کشف محوله مواد مخدر از مبدا شیخ نشین های خلیج فارس در بصره

اداره گذرگاه های مرزی عراق روز چهارشنبه از کشف یک محموله جدید از قرص های روان گردان قاچاق شده از کشورهای شیخ نشین حاشیه خلیج فارس در بصره در جنوب عراق خبر داد.

کشف محوله مواد مخدر از مبدا شیخ نشین های خلیج فارس در بصره

اداره گذرگاه های مرزی عراق در بیانیه ای اعلام کرده است که نیروهای مرزی عراق 17 هزار قرص روان گردان در مرز «سفوان» در جوار با کشور کویت کشف کردند.

براساس بیانیه، این قرص های روان گردان در کنار سیم خاردارهای مرزی در گذرگاه سفوان رها شده بودند که نیروهای عراقی آنها را کشف کردند.

اداره گذرگاه های مرزی عراق اضافه کرده است که در پی دستورات صادره مبنی بر مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تدابیری که در این راستا اتخاذ شده است، یک تیم از نیروهای مرزی عراق در حین عملیات تفتیش، این قرص های روان گردان را کشف کردند.

پدیده جدید صادرات قرص های روان گردان به عنوان نوع جدیدی از مواد مخدر در سال های اخیر از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به ویژه امارات به سمت عراق رو به گسترش نهاده است.

نیروهای امنیتی عراق در طول ماه های گذشته در چند مورد محموله های مواد مخدر حاوی قرص های روان گردان را در جنوب عراق کشف کرده اند که برخی در کانتینرهای حمل بار تعبیه شده بودند.

کارشناسان در عراق از این پدیده جدید اعتیاد و تلاش برخی از شیخ نشین های حاشیه خلیج فارس برای آلوده کردن جوانان عراق به مواد مخدر از طریق مصرف قرص های روان گردان ابراز نگرانی کرده اند.

منبع: ایرنا

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها