خودکشی مردی که سه فرزند و همسرش را به قتل رسانده بود

مرد آهنگر که در جنون آنی سه فرزندش را در خواب با روسری خفه کرده و بعد همسرش را به قتل رسانده بود دست به خودکشی زد.

خودکشی مردی که سه فرزند و همسرش را به قتل رسانده بود

بامداد دهم مرداد بود یکی از بستگان خانواده به دنبال پیام هایی که قاتل به او ارسال کرده بود وارد خانه می‌شود و صحنه تلخ قتل عام خانوادگی روبرو می شود، خیلی زود گشت کلانتری در محله همدانک بهارستان حاضر شده و بازپرس کشیک قتل خودش را به صحنه جنایت می رساند.

صحنه ای تکان دهنده از مرگ اعضای یک خانواده به دست پدری که خودش را در حیاط خانه به دار آویخته بود.

2 دختر که یکی خردسال و دیگری نوزاد بود و یک پسر نوجوان که به نظر می‌رسید در خواب با روسری خفه شده اند. آثار به جا مانده از لکه های خونی که بر دیوارهای اتاق و آشپزخانه بود نشان می‌داد مادر خانواده نیز در اثر برخورد با سنگ پیشخوان آشپزخانه دچار ضربه مغزی شده و در کام مرگ فرو رفته است.

بازپرس در نخستین گام دستور داد اجساد به پزشکی قانونی منتقل شوند و در گام بعدی تیم از کارآگاهان جنایی به بررسی میدانی این جنایت تکان دهنده پرداختند.

تحقیقات اولیه پلیس نشان می‌داد که مرد ۳۸ ساله که عامل این جنایت است سابقه مصرف مواد مخدر نداشته و پیش از این شغلش آهنگری بوده و مدتی به خاطر درد کمری که دچار می‌شود خانه نشین شده و همسرش تامین معیشت خانواده را بر عهده می گیرد. همچنین آنها دریافتند که قاتل با همسرش هیچ اختلافی نداشتند.

سرهنگ فضل اله سواری پور درباره ای این جنایت خانوادگی گفت: آن چیزی که در این پرونده مشهود است این است که قاتل دچار نوعی جنون آنی شده و دست به این قتل عام خانوادگی زده و درادامه به زندگی خود پایان داده است.

دیدگاه کارشناسی فتانه ورمزیار کارشناس ارشد روانشناسی بالینی علت روان پریشی برای هرکسی می تواند متفاوت باشد و تحقیق در مورد آن همچنان در حال انجام است. روان پریشی می تواند توسط عوامل مختلفی ایجاد شود، مانند: اختلالات روانی درمان نشده، بیماری یا آسیب جسمی. اگر تب بالا، آسیب به سر، یا مسمومیت با سرب یا جیوه داشته باشید، ممکن است چیزهایی ببینید یا بشنوید (توهم و هذیان). اگر به بیماری آلزایمر یا پارکینسون مبتلا هستید، ممکن است توهم یا هذیان را نیز تجربه کنید.

عوامل مختلفی در بروز جنون آنی نقش دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به فشار روانی و عدم تاب آوری، عوامل محیطی، ژنتیک، مشکلات خانوادگی، اقتصادی، تنش‌ها، شکست و ناکامی، و مشکلات جسمی اشاره کرد. اختلالات روانی و جنون آنی مشکلاتی ریشه‌ای هستند و اغلب به دوران کودکی پر تنش افراد مبتلا باز می‌گردند؛ سبک فرزند پروری مناسب و آموزش مهارت های زندگی بخصوص مهارت حل مساله، تفکر انتقادی و مدیریت خشم، از مهمترین اقدامات جهت پیشگیری از بروز رفتارهای ناگهانی است.

همچنین، رفتار صحیح والدین، محیط خانوادگی مناسب و به دور از تنش‌های مداوم بسیار تأثیرگذار است. خانواده اولین محیط رشد و شکل گیری رفتار مناسب در کودک است. علاوه بر خانواده ناکامی در محیط‌هایی مانند مدرسه، دانشگاه، محل کار و... نیز ممکن است باعث بروز مشکلات روانی که در شرایط تنش زا ممکن است به صورت بروز رفتارهای ناگهانی و جنون آنی در فرد ظاهر شود.

آموزش و ارتقای مهارت‌هایی چون مدیریت خشم، حل مساله و کنترل استرس به فرد این مکان را می‌دهد تا در برابر ناملایمات زندگی و بحران‌ها توانایی تصمیم گیری و برخورد درست را حفظ کند.

در مواردی که سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری‌های روانی وجود داشته‌باشد، مراجعه به مشاوره و کنترل استرس برای فرد مستعد به جنون آنی الزامی است. در این پرونده پدر خانواده در یک اقدام جنون آمیز دست به قتل عام خانوادگی میزد او نه اعتیاد دارد و نه سابقه روانی داشته اما به خاطر شرایط مضطربی که قرار گرفته است دچار جنون شده است. او برای رهایی ازاین منجلابی که قرار گرفته دست به خودکشی زده و مرگ او دیگر مجال کنکاش علت یابی را نمی‌دهد اما ظاهرا بیکاری او نوعی ناکامی و افسردگی را در وی ایجاد کرده که به جنون تبدیل شده است.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • ناشناس
    8


    قدیم این چیزها نبود .چون نماز و زندگی بومی و طبیعی و همدلی ...بود ..در قحطی هم این ها نبود.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      قدیم گرانی هم نبود مردم هوای همدیگررا داشتند الان نمی توانند هوای خودشان را داشته باشند

  • ف
    6

    اینا هم فقط دنبال مشتری آند فقط روانی روانپریشی فلان گفته!!!!!!چرا قدیم خودکشی نبود ..چون نماز می خواندند ..آدم معتقد که اخلاق مدار باشه تحت هیچ شرایطی آدم نمی کشد و چنین چیزی دیده نشده که آدمهای معتقد قدیم یک مورد هم این کارها کنند ..پس به انگ زنی نیست بلکه ضعف اعتقاداته که مشکلات هم تشدید می‌کنه ..از کجا قتل بلد بوده معلومه محیط بد بزرگ شده..

  • ناشناس
    4

    آدم بی‌ایمانی بوده نه این انگها چون معلومه تصمیم گرفته و با برنامه این غلط را کرده نه اینکه آنی و خواسته خودکشی کنه اول به زنش شاید حسادت کرده که بعد او با بچه ها خوش باشه و اول آنها را کشته و بعد خودش .

  • ناشناس
    0

    بیکار باشی زن و ۳ تا بچه هم داشته باشی نتیجه می شود جنون آنی!

  • ناشناس
    0

    الان این خبر را چی بگیم. بگبم فقر عامل این جنایت هستش یا مورد دیگه ای بودنش ؟؟؟؟!!!!!!!!!

  • ناشناس
    0

    قاتل عمدی از نداری و حفظ آبروی خانوادگی به این قتل های عمدی دست زده است!

  • مجیدی
    7

    این چه خبر احمقانه ای؟؟؟ عقل ندارید شما؟؟؟؟؟ که چی همچین خبری رو منتشر می کنید؟؟؟ جز یاس و بهت چیزی نداره

  • ناشناس
    0

    فضای جامعه خیلی بسته هست مسؤلین گناهکار به اشتباه فکر می‌کنند که با بسته کردن فضای جامعه ثواب میکنن ، نمی‌دانند که چون باعث رنجش و آزار مردم میشن اون دنیا در آتش خرنگ انداخته میشون

  • رحمان
    0

    لعنت‌به‌باعث‌بانیش

  • سلام
    0

    با سلام
    عمده ترین مسائل ، مسائل اقتصادی است.
    مسببان وضعیت اقتصادی کنونی که ناشی از تحریم‌های ظالمانه اقتصادی یکطرفه ایالات متحده ،کشورهای غربی و عوامل داخلی آنها اعم از خائنان و وطن فروشان ، اختلاسگران است که فشار طاقت فرسای اقتصادی را به مردم مظلوم وارد می آورد.
    اما بدانید که که خون های به ناحق ریخته شده در اثر تحریم‌ها( مرگ پروانه ای ها) و موارد مشابه که در مصداق بالا اتفاق افتاده است دست از گریبان ایجاد کنندگان وضعیت فعلی و نسل‌های بعدی آنها بر نخواهد داشت.
    و چه قدرتمندانی که فرزندان آنها در نسل‌های بعد به دریوزگی افتادند و دست انتقام خداوند بسیار بلند و او بسیار مقتدر و شکست ناپذیر است.

  • ناشناس
    0

    از نتایج فقر که خانواده ها را به مرز جنون وخودکشی رسانده است

  • نجات
    0

    افرادی که درحین کار آسیب جدی پیدا کرده وکارافتاده می‌شوند باید تا درمان تحت حمایت وزارت کار وتامین اجتماعی قرارگیرند مانند کشورهای دیگر متاسفم برای وزارت کار مملکت متاسفم

  • ناشناس
    0

    درد اصلی گرانی و تورم خودتان نوشتی به خاطر درد کمر یه مدت کار نکرده این فاجعه است کشور با این ادعا هنوز بعد از ۵۰سال نتونسته تورم را کنترل کنه

  • ناشناس
    1

    با این گرانی وجیب خالی روانشناسم باشی نرمال رفتار نخواهی کرد

  • ناشناس
    0

    عامل این جنایات خانوادگی عدم توجه به مشکلات مردم توسط وزارت نارفاه و نا تامین اجتماعی است زیرا کسی که خانه نشین شده است چرا بیمه معیشیت زندگی بدلیل از کار افتادگی ندارد و چقدر این فجایع باید اتفاق بیفتد که دولت به وظیفه تامین اجتماعی خود عمل کند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اونوقت وام 12 میلیارد تومنی با ماهی 500هزارتومن قسط کی بگیرد ؟؟؟؟؟

  • خودکشی وجود ندارد
    0

    مردم چی فرض کردید!!! هیچکدام ازین اخبار خودکشی نبوده و قتل عمد هستند قاتل هر 5 نفر را کشته و الان به ریش همه میخندد

  • یک نفر
    1

    فاید های ندارد بااین اوضاع اقتصادی وروان پریشی مردم دولت باید به فکر تیمارستانهای مجهز وخانه سا لمندان خوب باشد در آینده چون پیر مردان وزنان سال خورده که سر بار فرزندان هستند در خیا بانها رها می شونند شما هر چه میخواهد بگید 10 تا 15 سال دیگه به حر ف من می رسید!؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد