ناگفته های تکاندهنده قتل عام خانواده خانم معلم لارستانی/ قاتلان دوستان صمیمی مقتولان بودند

هر روز جزئیات تازه‌تری از ابعاد قتل عام خانواده لارستانی منتشر می‌شد و روایت‌ها از چگونگی این فاجعه دلخراش متفاوت بود، امروز اما پرده از این جنایت وحشتناک برداشته و تصاویر قاتلان نیز منتشر شده و پلیس نیز در راستای این حادثه ناگوار اطلاعیه‌ای صادر کرده است.

ناگفته های تکاندهنده قتل عام خانواده خانم معلم لارستانی/ قاتلان دوستان صمیمی مقتولان بودند

مردم لارستان استان فارس چندروزی است در بهت و حیرت فرورفته‌اند و یک صدا قصاص را فریاد می‌زنند؛ چراکه دوشنبه، 15 مهرماه 1403، چهار نفر از اعضای خانواده شش نفره یک معلم در لارستان را به طرز فجیعی به  قتل  رساندند.

از دوشنبه تا کنون، هر روز جزئیات تازه‌تری از ابعاد این حادثه منتشر می‌شد و روایت‌ها از چگونگی این فاجعه دلخراش متفاوت بود، امروز اما پرده از این جنایت وحشتناک برداشته و تصاویر قاتلان نیز منتشر شده و پلیس نیز در راستای این حادثه ناگوار اطلاعیه‌ای صادر کرده است.

ساعت 23:45 شب، در پی اعلام به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر قتل چهار نفر از اعضای یک خانواده در یکی از محله‌های شهر لارستان، بلافاصله بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

با اعزام ماموران به محل حادثه و پس از تحقیقات، مشخص شد فردی به همراه همسرش مادری 41 ساله و سه فرزند دختر شش، هفت و 14 ساله‌اش را با انگیزه سرقت به قتل رسانده است.

در این راستا رییس پلیس آگاهی استان فارس نیز اعلام کرد که در همان لحظات اولیه قاتل 32 ساله در منزلش دستگیر شد و در تحقیقات تکمیلی مشخص شد همسر قاتل، پسر 13 ساله مقتول را به داخل خودرو انتقال داده و از حوزه استحفاظی خارج شده است که سریعا طرح مهار اجرا و عوامل انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی خودرو را توقیف و ضمن دستگیری راننده که همسر قاتل و 24 ساله بود، پسر بچه 13 ساله را درحالی که دست و پاهایش بسته و در صندوق عقب خودرو بود، صحیح و سالم آزاد کنند.

با این حال اما درپی قتل عام یک خانواده لارستانی در استان فارس، جست‌وجوها برای یافتن اصل ماجرا ادامه دارد.

شاهدان چه می‌گویند؟

اطلاعات اولیه و گفته شاهدان حکایت از آن داشت که این خانواده در شهر بیرم ساکن هستند و سارقان که همسایه و مستاجر برادر پدر خانواده بودند، در غیاب پدر، اقدام به قتل مادر خانواده به نام رباب حاجی‌پور و سه دختر خردسال او به نام‌های آوا، آرام و جانان کرده‌اند. همچنین، پسر کوچک خانواده را ربوده و در صندوق عقب خودروی سرقتی محبوس کرده‌اند.

پس از سرقت خودرو، سارقان در تعقیب و گریز پلیس قرار گرفتند. در جریان این تعقیب و گریز، خودروی سارقان واژگون شد و سارقان موفق به فرار شدند اما خوشبختانه، پلیس توانست پسر ربوده شده را سالم از صندوق عقب خودرو خارج کند؛ این در حالی است که تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از زمان تعقیب و گریز پلیس با خودروی سرقتی نشان از آن دارد که سارق خودرو که زنی جوان بوده و به عنوان یکی از قاتلان معرفی شده، پس از درگیری با عوامل انتظامی بیهوش و دستگیر شده است که در این راستا اولین تصویر از قاتل پس از دستگیری که روی ویلچر نشسته بود، منتشر شد.

قتل عام در لارستان

روایت پسربچه 13 ساله از نحوه قتل مادر و سه خواهرش

پسر بچه نیز در مسیر درمانگاه به ماموران انتظامی گفته است که این افراد همسایه ما و مستأجر عمویم هستند که زن خانواده مادر و سه خواهرم را به خانه‌شان دعوت کرد و از مادرم خواست برایشان رنگینک درست کند.

من اما در خانه تنها ماندم و دیدم شوهر او حدود نیم ساعت بعد با صورت پوشانده شده وارد خانه ما شد؛ اما او را شناختم و پرسیدم چرا صورتت را پوشانده‌ای؟ از من خواست که نترسم و گفت آمده تا با هم دزد و پلیس بازی کنیم.

پسربچه همچنین در اظهارات خود گفته است که او از من پرسید گاوصندوق و طلاهای مادرت کجاست؟ او در حین بازی، دست و پایم را بست و مرا داخل صندوق عقب ماشین گذاشت و دیدم ماشین حرکت کرد.

ابتدا دختران خانواده را فجیعانه به قتل رساندند

یکی از بستگان خانواده حاجی‌پور و خلیلیان که در جریان جزئیات بیشتری بود، گفت: گویا خانم حاجی‌پور که رابطه خوبی با مستاجر برادرهمسرش داشت، در حال درست کردن رنگینک بوده که قاتل دو دختر او به نام آرام و جانان را داخل درام آبی قرار داده و آن‌ها را خفه کرده است؛ پس از آن دختر بزرگ به نام آوا را با سلاح سرد و در داخل حمام به قتل رساند و بر سر ربابه که مادر این کودکان بود، یک پلاستیک کشیده و او را هم خفه کرده است.

قتل عام لارستان

نحوه مطلع شدن پدر خانواده از وقوع این ماجرای هولناک

پدر خانواده اما گفته است که در حال رسیدن به خانه بودم و پلیس با من تماس گرفت. از من پرسید شما الان کجا هستید؟ من هم گفتم به منزل رسیدم و پس از آن متوجه باز بودن در خانه و جای خالی ماشینم شدم. با صدای بلند همسر و فرزندانم را صدا کردم اما آنها پاسخ ندادند.

او در ادامه عنوان کرد که با تلفن همسرم تماس گرفتم اما پاسخگو نبود که پس از آن با سفارش مامور پاسگاه فداغ، به منزل همسایه‌ام رفتم؛ بی خبر از همه جا به خانه آن‌ها سر زدم و با در بسته روبه‌رو شدم که مامور پاسگاه فداغ به من گفت از دیوار بالا بروم و در صورت لزوم قفل در را بشکنم و داخل منزل شوم؛ با دیدن صحنه‌ای از جسد همسر و دخترانم صدای فریادم تا آسمان بلند شد.

این مرد داغدیده اظهار کرد: مرد همسایه (قاتل) فکر می‌کرد کسی هنوز متوجه جنایت نشده است، به منظور پنهان کردن اجساد اعضای خانواده‌ام وارد منزل شد که با هم درگیر شدیم و با سروصدای ما همسایه‌ها سر رسیدند و این قاتل را دستگیر کردند.

قتل عام خانوادگی لارستان

انگیزه قتل انتقام یا سرقت؟

یکی از شاگردان رباب حاجی‌پور اعلام کرد: قاتلان با انگیزه سرقت طلاهای این خانواده دست به چنین اقدامی زده‌اند و نمی‌توان گفت انگیزه قاتل انتقام بوده، چراکه من در سال‌هایی که شاگرد خانم حاجی‌پور بودم، هرگز جز خوبی از او ندیدم و خنده‌هایشان را فراموش نخواهم کرد.

او همچنین عنوان کرد: خانم حاجی‌پور سال‌ها مدیر مدرسه امام‌حسین(ع) بود، در مقطع راهنمایی و دبیرستان تدریس می‌کرد و تا حد امکان به نیازمندان کمک می‌کرد و با کسی خصومت نداشت.

شاگرد مقتول در پایان خاطرنشان کرد: پس از آنکه قاتلان همسر و دو دختر را خفه کردند و دختر بزرگ‌تر خانواده را فجیعانه به قتل رساندند و پسرش را ربودند، آقای خلیلیان و پسرش در شوک فرورفتند و درحال حاضر هر دو با حال نامساعدی در بیمارستان بستری هستند.

بی‌قراری پدر بر مزار همسر و دخترانش

سرانجام، عصر روز 17 مهرماه 1403، پیکر این مادر و سه دخترانش روی دست جمع کثیری از مردم لارستان تشییع و در آرامستان و گلزار شهدای بیرم به خاک سپرده شد.

فیلم‌هایی از لحظه تشییع پیکر این خانواده منتشر شده که بی‌قراری‌های پدر بر مزار همسر و سه دخترش را به تصویر کشیده است و نشان می‌دهد به خاک‌سپاری هم‌زمان عزیزترین سرمایه‌هایش سوگ و غم او را مضاعف و یک استان را ماتم‌زده کرده است.

درخواست رسیدگی خارج از نوبت به پرونده قتل عام خانواده لارستانی

پس از انتشار خبر قتل فجیع و بی‌رحمانه خانواده فرهنگی خلیلیان و حاجی‌پور و دستگیری قاتلان و معرفی آن‌ها، بسیاری از اهالی استان فارس و دیگر استان‌ها در بیانیه‌های مختلفی خواستار آن شدند مسئولان قضائی هرچه زودتر تکلیف این پرونده را مشخص کنند و قاتلان رابه سزای عملشان برسانند.

 در این راستا، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن اظهار تأسف از وقوع این حادثه تلخ در شهر بیرم لارستان گفت: متهمان پرونده مذکور ساعاتی پس از وقوع این جنایت با ورود جدی نیروهای انتظامی و اقدامات فنی سریع دستگیر شدند و در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند و در سریع‌ترین زمان با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان معرفی خواهند شد.

قاتلان لارستان

قتل عام خانوادگی لارستان

عمه این خانواده گفت : قاتلان همسایه صمیمی عروس و برادرزاده هایم بودند حتی بین خانه شان در خصوصی قرار داشت زن همسایه می دانست عروس مان همیشه طلا می خرد و همین باعث حسادت و وسوسه شده بود اما انگار سرقتی رخ نداده بود و نمی دانیم چرا قتل انجام دادند.

 

بخوانید: تجاوز مرد ۲ زنه به ۳ زن همسایه!

 

منبع: رکنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • Me
    0

    پلیس بر چه مبنایی به پدر خانواده زنگ زده ؟
    چطور متوجه شده ؟؟

  • ناشناس
    1

    چقدر ترسناک قیافه های معمولی ولی ذهن های مریض و قاتل

  • دو یو نو بلاد
    9

    99.9 درصد کار افاغنه بوده

    این مهاجرین در ایران از این کارها زیاد کردند و متاسفانه به قصاص هم نرسیدند تا درس عبرتی برایشان بشود
    گویا برخی حضراررت میخان که جامعه رو بسمت خونریزی پیش ببرند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نه عزیزم این دو قاتل جهرمی بودند.

  • ناشناس
    0

    خیلی دردناک بود دلم به درد اومد اشکم دراومد برای این خانواده بی گناه ، ای کاش راحت به غریبه ها اعتماد نکنیم جامعه امروز مثل گذشته نیست

  • ناشناس
    0

    این خبر خیلی دردناک است
    برای محاکمه این جنایتکار خلخالی دیگری می طلبد

  • ناشناس
    0

    من متوجه نشدم
    پلیس به همسر مقتول گفته از روی دیوار بره تو خونه قاتل
    از کجا میدونستن جرمی صورت گرفته

  • فری
    0

    داستان رو قبلا بهتر نوشته بودید پلیس شق الغمر نکرده بود یه ماشین با پلاک مخدوش رو دنبال کرده به صورت اتفاقی پسر بچه رو پیدا کردند. و بر این اساس به پدر خانواده گفتن به خانه همسایه برود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد