دستگیری سیب زمینی فروش کلاهبردار در اصفهان

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) فرماندهی انتظامی اصفهان از دستگیری فردی که در پوشش فروشنده سیار سیب زمینی توسط دستگاه «اسکیمر» اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

دستگیری سیب زمینی فروش کلاهبردار در اصفهان

سرهنگ‌ سیدمصطفی مرتضوی افزود: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام شکایت مبنی بر اینکه مبالغی بدون اطلاع از حساب بانکی آنها برداشت شده است بررسی این موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
‎وی اظهار داشت: در بررسی اولیه مشخص شد که برداشت از حساب مالباختگان بصورت اینترنتی نبوده بلگه بصورت فیزیکی از طریق دستگاه «پوز»(کارتخوان هوشمند) فروشگاه‌های سطح شهر و بوسیله کارت بانکی شکات صورت گرفته است.
‎رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی اصفهان افزود: در ادامه تحقیقات و اخذ اظهارات شاکیان مشخص شد همه مالباختگان از یک سیب زمینی فروش دوره‌گرد اقدام به خرید کرده و از آن طریق کارت بانکی آنها توسط دستگاه اسکیمر، کپی و در مجموع یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از حساب آنها برداشت شده است.
‎این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران پلیس فتا با انجام تحقیقات گسترده پلیسی موفق شدند متهم را شناسایی و در یکی از شهرستان‌های استان دستگیر کنند.
‎سرهنگ مرتضوی با اشاره به این که متهم به مرجع قضائی تحویل داده شد، به شهروندان توصیه کرد که هنگام خرید، رمز کارت بانکی را خودشان وارد و از واگذاری رمز به فروشندگان خودداری کنند.
‎وی یادآور شد: شهروندان همچنین در صورت مواجهه با موارد مشکوک می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی fata.gov.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان در میان بگذارند.

کشف یک کیلوگرم هروئین از معده قاچاقچیان در اصفهان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی اصفهان از کشف ۱۵۰ بسته هروئین به وزن یک کیلوگرم از معده ۲ قاچاقچی مواد مخدر خبر داد.

سرهنگ احمد نیکبخت افزود: در راستای طرح مبارزه با قاچاق مواد مخدر و برخورد قاطع با سوداگران مرگ، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مرکز استان، حین کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی به ۲ نفر از سرنشینان یک دستگاه خودرو مشکوک شدند.
وی اظهار داشت: مأموران پس از بررسی های تخصصی متوجه شدند که این افراد حامل مواد مخدر بلعی هستند که هر ۲ نفر دستگیر و پس از انتقال به پاسگاه انتظامی از معده آنها درمجموع ۱۵۰ بسته هروئین به وزن یک کیلوگرم کشف شد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان افزود: سوداگران مرگ برای قاچاق مواد مخدر به شیوه‌های مختلفی از جاسازی کردن این مواد روی می‌آورند که روش بلع مواد و نگهداری آن در معده از جمله اقدامات بسیار خطرناکی است که توسط این افراد صورت می‌گیرد بطوری که هر لحظه احتمال آسیب زدن به معده و حتی مرگ آنها را نیز در پی دارد.
این مقام انتظامی با اشاره به این که متهمان به مرجع قضائی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: مبارزه جدی با قاچاق موادمخدر و برخورد با سوداگران مرگ بصورت ویژه در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار دارد.
وی از شهروندان خواست تا اخبار و اطلاعات خود را در زمینه قاچاق، حمل، نگهداری و فروش مواد مخدر و همچنین ایجاد پاتوق‌های توزیع و مصرف مواد مخدر از طریق شماره ستاد خبری پلیس مبارزه مواد مخدراصفهان تلفن ۲۱۸۲۵۴۶۲ در اختیار پلیس قرار دهند تا با مجرمان برخورد قانونی صورت گیرد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها