برخورد جدی با مقصران حادثه مرگبار تونل تنگه زاغ

با گذشت حدود یک هفته از حادثه تصادف مرگبار در تونل تنگه زاغ استان هرمزگان که منجر به مرگ 5 نفر شد رئیس کل دادگستری هرمزگان با صدور دستور قضایی از دادستان شهرستان حاجی آباد خواست به سرعت ضمن شناسایی مقصران حادثه نسبت به جبران خسارات جانی ومالی اقدام کند.

برخورد جدی با مقصران حادثه مرگبار تونل تنگه زاغ

مجتبی قهرمانی دراین باره گفت:  پس از وقوع حادثه تلخ تصادف و آتش سوزی در تونل تنگه زاغ که ظهر یکشنبه یکم مرداد رخ داد به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان حاجی آباد دستور داده شد، با توجه به وقوع حادثه و آتش سوزی مهیب در تونل تنگه زاغ که منجر به جان باختن و مجروح شدن تعدادی از هموطنان و ایجاد خسارات گسترده و تخریب بخش قابل توجهی از تأسیسات و امکانات این تونل مهم و راهبردی برای ناوگان حمل و نقل کشور شده است، ضمن بررسی دقیق علل و عوامل دخیل در وقوع این حادثه نسبت به شناسایی مقصران احتمالی اقدام و نتیجه را به سرعت اعلام کند.
وی افزود:  با توجه به اینکه تردد کامیون های حامل سوخت در شب ممنوع است باید مشخص شود آیا شخصیت‌های حقیقی و حقوقی ناظر براین موضوع اعم از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، دستگاه‌های نظارتی، شرکت های بزرگ حمل و نقل و کارفرمایان دراین خصوص دچار قصور یا ترک فعلی شده‌اند یا خیر و در صورت تأیید این موضوع، میزان قصور و تقصیر هر یک از آنها چقدر بوده است.
همچنین لازم است در خصوص هر نوع قصور و تقصیر احتمالی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و پیمانکاران آن نیز بررسی‌های لازم صورت گیرد و نتایج آن به سرعت اعلام شود.
قهرمانی تصریح کرد: دادستان شهرستان حاجی آباد مکلف است در خصوص خسارت‌های مادی که به تونل تنگه زاغ و تأسیسات حیاتی موجود در آن وارد شده است بررسی های لازم را انجام دهد و ضمن شناسایی مقصرین و مسببین، نسبت به اخذ خسارات وارده از آنها اقدام کند.
همچنین دادستان این شهرستان مأمور شد تا با پیگیری ویژه با همکاری شرکت های بیمه نسبت به پرداخت خسارت های جانی و مالی اولیای دم و مالکان وسایل نقلیه دارای پوشش بیمه ای در اسرع وقت اقدام کند.

بیشتر بدانید: آتش سوزی در تونل تنگه زاغ هرمزگان/ پسر نوجوان 90 درصد سوخت/ مرگ 2 نفر در ماجرای آتش سوزی تونل تنگه زاغ/ ویدئو

گفتنی است طبق آخرین اطلاعات دریافتی،  براثر برخورد یک دستگاه کامیون از پشت با تانکر حامل سوخت در تونل تنگه زاغ آتش سوزی مهیبی اتفاق افتاد و هشت خودرو دچار حریق شدند و ضمن تخریب بخشی از تأسیسات این تونل تاکنون ۵ نفر جان خود را از دست داده و۲ نفر به شدت مصدوم شده اند که تلاش پزشکان برای مداوای آنها همچنان ادامه دارد.

منبع: ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    ای بابا بعد یه هفته هنوز یادتونه?ول کن بابا اینجاایران اسلامیه ها.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها