مرد جوان پس از کشیدن دندان جان خود را از دست داد

یک مرد ۲۳ ساله چینی اخیراً بر اثر کشیدن دندان که متاسفانه باعث خونریزی داخل جمجمه شده بود، جان خود را از دست داد.

مرد جوان پس از کشیدن دندان جان خود را از دست داد

در عصر حاضر، کشیدن دندان به عنوان یک روش نسبتاً معمول در نظر گرفته می‌شود که حداقل خطر را برای زندگی بیمار به همراه دارد. اما یک داستان اخیر از چین نشان می‌دهد که مرگ بر اثر کشیدن دندان «حداقل» مترادف با «صفر» نیست.

مردی ۲۳ ساله به نام وانگ از استان هونان در سرزمین اصلی چین، برای درمان دندان درد خود به بیمارستان رفت. دندانپزشک پس از معاینه دندان‌هایش، به این نتیجه رسید که او نیاز به کشیدن دو تا از آن‌ها دارد. وانگ با آن موافقت کرد.

پس از انجام این عمل، از این پسر خواسته شد تا یک اشعه ایکس دندان بگیرد، اما هنگامی که از روی صندلی بلند شد، ناگهان از هوش رفت و روی زمین افتاد.

وانگ برای درمان اورژانسی به بیمارستان منتقل شد و پزشکان آن‌جا متوجه شدند که او پس از کشیدن دو دندان دچار خونریزی داخل جمجمه شده است. این مرد جوان تحت عمل جراحی اورژانسی کرانیوتومی قرار گرفت، اما به دنبال این عمل پیچیده در کمای عمیق ماند و ۱۴ روز بعد به دلیل نارسایی چند عضوی فوت کرد.

پرونده مرد جوان کشور را شوکه کرد و خانواده او در حال حاضر درگیر یک نبرد قانونی با بیمارستان شانزن هستند و کارکنان را به سهل‌انگاری پزشکی متهم می‌کنند که در نهایت باعث مرگ وانگ شد.

از سوی دیگر این بیمارستان مدعی است که دندانپزشک پروتکل و مقررات درمانی را زیر پا نگذاشته و از پرداخت مبلغ درخواستی خانواده خودداری می‌کند.

خانواده وانگ درخواست غرامت ۱.۸ میلیون یوان (۲۵۱۰۰۰ دلار) کرده‌اند، اما بیمارستان تنها حاضر است ۶۰۰۰۰۰ یوان (۸۴۰۰۰ دلار) بپردازد. از آنجایی که خانواده نگران بودند در صورت سوزاندن وانگ، مدارک از بین برود، در پنج ماه گذشته جسد این جوان ۲۳ ساله در یک سالن تشییع جنازه نگهداری می‌شد.

تحقیقات پزشکی مرگ وانگ در حال حاضر توسط کمیته ویژه‌ای از کارشناسان در حال انجام است.

منبع: زی سان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    دکترش سهمیه ای بوده

  • بهلول
    0

    این یعنی قانون.... نه مث ما که همه چی رو ماست مالی می‌کنیم..

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها