۴ نفر از زائران سرزمین وحی فوت شدند

متاسفانه تا امروز(۲۱ خرداد) چهار نفر از زائران ایرانی که سابقه بیماری تنفسی و قلبی داشتند در مکه و مدینه فوت کردند.

۴ نفر از زائران سرزمین وحی فوت شدند

غلامرضا رضایی، رئیس عملیات حج امروز یکشنبه (۲۱ خرداد) در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج در مورد آخرین وضعیت زائران ایرانی درسرزمین وحی گفت: زائران کشورمان از دو مسیر فرودگاه مدینه و جده منتقل می شوند و تا ظهر امروز یکشنبه(۲۱ خرداد) بیش از ۵۵ هزار نفر در قالب ۳۶۰ کاروان وارد عربستان شده اند که از این تعداد بیش از ۴۲ هزار نفر در مکه و بقیه زائران هم در مدینه منوره حضور دارند.

رضایی از تغذیه به عنوان یکی از بخش های تاثیرگذار در ایام حج یاد و خاطرنشان کرد: از آنجایی که تغذیه با سلامت زائران ارتباط مستقیم دارد با بهره بردن از آشپزخانه های مجهز و آشپزهای زبده ایرانی سه وعده غذای زائران در روز تامین می شود و با دقت زیادی عملکرد آشپزخانه ها زیر نظر است تا سلامت مهمانان خانه خدا تامین شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که ما عهده دار تامین آرامش همه زائران هستیم روزانه نظارت و پیگیری های مستمر بر بخش های مختلف اعم از تردد، نقل درون شهری، تغذیه و پذیرایی در هتل ها صورت می گیرد تا حجاج ایرانی با کمترین دغدغه به عبادت و زیارت خود بپردازند.

رئیس عملیات حج ۱۴۰۲ با بیان این که تمامی خدمات پیش بینی شده برای زائران طبق قرارداد با طرف های عربستانی در حال ارائه است، از وضعیت سلامت زائران ابراز رضایت کرد و گفت: زائران پس از ورود به مکه در هتل هایشان مستقر می شوند واعمال عمره تمتع را زیر نظر روحانیون کاروان ها انجام می دهند.

رضایی به تجهیز کامل بیمارستان، درمانگاه ها و مطب های پزشکان برای ارائه خدمات به زائران در مکه اشاره کرد و گفت: فعالیت مرکز پزشکی همزمان با ورود زائران به مکه آغاز شد و در طول شبانه روز خدمات مورد نیاز زائران در درمانگاه ها و مطب پزشکان که برابر برنامه ریزی دربرخی از هتل ها هستند ارائه می شود.

رئیس عملیات حج ۱۴۰۲ با اشاره به شرایط سنی حجاج ایرانی در حج امسال گفت: متاسفانه تا امروز(۲۱ خرداد) چهار نفر از زائران ایرانی که سابقه بیماری تنفسی و قلبی داشتند در مکه و مدینه فوت کردند که با هماهنگی لازم با خانواده و بازماندگان آنها پیکرشان یا به ایران منتقل می شود یا با طی مراحل قانونی و رعایت اصول شرعی در عربستان دفن می شوند.

طبق این گزارش تا روز یکشنبه سه زائر در مکه مکرمه و یک زائر در مدینه منوره جان به جان آفرین تسلیم کردند. خانم رباب فلاح تفتی ۷۲ ساله از کاروان ۳۴۰۲۱ استان یزد، صادق بیگی ۶۹ ساله از کاروان ۴۱۷۴۶ کرج، ربابه جباریها ۷۲ ساله از کاروان ۳۷۰۱۳ قزوین سه زائری هستند که در مکه مکرمه به دلیل ایست قلبی به دیار باقی شتافتند.

بر پایه این گزارش، با توجه به شدت گرمای هوا و سن زائران حج ۱۴۰۲ وضعیت سلامتی حجاج قابل قبول تر ازحج های گذشته عنوان شده است.

منبع: شهرآرا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • رابی
    3

    به درک.هر کسی که در این وضعیت که مردم ایران در سطل زباله دنبال نان می گردند و کودکان سیستان و بلوچستان حتی کفش برای رفتن به مدرسه ندارند،به عربستان برود و پولش را در جیب اعراب بریزد هیچ بویی از شرافت و انسانیت نبرده است.

    نظرات شما -
    • ناصر
      15

      باسلام
      فریضه حج چه ربطی به هزینه آن در عربستان سعودی را دارد.!!!!
      حج یک فریضه الهی و کسی که مسلمانان
      و استطاعت آن را دارد چنانچه شرایط ان برای ایشان احیا باشد باید انجام نماید.
      چنانچه بزرگان دین و علما جایز بدانند به جای هزینه کردن برای رفتن به حج ،امکان دارد و حتی جایز بداند که هزینه این سفر حجاجی که مایلند وجه آنرا به افراد نیازمند واقعی کمک کنند ایرادی ندارد ممکن است خیلی افراد به جای رفتن به حج به دیگران کمک کنند.
      هر کاری و در هر مقطعی نیاز به مجوز از سوی اشخاص حقیقی یا حقوقی مرتبط را دارد .
      لذا نباید به دیگران توهین کرد، شخصی که سالهاست در نوبت رفتن به خانه خدا در نوبت بوده و در این سفر معنوی به هر دلیلی فوت کرده است را که نباید سرزنش و بهش توهین کرد.
      حداقل کاری که می‌شود انجام داد این است که یک فاتحه برایش قرائت کرد یا بنویسم روحش شاد و یادش گرامی.
      خداوند متعال همه مردم را از گرفتاری و مشکلات اقتصادی و............ نجات بدهد.آمین یا رب العالمین.

  • ناشناس
    16

    خوش به حالشون کجا مردند حتما مومن بودند چهره نورانی داشتند

    نظرات شما -
    • فرشید
      3

      خود من مدتهای طولانی از دل‌دردهای بسیار شدید در رنج و عذاب وحشتناکی بودم. هرچه دوا و دکتر میرفتم هیچ فایده‌ای نداشت و حالم روز به روز بدتر میشد. احساس میکردم چیز زیادی به آخر عمرم باقی نمونده. تا اینکه روزی به توصیه یکی از دوستان، مقداری از گرد و غبار اماکن مقدس عربستان را در آب ریختم و نوشیدم و از آن به بعد هرگز دلم درد نگرفت. من کلا آدم چندان مذهبی نیستم و تا پیش از آن هم هیچ اعتقاد محکمی نداشتم. بعد از اینکه شفا گرفتم قضیه را از دوستم جویا شدم. برام توضیح داد که یک دانشمند ژاپنی سالها در مجهزترین و پیشرفته‌ترین آزمایشگاههای کشورش به دنبال یافتن راهی برای درمان دل‌درد بود ولی متاسفانه هیچ راه درمان مطمئنی به ذهنش نمیرسید تا اینکه بر حسب اتفاق، مقدار اندکی از گرد و غبار لباس یک زائر عربستان را که روی لباس او مانده بود و به شکل اتفاقی توی چایی ریخته شده بود نوشید و بعد از آن که خاصیتش را دریافت، فورا مسلمان شد

  • ناشناس
    17

    خوشا به سعادتشون
    ای کاش من هم جزو آنان بودم
    چه افتخاری از این بالاتر که آدم در سرزمین وحی به دیدار پروردگار بشتابد

    نظرات شما -
    • رابی
      10

      آدم نمک نشناس و بیگانه پرست به شما می گویند.در بهترین سرزمین چهار فصل دنیا زندگی می کنی که هزاران سال قبل از اینکه اعراب مسلمان شوند یکتا پرست بوده اند ‌اونوقت تو آرزوی مردن در بیابان بی آب و علف حجاز را می کنی؟
      اونجا اگر سرزمین وحی باشد ایران خود بهشت است.

    • 9

      رابی به خدا قسم که حاضر نیستم حتی یک وجب از خاک سرزمین وحی را با کل خاک بهشت عوض کنم. چون همان سرزمینی که تو به آن بیابان میگویی محل وحی الهی و جایی بوده که خاک پای آخرین و والاترین فرستاده خداوند بوده. مرا با چهار فصل چه کار؟ من عاشق خدا و رسول خدا هستم. می‌فهمی؟ نمی‌فهمی

  • ناشناس
    2

    یعنی در فامیل و اطرافشان نیازمندی نیست تا با این پول حج کمکش کنند!؟ آیا اینان در سوئیس زندگی می کنند و نیازمند ندیده اند!

    نظرات شما -
    • این چه حرفی است؟😠
      1

      انوقت چی کسی چپ و راست بهشتن بگه حاج اقا حاج خانوم؟
      هان😠
      باید برن که‌حاجی بشن😐
      نرن‌که حاجی نمیشن😠
      حاجی ها مرفهین بی درد و عار هستن،بهتره برن تا خودی و نخودیا جدا بشن و بشناسیم اینا رو

  • علی
    9

    این یه برنامه ی الهی چه ربطی به نیازمند داره
    باید انجام بشه

  • ناشناس
    2

    وقتی خدااز رگ کردن به مانزدیکتر است این نوع کار به نظر من بی معنیه که کلی پول بریزی توجیبب عربها ودوستانشان ،

    نظرات شما -
    • ناشناس
      11

      این چه ربطی به عرب و عجم داره؟
      چرا نمیفهمی؟
      این حکم روح خدا است
      بفهم

  • ناشناس
    0

    پول هنگفتشان را برگردانید

  • کمال
    0

    اون خدایی که تو کعبه هستش بااین خدایی که تو ایران داریم فرق میکنه پس اراجیف نبافید لطفا

  • پیامبر
    1

    خدایه یکتا یکیست نمیخواد تا عربستان برید خدا تو قلبمونه پولاتونو باهاش بدین مدرسه و بیمارستان و خانه برای جوانان درست کنند ثوابش بیشتره وگرنه پولتونو حرومه عربها نکنید

  • منم خدایه یکتا
    1

    اهای بندگانه من من اگه نخوام پولاتونو خرج من نکنید کیو باید ببینم شما بندگان در امور خیریه کشور خودتون برای نیازمندان هزینه کنید من راضیم

  • مازیار
    1

    پولی که در کشور عربستان خرج میکنید حرومه مگر که پولیو که برای زیارت دراوردید هم حروم باشه اونموقع میشه حروم برای خرج حروم

  • ناشناس
    6

    لطفا یک مقدار وقت بزارید واحکام رو مطالعه کنید ویاد بگیرید
    حج تمتع برای افرادی که مسطتیع هستند واجب است،حتی اگر خودشون هم مریض باشن نتونن برن باید کفیل بگیرن که این حج رو براشون انجام بدن
    حتی اگه 100بارهم حج عمره رفته باشن ،باز جبران حج تمتع نمیشه واز گردنش رفع نمیشه.اگر از زیر این کار واجب شانه خالی کنه واین اعمال رو انجام نده،کافر از دنیا رفته.
    بعدشم شما چرابه اونا که سفرهای خارجی برای گردش وتفریح وعده ای هم برای بی بندوباری میرن رو نمی بینید ، فقط سفرخانه خدا که حکم خود خداست و واجبه یادتون میفته که آهای مردم به داد فقیر فقرا برسید
    لطفا درمورد دیگران خصوصا مهمانان خدا شعور داشته باشید.خصوصا اونایی که دستشون از دنیا کوتا شده .ما خبر نداریم چطور آدمهایی بودن ونسبت به اعمال اونا نمیتونیم قضاوت کنیم.
    اگه هرکسی خودشو قضاوت کنه وقت برای قضاوت دیگران نمیمونه.موفق باشید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      دقیقا همینطوره. کسانی که درباره حجاج نق میزنند دلشان به حال فقیران نسوخته. آنها خودشان به فقیران هیچ کمکی نمیکنند. اگر کسی در مراکز فساد در تایلند بمیره آنها شادی نمیکنند. آنها فقط از مرگ زائران شاد میشوند. آنها دشمن خدا و اسلام و قرآن هستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها