سرنوشت 3 کودک گمشده؛ در هاله‌ای از ابهام

روزها از مفقود شدن 3کودک در لرستان، اصفهان و سیستان و بلوچستان می‌گذرد و با وجود تلاش‌ تیم‌های جست‌وجو هیچ ردی از آنها به‌دست نیامده است.

سرنوشت 3 کودک گمشده؛ در هاله‌ای از ابهام

حالا با طولانی شدن عملیات جست‌وجو مهم‌ترین سؤال این است که چه بر سر این 3کودک آمده و این‌که در چه شرایطی به‌سرمی‌برند.

تازه‌ترین کودک گمشده آی‌نور نظری نام دارد که از  18مرداد امسال از مقابل خانه‌شان در روستای ده‌سفید حاج درویش از توابع مرکزی شهرستان الیگودرز به طرز عجیبی ناپدید شده و هیچ‌کس از سرنوشت او اطلاعی ندارد.

آن روز عصر حدود ساعت 17:30 مادرش لباس‌های او را عوض کرد و قرار بود که با هم از خانه بیرون بروند. در حیاط باز و دختربچه جلوی در منتظر مادرش بود.

اما چند دقیقه بعد وقتی مادرش جلوی خانه آمد دخترش را ندید. چند مرتبه آی‌نور را صدا کرد، اما جوابی نگرفت. چند قدم در کوچه دنبال دختربچه رفت، اما خبری از او نبود. زن کم‌کم دلشوره گرفت و دوان‌دوان چند مرتبه کوچه را بالا و پایین رفت، اما هیچ‌کس دختربچه را ندیده بود و از او خبری نداشت.

او با فریاد از همسایه‌ها و اهالی روستا کمک خواست و چند دقیقه بعد همه باخبر شدند که آی‌نور 2ساله گم شده است.

زمانی که هوا کم‌کم رو به تاریکی می‌رفت پای پلیس و امدادگران هلال‌احمر به روستا باز شد. آنها با کمک اهالی روستا وجب به وجب روستا را جست‌وجو کردند، اما نتوانستند ردی از دختربچه گمشده پیدا کنند.

آن شب عملیات جست‌وجو تا پاسی از شب ادامه پیدا کرد و صبح روز بعد با کمک 5قلاده سگ زنده‌یاب، پهپاد، تیم‌های جست‌وجوی موتوری و... عملیات با وسعت بیشتری ادامه پیدا کرد. امدادگران در شرایطی تلاش می‌کردند که نشانی از آی‌نور به‌دست آورند که پدر و مادرش برای او بی‌قراری می‌کردند.

مادرش دلواپس دخترکوچولویش بود و نمی‌دانست 2شبی که او در خانه نبوده، در چه شرایطی قرار داشته است. آب و غذایی خورده؟ توانسته استراحت کند؟ کسی او را اذیت نکرده؟ در این وضعیت دیروز (شنبه) جست‌وجوها با پرواز بالگرد هلال‌احمر بر فراز منطقه ادامه پیدا کرد و امدادگران از همه توان‌شان برای یافتن دختربچه استفاده کردند، اما تا عصر دیروز فقط توانستند کفش‌های او را در نزدیکی خانه‌شان پیدا کنند.

امیر سرلک، رئیس شورای روستا در این‌باره به همشهری می‌گوید: هلال‌احمر، پلیس، سپاه و همه ارگان‌ها همه توان‌شان را برای پیدا کردن دختربچه به‌کار گرفته‌اند و امیدواریم که زود بتوانیم او را پیدا کنیم و پدر و مادرش را از نگرانی نجات دهیم.

او ادامه می‌دهد: ‌در روز سوم 2فرضیه درباره مفقود شدن آی‌نور مطرح شده است. به‌دلیل اینکه او سن کمی دارد و جثه‌اش کوچک است نمی‌توانسته آنقدر از خانه دور شود و به‌احتمال زیاد یا ربوده شده یا اینکه حیوانات وحشی او را با خود برده‌اند.

او ادامه می‌دهد:‌ جاده اصلی از حاشیه روستای ما رد می‌شود و خانه دختربچه با جاده فاصله کمی دارد. ممکن است دختر بچه نزدیک جاده رفته باشد و در آنجا کسی او را با خود برده باشد. اخیرا چند گرگ در روستا دیده شده و چند لانه گرگ هم در اطراف روستاست.

ممکن است گرگ دختربچه را با خود برده باشد. درهرحال امیدواریم که آی‌نور سلامت باشد و زودتر به خانه برگردد.

در جست‌وجوی هلنا

کودک دیگری که همچنان جست‌وجوها برای یافتنش ادامه دارد هلناسادات احمدی نام دارد؛ دختر 11ساله اهل اصفهان که از دهم خرداد‌ امسال در پارک ناژوان اصفهان مفقود شده و تاکنون هیچ ردی از او به‌دست نیامده است.

آن روز او همراه خانواده‌اش برای تفریح به این پارک رفته بود و دختر نوجوان برای دقایقی از خانواده دور شده تا هیزم جمع کند، اما دیگر برنگشت. اعضای خانواده وقتی دیدند خبری از هلنا نشده همه جا پارک را برای پیدا کردنش زیرورو کردند و از پلیس هم کمک خواستند، اما فایده‌ای نداشت و هیچ ردی از او به‌دست نیامد. آنها در ادامه تصاویر هلنا را در فضای مجازی منتشر کردند و از مردم برای یافتن او کمک خواستند؛ اقدامی‌ که با گذشت 70روز از ناپدید شدن دختر نوجوان هنوز به نتیجه‌ نرسیده و هیچ‌کس نمی‌داند دختر 11ساله کجاست و چه وضعیتی دارد.

پدر هلنا درباره آخرین تلاش‌ها برای پیدا کردن او به همشهری می‌گوید: پلیس هنوز به‌دنبال پیدا کردن دخترم است و می‌دانم که آنها همه تلاش‌شان را انجام می‌دهند. آنها فرضیه‌های مختلفی را بررسی کرده‌اند، اما هر وقت پیگیری می‌کنم می‌گویند تا وقتی چیزی قطعی نشود نمی‌توانند اطلاع‌رسانی کنند. ما هم منتظریم و توکل به خدا کرده‌ایم تا دخترم پیدا شود.

امیرحمزه و هفته‌ها بی‌خبری

کودک دیگری که هفته‌ها از مفقود شدنش می‌گذرد و خانواده‌اش همچنان چشم‌انتظار او هستند امیرحمزه نام دارد؛ پسر 9ساله بلوچ اهل نیکشهر که از اواسط تیرماه در کوه‌های آهوران در جنوب سیستان و بلوچستان مفقود شده است.

هرچند اطلاعات دقیقی درباره چگونگی مفقود شدن او وجود ندارد، اما او هم از خانه خارج شده و به‌سوی کوه‌های آهوران رفته و دیگر برنگشته و معلوم نیست به چه سرنوشتی دچار شده است.

بعد از آن بود که با درخواست خانواده‌اش تیم‌های امدادی و پلیس برای پیدا کردنش بسیج شدند، اما این تلاش‌ها هنوز به نتیجه نرسیده است. در جریان جست‌وجوها بیش از ۲۰۰نفر نیروی مردمی و هلال‌احمر برای یافتن امیرحمزه تلاش کردند و حتی از بالگرد و سگ‌های زنده‌یاب نیز استفاده شد. با وجود بی‌نتیجه بودن این تلاش‌ها، اما همچنان خانواده امیرحمزه چشم‌انتظار فرزندشان هستند.

منبع: همشهری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 28
  • ناشناس
    5

    کار افغانیاست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      بدون سندومدرک نباید کسی رومتهم کرد

  • خدایا مددی
    0

    انسان های گرگ خو مدتهاست که زیاد شده اند ، انشاالله که دست هیچ نوعی از گرگها نیفتاده باشد و سلامت برگردند هزاران بار آمین

  • بکش بکش
    5

    آدم فضایی ها فهمیدن ایران نخبه زیاد واره ، اومدن و قاپ زدن
    شایدم گرگ آدم خوار !!
    تفاوت بودن و نبودن یک دست فاصله است ، رها شد ، عاقبتش با خداوند است .

  • ناشناس
    2

    ایران پر شود از اتباع بیگانه بی هویت یک لحظه به پشت سرتون نگاه کنید در این دو یا سه سال چقدر جرم جنایت بیشتر شود امنیت کم رنگ شود چند روز پیش یکی از اتباع خودش تازه آمد بود ایران از مرز فیلم برداری کرد بود مثل سیل داشتن قاچاقی واردایران می شودن

  • سید مرتضی
    0

    سما جهانباز اعل اصفهان مفقودی در شیراز 22ساله را هم به لیست اسامی اضافه کنید

  • افغانها
    1

    با وجود افغانها امنیت در کشور از بین رفته

  • عزراییل
    6

    داستان خوبی تعریف کردی از گمشدن بچه ها ولی به وضوح مشخصه گوینده و نویسنده دروغ می‌کند

  • ناشناس
    1

    امنیت یعنی همین.

  • ناشناس
    1

    خدا لعنت هر کی افغانی ها راه داد به ایران

  • ناشناس
    2

    تا امنی نتیجه بیگانه پروری و بیگانه پرستی است ، اخراج افغان ها که بخش زیادی از آنها از عناصر تکفیری، داعش و وحشی هستند ، مطالبه ملی است .
    مسئولان و مردم بیدار باشند ، جهت جلوگیری از تسلط افغان ها بر کشور و اشغال کشور فوراً تمام افغان ها باید از کشور اخراج شوند.

  • ناشناس
    1

    باندهایی که برای مافیای قاچاق اعضای بدن انسان، مرتبط با قاچاق چیان مالزی کار می کنند، در جاده های روستایی پرسه می زنند و بعد از قتل فردی که ربوده اند، اعضای بدن او را درون کلمن ها و یخدان جاسازی کرده و از کشور خارج می کنند، این احتمال را نیز در نظر بگیرید.

  • ناشناس
    5

    شک نکنید کار افغانی هاست

  • ناشناس
    0

    خدایا به زمین و هفت آسمانت،،،،،
    خودت این بچه‌های معصوم را صحیح و سالم به خانواده برگردان،،،،،،،،،
    یا حیو یا قیوم ⚘⚘⚘

  • ناشناس
    4

    تا سه سال پیش بیشتر از قشر عمله وارد میشدند به خاطر ضعف دولت سیزدهم الان هر چی دزد و خلاف کار افغانی مثل اب خوردن وارد کشور شده و دست به هر کا خلافی می زنند مگه چند روز پیش نبود پارک شهر تهران بچه دزدیده بودن

  • ناشناس
    0

    انشالله که پیدا بشن....
    خانواده های بیچاره الان چه می‌کشند
    قلبم به درد اومد...

  • ناشناس
    0

    گویا باندهای تروریستی داعش و یا قاچاقچی های کودکان در حال دزدیدن کودکان از روستاها و شهرستان ها هستند البته این باندها در پارک شهر هم یافت می شوند آنجا رفتید مراقب کودکانتان باشید

  • ناشناس
    1

    خدایاخودت نگهداربچه های خوبمان باش البته مادربایدحواسش بیشترجمع کنه دست بچه رهانکنه تااین اتفاق نیفته اماموجوداتی ب نام اجنه بیشتردرروستاهاهستن دربیابان اون هاهم خطرناک دزدهستن آدم خوار

  • الیاس
    0

    به نظرم کار اتباع بیگانه باشد این دختر ربایی ها ، اگر اتباع بیگانه را درست مدیریت کنند و آنها را بیرون کنند قطعا جرم و جنایت کمتر می‌شود مخصوصا اینجور جرم ها ، العان مثل سیل دارند وارد کشور می‌شوند ولی کسی هم جوابگو نیست ! یعنی مرزها اینجور ول هست که همینطور دارند وارد کشور می‌شوند و دارند از یارانه مردم و امکانات کشور به نفع خودشون استفاده می‌کنند و جرم و جنایت می‌کنند!! العان تمام کارها دست همین افغانستانی هاست و جوان های خودمون بیکار شدن ، کجای دنیا اینجور مدیریت می‌کنند که به ضرر کشور و بخصوص مردم ضرر می‌کنند.........

  • سالار
    3

    امنیت کشور مثال زدنیه الکی جو ندین
    طرف اومده به خاطر چندتا بچه دزدی زده کل امنیت کشور رو برده زیر سوال
    من نمیگم نباید کاری کرد همین قدر هم زیاده
    ولی نه اینکه زحمت کلی ادم رو که برای امنیت تلاش میکنن زیر سوال ببریم
    مطمعن باشین تو کشورای دیگه خیلی بیششتره
    بازم میگم نمیخام توجیح کنم یا بگم چیزی نیست نه
    ولی خاهشا منصف باشید
    انشاالله این هم استانی گل پیدا بشه و صحیح و سلامت باشه براش دعا کنیم
    ممنون

  • مهدی
    2

    وقتی توی کشوری بی قانونی واسه خودش قانون شود از این بهتر نمیشه.دزد وقاتل وجانی راحت توی کشور می گردند

  • ناشناس
    0

    سلام دختر باید به جاه افتاده باشد یا جاه خانه خود یاهمسایه دختر دو ساله نمی تواتد در این گرمای سوزان تابستان به دشت وبیابان برود

    نظرات شما -
    • نسرین
      0

      چه جالب
      خبر پیدا شدن این کودک در خبری فوری ساعت ۱۲:۳۷
      که داخل فاضلاب همسایه پیدا شده
      و شما کاربر ساعت ۱۰ و ...
      اطلاع دادی در چاه توالت همسایه هست

    • ناشناس
      0

      حتی دو روز زوددتر پیش بینی کرده

    • ناشناس
      0

      خوب که این پیشبینی لازم نداره تو روستا بنظرت چی میتونه باشه چاههدوتا از عموی های من تو گذشته افتادن تو چاه مردن

  • محمد سلیمانزاده
    1

    زنده باد استان پرافتخار اردبیل من پنجاه سال دارم تابه حال در اردبیل یک نفر افغانی دیدم آن هم در میدان کارگران کشاوزی کارگران داشتند میگشنند اگردر اردبیل کارگران افغانی ببینند میگیرند میکشند البته کارفرما ها هم برای آنها کار نمیدهند این افتخار بزرگیست

  • ناشناس
    0

    واقعا متاسفم پدرو مادر ها باید خیلی مراقب باشند متاسفانه شمار مهاجران قاچاقی و ... زیاد شده که مریض روانی هستند سادیسم دارند باید مراقب شد خدا به خانوادشون صبر بده اطراف ما هم یکی این جوری بود دختره رو سرش رو بریده بودن انداخته بودن پشت دره و بدنشم تو چاه نداخته بودند که یکی از همسایه ها دیده بودش و الانه که دزده پیدا نشده مال ۱۲ سال پیشه اما چه فایده باید مراقب بود آدم شیطان صفت زیاد داریم

  • ناشناس
    0

    مادراین ذختربجه بی احتیاط بوده میگن خونه نزدیک جاده اصلی بوده وروستاگرگ داشته چطورایشون بچه به ای کوچیکی روفرستاده دم درخونه ؟ طفلک معصوم خیلی متاسف شدم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد