پایان درگیری 10 ساله دو طایفه در هرمزگان

درگیری خونین بین ۲ طایفه بزرگ «فیروزی» و «بردفروشان» پس از ۱۰ سال، با پیگیری و میانجیگری مسئولان قضایی میناب و جاسک به صلح و سازش منجر شد.

پایان درگیری 10 ساله دو طایفه در هرمزگان

علی بلادر رئیس دادگستری میناب گفت:‌ این اقدام با تلاش مشترک و میانجیگری دادگستری شهرستان‌های میناب و جاسک، شورای حل اختلاف و جمعی از علما، مسئولان و معتمدان محلی در قالب اجرای طرح شریعت محلی (قضاوت عرفی)، به صلح و سازش ختم شد.
در نتیجه اختلافات و درگیری‌های موجود بین طرفین طی ۱۰ سال اخیر، چهار نفر به قتل رسیدند که سرانجام با عنایت خداوند طی مراسمی در راستای احیای سنت حسنه صلح و سازش، اختلافات بین این طایفه‌ها پایان یافت و اولیای دم پرونده‌های قتل، گذشت بی قید و شرط خود را اعلام کردند.
رئیس دادگستری میناب تصریح کرد: پس از ارائه توصیه‌های لازم به اصحاب دعوی با حضور مسئولان قضایی و اجرایی و علما و سران طوایف، طرفین در پیشگاه قرآن کریم، هم‌قسم شده‌اند که کینه و کدورت‌های پیش آمده را از بین ببرند و در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی کنند.
بلادر، گذشت این ۲ طایفه را کاری بزرگ و موجب خشنودی خداوند متعال و در تأسی از سیره نبی اکرم(ص) برشمرد و از تلاش اعضای شورای حل اختلاف و علما و همچنین معتمدان و ریش‌سفیدان
 محلی در همکاری به منظور برقراری صلح و سازش قدردانی کرد و از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف در ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش، همکاری و تعامل داشته باشند.

منبع: ایران
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • J
    0

    تا زمانی که فرهنگ ماقبل تاریخی قبیله ای در بخشهایی از کشور حاکم باشد ، نباید انتظار پیشرفت در این نقاط داشت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد