تصادف با خودرو علت مرگ خرس قهوه‌ای در مهدی‌شهر/ راننده متواری است

رئیس اداره محیط‌زیست مهدی‌شهر بابیان اینکه یک قلاده خرس قهوه‌ای به علت تصادف با خودرو در این شهرستان تلف شد، گفت: راننده خودرو از محل متواری شده است.

تصادف با خودرو علت مرگ خرس قهوه‌ای در مهدی‌شهر/ راننده متواری است

عباس زارع ضمن بیان اینکه شب گذشته یک قلاده خرس قهوه‌ای به علت تصادف با خودرو در مهدی‌شهر تلف‌شده است، ابراز داشت: این خرس پس از تصادف از ناحیه سینه دچار شکستگی شد که درنهایت تلاش محیط‌بان‌ها برای نجات این‌گونه بی‌نتیجه ماند.

وی ضمن بیان اینکه راننده خاطی بعد از تصادف با این خرس از محل متواری شده است، اضافه کرد: اقدامات لازم برای شناسایی و برخورد قضائی با این راننده در حال پیگیری است.

رئیس اداره محیط‌زیست مهدی‌شهر بابیان اینکه در فصل بهار حیواناتی نظیر خرس برای تأمین غذای خود بعد از خواب زمستانی از ارتفاعات به سمت روستاها حرکت می‌کنند، ابراز داشت: از ساکنان روستاها تقاضا می‌شود که درگذر از مناطق تحت حفاظت مهدی‌شهر با سرعت مناسب تردد داشته باشند تا در صورت مواجه با حیوانات قادر به کنترل خودرو باشند.

زارع در ادامه تصریح کرد: از جوامع بومی و محلی نیز تقاضا می‌شود به‌محض مشاهده حیوانات درشت جثه نظیر پلنگ و خرس حتماً خونسردی خود را حفظ و هیچ اقدام تحریک‌کننده‌ای انجام ندهند و بلافاصله محیط‌زیست را در جریان قرار دهند تا موضوع رسیدگی شود.

وی اضافه کرد: از طبیعت گردان نیز انتظار می‌رود در این فصل با مراجعه به دشت و دمن در هنگام مواجه با لاشه حیوانات ارزشمند از انتقال آن خودداری کرده و سازمان محیط‌زیست را در جریان قرار دهند تا موضوع به‌صورت خاص مورد رسیدگی قرار گیرد.

منبع: مهر

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها