حمله با چاقو به یک داروساز در شیراز به دلیل عدم ارائه داروی بدون نسخه

یک داروساز شاغل در داروخانه‌ای در شیراز به دلیل عدم ارائه داروی بدون نسخه، از سوی فرد مراجعه‌کننده با چاقو مورد حمله قرار گرفت و مجروح شد.

حمله با چاقو به یک داروساز در شیراز به دلیل عدم ارائه داروی بدون نسخه

رئیس انجمن داروسازان استان فارس و نایب رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: متاسفانه در دوازدهمین روز از سال ۱۴۰۳ شاهد نشستن تیغ چاقوی یک بیمار به صورت و بازوی همکاری داروساز بودیم. همکاری که تنها جرمش ندادن داروی بدون نسخه بود. همکاری که فقط مجری بخشنامه‌ها و قوانین دست‌وپاگیر وزارت متبوع خود بود. بین مرگ و زندگی این همکار عزیز فقط چند میلیمتر با تیغه چاقو فاصله بود. به راستی اکنون که چنین اتفاقی رخ داده، چه کسی و چه ارگانی و چه سازمانی حامی ایشان است؟ مزد این عمل قانونی ایشان را چه کسی پرداخت می‌کند؟ خسارتی که بر روح و روان این داروساز جوان وارد شده را چگونه می‌توان جبران کرد؟ آیا داروسازان باید به قیمت جانشان مجری دستورالعمل‌ها باشند؟ کجایند آن نمایندگان مجلس و مسوولان کشور که بانگ بر می‌آوردند مگر داروسازان در داروخانه کاری هم انجام می‌دهند و تعرفه آنان غیرقانونی است؟

محمد منفرد افزود: از معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز درخواست می‌شود به قید فوریت موضوع سوءقصد به همکار عزیزمان دکتر حمیدرضا ماری اوریاد را از طریق مراجع قانونی پیگیری کند و همچنین از رئیس سازمان غذا و دارو درخواست می‌شود ضمن پیگیری این ضایعه، با وضع قوانین مناسب و دادن اختیارات لازم به همکاران داروساز از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کند تا بلکه در سایه اجرای قانون، جان داروسازان در معرض خطر قرار نگیرد. از سازمان نظام پزشکی شیراز و کشور هم انتظار می‌رود ضمن محکوم کردن این عمل، جامعه داروسازی کشور را تنها نگذارند و پیگیری‌های لازم را در خصوص برخورد قاطعانه با عامل این ضایعه به عمل آورند.
 

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    چه داروییه که به این روز درمیاره داروخانه حضرت سجاد می گفت کسانی که این دارو می خورند به مرور می بینیم با حال بدتر می آیند ..وزارت بهداشت بجای میوه از قرص مسکن درآمد درمیاره ..چرا قدیم در این حد قتل نبود. عارضه این آت اشغالهاست

  • ناشناس
    0

    لااله الاالله ۰۰۰یعنی چی!!!!!

  • ناشناس
    0

    دارویش چه اشغالی بوده لابد مخدر بوده روانشناس قرص اکس

  • ناشناس
    0

    بایدبه هریک ازاین عزیزان مجوزحمل سلاح داداگه مسلسل باشه بهتر نگران نباشیدمن کمکتان میکنم هرکس امد داروبگیره خلاصش کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها