

    نظرات شما -
    • ایمان
      0

      جهل شما جماعت تمومی نداره
      مسخره کردن اعتقادات دینی کار جالبی نیست
      به نظر شما باشه گندکاری های کل دنیا رو باید امام زاده جمع کنه
      شما توی کصافت و عشق و حال بی کفایتی مسیولین باشین امام زاده بشه سپر بلا؟,
      عجب گستاخ هایی هستیم ما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها