ابتکار متروی مشهد؛ ورزش کنید، بلیط رایگان بگیرید

مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفت: طرح پایگاه هوشمند تندرستی به صورت پایلوت در ایستگاه فلسطین قطارشهری مشهد پیاده‌سازی شده و در ۲ هفته گذشته حدود ۵۰۰ بلیط به مسافران هدیه داده است.

ابتکار متروی مشهد؛ ورزش کنید، بلیط رایگان بگیرید

میثم زارع مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد گفت: به واسطه زندگی صنعتی و شهرنشینی و کاهش فعالیت‌های جسمانی افراد جامعه، طرح پایگاه هوشمند تندرستی هم به عنوان یک رسالت اجتماعی که نهاد‌های دولتی میتوانند بر عهده گیرند و هم به عنوان یک راهکار نوین جذب مخاطب میتواند زمینه ساز تحرک و فعالیت افراد شود.

او تصریح کرد: در این طرح با بهره‌گیری از دانش نرم‌افزاری و استفاده از تجهیزات سخت‌افزاری، مخاطبان با انجام تعدادی حرکات ورزشی ضمن انجام فعالیت‌های ورزشی و کمک به سلامتی فردی و نشاط اجتماعی، میتوانند در چالش و کمپین اجتماعی و یا تبلیغاتی نیز شرکت نمایند.

مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد گفت: در نقاط پرتراکم شهری مانند ایستگاه‌های مترو، افراد غالبا زمان اضافی در اختیار دارند و میتوانند با استفاده از این طرح، ضمن انجام فعالیت و تحرک بدنی شامل "حرکت اسکات"، "حرکت پرش در جا" و "حرکت خم کردن کمر به ۴ طرف" در بستر زندگی عادی و فعالیت‌های روزانه به نشاط اجتماعی نیز کمک کنند.

زارع افزود: طراحی و اجرای این طرح کاملا در داخل کشور و توسط متخصصین شرکت دانش بنیان منشور فناوری فردا عضو پارک علم و فناوری خراسان صورت پذیرفته است و با استفاده از سنسور‌های تشخیص حرکات بدن و هسته نرم افزاری، فعالیت‌های جسمی مخاطبان پردازش و آنالیز می شود.

او ادامه داد: در این طرح مسافران قطارشهری در فاصله حدود ۱.۵ متری و رو به روی دستگاه می‌ایستند. با بلند کردن دست خود سنسور‌های تشخیص بدن دستگاه اندام کاربر را شناسایی میکند. اکنون نحوه انجام ۶ حرکت ورزشی شامل "حرکت اسکات"، "حرکت پرش در جا" و "حرکت خم کردن کمر به ۴ طرف" به صورت ویدیویی آموزش داده میشود و کاربر می‌بایست در ۹۰ ثانیه مجموع این حرکات ورزشی را به صورت عملی انجام دهد. پس از پایان بلیط تک سفره قطارشهری به مسافران هدیه داده می شود.

مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد گفت: پایگاه هوشمند تندرستی به صورت پایلوت در ایستگاه فلسطین قطارشهری پیاده سازی شده است و در ۲ هفته گذشته حدود ۵۰۰ بلیط به مسافران هدیه داده است.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • فاطمه
    0

    خيلي عالي .منم ميخوام برم ورزش كنم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها