دشمن از قدرت فرهنگی نماز جمعه می هراسد

رئیس ستاد نماز جمعه مشهد با بیان اینکه نماز جمعه از اهمیت بالایی در حکومت اسلامی برخوردار است گفت: نماز جمعه دارای قدرت فرهنگی است که دشمن از این قدرت می هراسد.

دشمن از قدرت فرهنگی نماز جمعه می هراسد

به گزارش مشهد فوری ، حجت الاسلام ابراهیم معادی ظهر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در رواق امام خمینی (ره) در جوار مضجع شریف امام رضا (ع) با بیان اینکه نماز جمعه از اهمیت بالایی در حکومت اسلامی برخوردار است گفت: نماز جمعه واجب تأخیری و مورد تاکید امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است و در حال حاضر ۹۰۰ نماز جمعه در کشور برگزار می‌شود.

وی نماز جمعه را نماد و صدای حکومت اسلامی دانست و افزود: نماز جمعه است مردم را به امام زمان (عج) پیوند می‌دهد بنابراین نماز جمعه دشمن ان زیادی دارد که گاهی این دشمنی‌ها به شکل خودی است.

وی به کارکردهای سیاسی اجتماعی نماز جمعه اشاره و اظهار کرد: بعد سیاسی و اجتماعی اسلام در نماز جمعه نمود دارد و در صورتی که بخواهید شعار حکومت اسلامی را مشاهده و چهره نمازگزاران را ببینید، در محل و مراسم مذهبی همچون نماز جمعه دیده می‌شود.

رئیس ستاد نماز جمعه مشهد، نماز جمعه را محل دشمن شناسی دانست و تاکید کرد: ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه وظیفه دارند خطوط بین دوست و دشمن را توضیح دهند و آن‌هایی که با دشمن هماهنگ هستند را به مردم معرفی کنند.

وی افزود: مردم باید در نماز جمعه بدانند چه کسی در موقع عمل پا پس می‌کشد و از ولایت دفاع نمی‌کند.

معادی با بیان اینکه وقتی امام جمعه برخی جریان‌ها را معرفی و در نماز جمعه برخی مسائل را مطرح می‌کند عده‌ای که ناآگاه این کار را باعث اختلاف می‌دانند در حالی که این کار در واقع باعث وحدت بیشتر خواهد شد.

وی نماز جمعه را قرارگاه فرهنگی دانست و اظهار کرد: تمامی ۹۰۰ نماز جمعه کشور قدرتی ایجاد می‌کند که دشمن از این قدرت فرهنگی می‌هراسد.

رئیس ستاد نماز جمعه مشهد با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) در صحیفه، به ویژگی‌های امام جمعه اشاره و بر ضرورت شجاع بودن امام جمعه تاکید کرد.

وی افزود: در فتنه ۸۸ خیلی‌ها دچار شک و تردید شده بودند و حتی نمی‌دانستند در فلان مجلس سخنرانی کنند یا سکوت کنند اما در همان زمان تعدادی از ائمه شجاع کشور پرچم را در دست گرفتند و اجازه سو استفاده از فضای غبار آلود به دشمن را ندادند.

معادی گفت: امام جمعه شجاع در چنین موقعیت‌هایی است که احساس اقتدار را به جامعه می‌دهد.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها