حکم قصاص برای مردی که راننده‌ای را به خاطر پارک کردن کامیون کشت

مرد بنگاهدار که متهم است یک راننده کامیون را به قتل رسانده، برای بار دوم به قصاص محکوم شد.

حکم قصاص برای مردی که راننده‌ای را به خاطر پارک کردن کامیون کشت

متهم یک بار پیش از این به قصاص محکوم شده اما دیوان عالی کشور رأی صادره را نقض کرده و گفته بود باید بررسی شود آیا بیماری زمینه‌ای مقتول در مرگ او نقشی داشته است یا خیر.

این قتل دو سال قبل اتفاق افتاد و ماموران که در جریان درگیری خونینی مقابل یک بنگاه قرار گرفته بودند به محل رفتند. تحقیقات نشان داد مرد مجروح به نام امین به بیمارستان برده شده است. شاهدان به پلیس گفتند مرد بنگاهدار به نام احسان او را زده است. به این ترتیب احسان بازداشت شد. او به وارد کردن ضربه به پای امین اعتراف کرد. ساعاتی بعد خبر رسید امین جانش را از دست داده است. به این ترتیب، احسان به اتهام قتل تحت بازجویی قرار گرفت.

او اتهام قتل عمدی را قبول نکرد اما گفت قبول دارد به مقتول ضربه زده است. به این ترتیب، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه رسیدگی، اولیای دم درخواست قصاص کردند. مادر مقتول گفت: پسر من ۴۰ ساله بود و تازه ازدواج کرده بود و می‌خواست بچه‌دار شود که احسان جانش را گرفت. من گذشت نمی‌کنم.

وقتی نوبت به احسان رسید او گفت: من صاحب یک بنگاه هستم. روز حادثه امین مقابل مغازه‌ام پارک کرد و راه مغازه را بست. به او گفتم ماشین را از مقابل مغازه بردارد اما توجهی نکرد. ما جروبحث کردیم و امین حمله کرد تا مرا بزند. بلافاصله دوستانش هم به سمت من حمله کردند. از ترس چاقو کشیدم و یک ضربه به پای امین زدم تا او را از خودم دور کنم. من برای کشتن او را نزدم. برای اینکه او را از خودم دور کنم، ضربه زدم.

به این ترتیب قضات وارد شور شدند و امین را به قصاص محکوم کردند.

این رأی مورد اعتراض امین و وکیل مدافعش قرار گرفت. وکیل احسان گفت: مقتول بیماری دیابت داشت و این مساله در مرگ او موثر بود. ضمن اینکه ضربه به پا نوعاً کشنده نیست و موکل من در این زمینه آگاهی نداشته است.

به این ترتیب، پرونده در دیوان عالی کشور نقض شد و قضات دیوان خواستند تا پزشکی قانونی در این باره اظهار نظر کند.

یک بار دیگر پرونده در شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران به جریان افتاد. این بار هم مادر مقتول اعلام کرد درخواست قصاص دارد و گذشت نمی‌کند. متهم نیز گفت: من نمی‌دانستم ضربه به پا باعث مرگ می‌شود، قصدم کشتن نبود.

وقتی نوبت به وکیل متهم رسید، او گفت: موکل من نمی‌دانست سفیدران پا یکی از نقاط حساس بدن است و از بیماری زمینه‌ای مقتول هم خبر نداشت. بنابراین، درخواست دارم از قتل عمدی تبرئه شود.

با این حال قضات بعد از اینکه مدارک را بررسی کردند دفاع را موثر نداسته و برای بار دوم متهم را به قصاص محکوم کردند.

منبع: اعتمادآنلاین
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد