تیراندازی پلیس برای دستگیری دزدان سابقه دار

دو سارق حرفه ای که به خودروهای پارک شده دستبرد می زدند، در حالی با تیراندازی نیروهای گشت کلانتری شفای مشهد دستگیر شدند که یکی از آن ها 20 روز قبل از زندان آزاد شده بود.

تیراندازی پلیس برای دستگیری دزدان سابقه دار
ماموران کلانتری شفای مشهد که در حال اجرای طرح ارتقای امنیت محله محور بودند، به یک دستگاه پراید در بولوار هدایت مشکوک شدند که تغییر شماره پلاک آن از چشمان تیزبین عوامل انتظامی دور نمانده بود.

 

ماموران گشت انتظامی که با بهره گیری از تجربیات علمی وتخصصی، احتمال می دادند با دزدان اموال مردم روبه رو شده اند، بلافاصله علایم هشدار و «ایست» را در مسیر حرکت پراید قرار دادند و از راننده آن خواستند، خودرو را متوقف کند؛ اما راننده 43 ساله با مشاهده نیروهای انتظامی، در یک لحظه پدال گاز را فشرد تا از چنگ پلیس فرارکند چراکه یقین داشت حوزه استحفاظی کلانتری شفا در محدوده «سرقت ممنوع!» قرار دارد.

 

با فرار پرایدسواران، عملیات تعقیب و گریز با نظارت مستقیم سرگرد احسان سبکبار(رئیس کلانتری شفا) آغاز شد اما راننده پراید سرعت خودرو را به حد جنون آمیزی افزایش داد.

 

صدای لاستیک خودرو که به کف آسفالت خیابان کشیده می شد با فریادهای «ایست» افسرگشت درهم می آمیخت و رانندگان عبوری وحشت‌زده، به حاشیه خیابان می گریختند.
طولی نکشید که افسر انتظامی سلاح کلت را بیرون کشید و با شلیک 2تیر هوایی، آخرین اخطار قانونی را به خلافکاران فراری داد. در این هنگام راننده که کنترل فرمان را از دست داده بود، ناگهان خود را مقابل کامیون خاور دید که در گوشه خیابان پارک بود.صدای وحشتناک ترمز در فضا پیچید اما دیگر دیر شده بود و پراید با عقب کامیون برخورد کرد.
در حالی که رهگذران هراسان و نگران بر آن سوی خیابان چشم دوخته بودند، راننده و سرنشین پراید، درها را بازکردند و با پای پیاده به کوچه های اطراف گریختند. در همین حال خودروی گشت پلیس نیز در محل توقف کرد و نیروهای کارآزموده انتظامی، به تعقیب متهمان فراری ادامه دادند.
با آن که راننده خودرو در فاصله صدمتری زمین گیر شد اما سرنشین پراید،چاقوی ترسناک خود را از کمر بیرون کشید و به سمت عوامل انتظامی حمله‌ور شد تا راه گریز خود را باز کند ولی نیروهای ورزیده پلیس با چند فن دفاع شخصی، چاقو را از دست وی خارج کردند و حلقه های قانون را بر دستانش گره زدند.
دقایقی بعد با انتقال دو متهم و اموال کشف شده به مقر انتظامی، بازجویی های تخصصی از آنان آغاز و مشخص شد هر دو متهم از دزدان سابقه دار و حرفه ای هستند که سوابق متعدد کیفری دارند.«رامین-ن»(متهم30ساله)که مدعی بود مجرد است و در خیابان خیام زندگی می کند، در ادامه بازجویی ها با بیان این که 20روز قبل از زندان آزاد شده است، به افسر دایره تجسس کلانتری گفت: من 5 فقره سابقه کیفری دارم و آخرین بار نیز به اتهام سرقت خودرو در زندان بودم اما به خاطر اعتیاد و بیکاری دوباره وسوسه شدم و به پیشنهاد دوستم«علی-ک» با او همدست شدم و اکنون نیز به خاطر درگیری با عوامل انتظامی بسیار پشیمان هستم!
در همین حال متهم43 ساله نیز گفت:دو سابقه کیفری دارم اما به خاطر اعتیادم به انواع قرص های مخدردار، به خودروهای پارک شده دستبرد می زنم ولی برای آن که توسط پلیس شناسایی نشوم پلاک خودرو را دستکاری و مخدوش کردم.
این متهم سابقه دار ادامه داد: گوشی تلفن همراه سرقتی را نیز از فردی ناشناس گرفتم ولی ابزارها و لاستیک خودرو را از صندوق عقب خودروهای مردم سرقت کرده ایم!
با توجه به طرح های ویژه مبارزه با سرقت که با دستور مستقیم سردار سرتیپ دوم احمد نگهبان(جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی) در مشهد آغاز شده است،تحقیقات نیروهای دایره تجسس کلانتری شفا نیز برای کشف سرقت های احتمالی دیگر و دستگیری مالخران ادامه دارد.
منبع: خراسان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد