دستگیری قاتل فراری در تعقیب‌وگریز 8 ساعته

کارآگاهان پلیس آگاهی در جدالی خطرناک با اژدهای سیاه، موفق شدند متهم به قتل فراری را در تعقیب‌وگریز حدود 8 ساعته دستگیر کنند و به مشهد بازگردانند.

دستگیری قاتل فراری در تعقیب‌وگریز 8 ساعته

شب دوشنبه گذشته جوان 18 ساله ای در بولوار امت مشهد، دست به چاقو برد و در میان خشمی دلهره آور مرد 32 ساله را نقش بر زمین کرد. دقایقی بعد و با فرار ضارب از صحنه حادثه، پیکر خون آلود «علی-ش» به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد انتقال یافت اما تلاش کادر درمانی برای نجات وی بی فایده بود و او بر اثر عوارض ناشی از اصابت تیغه چاقو به قفسه سینه جان خود را از دست داد.

طولی نکشید که با گزارش این جنایت هولناک به قاضی ویژه قتل عمد، تحقیقات قضایی در این باره آغاز شد و گروهی از افسران زبده دایره قتل عمد پلیس آگهی نیز با دستور سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) در کنار مقام قضایی قرار گرفتند. این گونه بود که بررسی های تخصصی نشان داد متهم به قتل فراری جوان 18ساله ای به نام «سجاد» است که به خاطر بروز اختلافات خانوادگی داماد خاله اش را هدف ضربه چاقو قرارداده است.

 با توجه به اهمیت ماجرای این پرونده جنایی و با دستورات قاطع قاضی «وحید خاکشور» تحقیقات علمی و تخصصی گسترده ای برای شناسایی مخفیگاه متهم به قتل فراری آغاز و مشخص شد که وی به مکان نامعلومی گریخته است.

به همین دلیل پیگیری این پرونده به گروهی از کارآگاهان با تجربه آگاهی به سرپرستی سرهنگ ولی نجفی (رئیس دایره قتل عمد آگاهی) سپرده شد و رصدهای اطلاعاتی با بهره گیری از تجهیزات و فناوری های نوین پلیسی در حالی ادامه یافت که سرهنگ مهدی سلطانیان (جانشین پلیس آگاهی خراسان رضوی) بر این عملیات نظارت مستقیم داشت.

دقایقی بعد ردزنی های فنی نشان داد که متهم 18 ساله از مشهد خارج شده و در حال عبور از استان خراسان شمالی به سوی تهران است. اگر چه بلافاصله تصویر و مشخصات متهم در اختیار مراکز انتظامی قرار گرفت اما کارآگاهان با تجزیه و تحلیل های کارشناسی و با نظر سرهنگ شفیع زاده، تصمیم گرفتند تا خود وارد جدال با اژدهای سیاه جاده شوند.

این گونه بود که گروه منسجم کارآگاهان پدال گاز خودروی سمند را فشردند و به طرف جاده شمالی کشور به راه افتادند. آن ها اژدهای سیاه جاده را زیر چرخ های خودرو جا می گذاشتند و چنان برای رسیدن به متهم به قتل فراری تلاش می کردند که هر لحظه امکان داشت در شعله های آتشی فرو بروند که با سرعت چرخ ها از دهان اژدها بیرون می زد!

این جدال خطرناک به فاصله 130 کیلومتری از متهم رسیده بود اما آن ها باید این ماموریت را به پایان می رساندند. عقربه های ساعت بامداد دوشنبه را نشان می داد اما خواب به چشمان کارآگاهان نمی آمد. گروهی از کارآگاهان نیز از طریق دوربین های ترافیکی چشم به نیروهای عملیاتی دوخته بودند و مسیر حرکت متهم را لحظه به لحظه گزارش می دادند.

بالاخره هوا گرگ و میش شد و هر کدام از کارآگاهان به نوبت پشت فرمان سمند قرار می گرفتند ولی خوابی در کار نبود. چشم های آنان زیر نور چراغ خودرو،ا ژدهای سیاه را می پایید تا این که بالاخره به کمینگاهی در نزدیکی گالیکش رسیدند. آن ها می دانستند از متهم فراری عبور کرده اند بنابراین خیلی زود نشانه ها و علایم «ایست و بازرسی» را در وسط جاده قرار دادند جایی که هیچ خودرویی مسیر عبور دیگری نداشت.

آن ها 2 اتوبوس را کنار کشیدند و بازرسی کردند اما هیچ فردی با مشخصات متهم فراری درون اتوبوس نبود. نگرانی در چشمان کارآگاهان موج می زد که یکی از آنان با کارشناسان  فنی در مشهد تماس گرفت اما او آرامش را به قلب کارآگاهان بازگرداند، متهم فراری درون سومین اتوبوس عبوری نشسته بود که همرنگ اتوبوس دوم بود.

طولی نکشید که در سحرگاه روز گذشته اتوبوس گرگان وارد کمین کارآگاهان اعزامی از مشهد شد. وقتی سرهنگ نجفی و سروان منفرد قدم در داخل اتوبوس گذاشتند، ناگهان با متهم فراری چشم در چشم شدند اما او بلافاصله نگاهش را از کارآگاهان دزدید و از شیشه اتوبوس به بیرون نگاه کرد. در این هنگام کارآگاه بالای سر او قرار گرفت و دستبندهای آهنین را بر دستانش حلقه زد.

«سجاد-ش» که دست و پایش به لرزه افتاده بود سعی می کرد به کارآگاهان ثابت کند که او را به اشتباه  دستگیر کرده اند اما تجربه افسران کارآزموده دایره قتل عمد بسیار بیشتر از آن بود که با چنین رفتارهایی فریب بخورند. لحظاتی بعد اتوبوس به سوی گرگان حرکت کرد و متهم 18 ساله نیز در صندلی عقب سمند پلیس جای گرفت.

او دیگر همه راه های گریز را بسته می دید به همین دلیل لب به اعتراف گشود و به قتل داماد خاله اش اعتراف کرد اما سکوت معنادار او درباره انگیزه این جنایت خانوادگی نشان داد این ماجرای جنایی، زوایای پنهان زیادی دارد.

بیشتر بدانید: اختلافات خانوادگی به جنایت کشید

روز گذشته متهم فراری به مشهد انتقال یافت و با دستورات محرمانه قاضی خاکشور، بازجویی‌های تخصصی از وی در پلیس آگاهی آغاز شد.

منبع: خراسان
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    گزلرش مینویسی یا رمان ؟

  • محمد
    0

    پسر 18 ساله اژدهای سیاه تشبیه کردین واقعا که؟! چرا ریشه مشکلات رو پیگیری نمیکنید این همه پول بیت المال هزاران میلیارد تومن بودجه میدن مراکز فرهنگی که همشون آخوند طلبه هستن که اموزش بدن به جوانان پس چی شد؟! چرا این هزینه رو برای رفاع و سرگرمی جوانان هزینه نمیکنید چرا مدارس رو از لحاظ تجهیزات ورزشی نمیگم مثل سویس حداقل مثل ترکیه جهان سومی تجهیز نمیکنید تا سرشون گرم بشه دنبال لات بازی عربده کشی نرن

  • ناشناس
    0

    چقدر قاتل زیاد شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد