۵۹۰ فقره تخلف صنفی در رامسر کشف شد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت رامسر از شناسایی ۵۹۰ فقره تخلف صنفی از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان خبر داد.

۵۹۰ فقره تخلف صنفی در رامسر کشف شد

سعید فیلی با بیان اینکه در ایام نوروز تب و تاب مردم برای خرید کالاهای مورد نیاز بیشتر می‌شود گفت: در این ایام مردم با تغییرات قیمتی و نوع کالاهایی که به آنها عرضه می‌شود مواجه خواهند شد و نظارت در این بخش نسبت به گذشته دو چندان است.

وی با بیان اینکه امروزه وضعیت افزایش قیمتی در سطح کالاها به دلایل فشارهای بین المللی به جمهوری اسلامی مشاهده می‌کنیم تصریح کرد: در راستای نظارت بر روی کالاهای خاص مردم که عمدتاً پوشاک و اقلام مصرفی روزانه مانند مرغ گوشت میوه و تره بار شیرینی جات، آجیل و برخی کالاهایی که مورد نیاز عامه مردم است گشت‌های مشترکی به همراه فرمانداری اتاق اصناف تعزیرات حکومتی بهداشت دامپزشکی و نیروی انتظامی انجام می‌شود که بازدیدهایی موردی را از سطح بازار داریم‌.

فیلی افزود: کشیک‌های نوروزی در کل روزهای تعطیل نوروز از ساعت ۹ صبح الی ۱۸ عصر فعال بوده و سامانه ۱۲۴ به صورت شبانه روزی آماده دریافت شکایات مردمی است.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت رامسر گفت: اهداف کشیک‌ها رسیدگی به شکایات واصله بوده که توسط سامانه ۱۲۴ اعلام می‌شود و بازرسی‌های موردی از سطح بازار و نظارت بر نحوه توزیع کالا و خدمات در ایام نوروز به صورت مستمر انجام خواهد شد.

فیلی تصریح کرد: در صورت مشاهده گران فروشی کم فروشی احتکار عدم درج اتیکت عدم صدور فاکتور و موارد ۴۹ گانه تخلفات صنفی توسط واحدهای صنفی برخورد خواهد شد و اکیپ‌های مستقل اتاق اصناف و اداره صنعت معدن و تجارت به صورت روزانه بازدیدها را انجام می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: قیمت مرغ و گوشت در بازار با افزایش روبرو شده که جهاد کشاورزی در زمینه تأمین کالای فوق فعال بوده و نظارت بر توزیع کالا بر عهده صنعت معدن و تجارت و اتاق اصناف است.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان رامسر با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا امروز بیش از ۶۷۱ مورد بازرسی فقط در زمینه مرغ و گوشت انجام شد که تعداد ۸۱ فقره تخلف صادر شد اظهار داشت: کل بازرسی از واحدهای صنفی در سال جاری بیش از ۳۴۰۰ مورد بوده که ۵۹۰ مورد پرونده تخلف ثبت شده و برای صدور رأی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی افزود: کسبه شهرستان رامسر جز خطوط اولیه دفاعی اقتصادی هستند و همیشه کمک حال مردم و دولت بوده و با توجه به مشکلات اقتصادی در کشور باید با اتحاد، همدلی، رعایت انصاف و اجرای ضوابط و قوانین و درصد سود و درج اتیکت و اخلاق مداری با مشتریان برخورد کنند.

فیلی گفت: با توجه به اینکه کمبودی در زمینه کالاها در سطح جامعه موجود نمی‌باشد ولی مردم شریف ما نیز در زمینه خرید کالا حداقل به اندازه نسبی خرید کنند و از خرید بیش از اندازه خودداری کنند تا میزان موجودی کالا که بخاطر خرید بیش از اندازه خالی نشود و امکان افزایش قیمت از این طریق کاهش یابد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان رامسر با بیان اینکه شهرستان رامسر سالیانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی بوده گفت: کسبه و بازاریان در عرضه کالا به گردشگران و همشهریان رعایت انصاف را کنند.

بهمن جعفری تصریح کرد: رضایت مندی گردشگران و همشهریان اولویت اصلی اصناف بوده تا با خاطره خوشی شهر را ترک کنند.

وی افزود: در ایام تعطیلات نوروزی سامانه ۱۲۴ آماده گزارشات تخلفات است و در تعطیلات نوروزی کشیک‌های بازرسی اصناف در دفتر اتاق اصناف مستقر است.

منبع: مهر

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها