این زن سرکرده باند تبهکاری «زبل» بود/ منزل فریده مخفیگاه سارقان و دختران فراری بود

زن سابقه دار معروف به «فریده زبل» که باندهای تبهکاری و سرقت را در مشهد هدایت می کرد، در حالی با هوشیاری نیروهای کلانتری شفا به همراه اعضای باند سرقت دستگیر شد که دزدان سرکش باند را نیز به پلیس لو می داد.

این زن سرکرده باند تبهکاری «زبل» بود/ منزل فریده مخفیگاه سارقان و دختران فراری بود

ماموران کلانتری شفای مشهد که از مدت ها قبل منابع و مخبران محلی را برای مبارزه با سرقت ها و پیشگیری از وقوع جرم تقویت کرده اند، به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد یک دستگاه خودروی پراید سرقتی در حال تردد در بولوار ابوطالب است.

بنابراین گروهی از نیروهای کارآزموده انتظامی با هدایت مستقیم سرگرد احسان سبکبار(رئیس کلانتری شفا) عازم حوزه استحفاظی شدند و در قالب چند گروه گشتی به کنترل خودروهای پراید سفیدرنگ پرداختند تا این که بالاخره خودروی مذکور در کمین آنان قرارگرفت و نیروهای انتظامی در یک عملیات هدفمند، خودرو را متوقف کردند؛ اما راننده 43 ساله کاردی بزرگ را از کمرش بیرون کشید و به سمت نیروهای انتظامی هجوم برد تا راه گریزی پیدا کند.

در این شرایط رئیس کلانتری با یک فن دفاع شخصی، کارد را از چنگ وی خارج کرد و بدین ترتیب حلقه های قانون بر دستان این سارق حرفه‌ای در حالی گره خورد که ادعا کرد «سرکرده باند او را فروخته است!» این جمله که سرنخ مهمی برای نیروهای انتظامی بود، بی درنگ در صدر بازجویی ها نشست و «محمد-م» هم همه ماجرای باند «فریده زبل» را برای پلیس بازگو کرد.

او گفت: من 7 ماه به اتهام سرقت در زندان بودم و حدود 20 روز قبل آزاد شدم اما چون جا و مکانی نداشتم طبق معمول به پاتوق خلافکارانی پناه بردم که «فریده زبل» سرکردگی آن را به عهده دارد.

او به خاطر تیزهوشی و لو دادن خلافکاران سرکش باند در میان دزدان و تبهکاران به «زبل» معروف شده است. او منزل خود را به مخفیگاه مهمی برای دختران فراری، سارقان، مالخران و خلافکاران دیگر تبدیل کرده است و به همراه شوهرش باندهای سرقت را هدایت می کند.

من هم به خاطر این که پول نداشتم وقتی از پاتوق «فریده زبل»بیرون آمدم ،خودروی پراید را از مقابل پاتوق او برداشتم اما ضبط و پخش و باندهای آن را «غزاله» عضو دیگر باند به یکی از مالخران فروخته بود.

در همین حال به منزل یکی از دوستانم رفتم و مشغول قماربازی شدم تا این که «زبل » با من تماس گرفت و از من خواست خودرو را بازگردانم . من هم که سرگرم قماربازی بودم فراموش کردم و او هم که سرکشی مرا دید، برای آن که زهر چشمی از من بگیرد مرا به پلیس فروخته است! با این اعترافات مشخص شد که بخشی از اعترافات او حقیقت دارد و یک زن مشخصات خودروی سرقتی را در اختیار پلیس گذاشته است.

دقایقی بعد ماجرای این پرونده سرقت پیچیده تر شد و گروهی از افسران دایره تجسس به سرپرستی ستوان غلامی،تحقیقات گسترده ای را با هماهنگی مقام قضایی آغاز کردند.

طولی نکشید که نیروهای عملیاتی تجسس مخفیگاه «زبل»را در بولوار شهید کریمی شناسایی کردند اما هیچ کس در منزل را باز نمی کرد؛ به همین دلیل و با دستور قضایی، عوامل انتظامی با بهره گیری از تعمیرکار قفل منازل،در حالی وارد مخفیگاه شدند که «زبل» و شوهرش در منزل حضور داشتند.

با دستگیری 2 متهم مشخص شد که همه اعضای این باند از دزدان سابقه دار و حرفه ای هستند که هر کدام چندین بار روانه زندان شده اند. از سوی دیگر بررسی های بیشتر نشان داد که «فریده زبل» سرکردگی باندهای سرقت را به عهده دارد و خود نیز از بیماری صعب العلاج رنج می برد.

اما کشف گوشی تلفن سرقتی از اعضای این باند و همچنین خرید و فروش لوازم سرقتی در پاتوق مذکور، بیانگر آن بود که پلیس یکی از باندهای مهم سرقت را متلاشی کرده است. بنابراین تحقیقات برای کشف سرقت های دیگر آنان با دستورات ویژه سردار احمد نگهبان (جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی) در حالی ادامه یافت که 3 عضو باند روانه زندان شدند.

منبع: خراسان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    اینا شرمنده امام رضا (ع) نمی شن یا مسلمان نیستن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد