با پیگیری مشهدفوری؛

میراث به مالک خانه تاریخی ناظران تذکر داد/ لزوم کسب مجوز برای ایمنی مسافران

رییس اداره میراث فرهنگی مشهد گفت: خانه ناظران هنوز مجوز نهایی گردشگری برای بهره برداری از این بنای تاریخی به عنوان مهمانسرا را ندارد.

میراث به مالک خانه تاریخی ناظران تذکر داد/ لزوم کسب مجوز برای ایمنی مسافران

حسن زمانی بیدختی؛ رییس اداره میراث فرهنگی مشهد در گفت وگو با مشهد فوری اظهار داشت: در پی تماس مشهد فوری با مالک خانه تاریخی ناظران تلفنی گفتگو و خواستار انجام مراحل قانونی و دریافت مجوزهای گردشگری را مطرح کردم.

به گفته زمانی؛ خانه ناظران هنوز مجوز نهایی گردشگری برای بهره برداری از این بنای تاریخی به عنوان مهمانسرا را ندارد.

وی توضیح داد: خانه تاریخی ناظران مالک خصوصی دارد و مالک قدیم و جدید از سالهای دور بویژه ایام محرم و صفر به عنوان خانه مسافر از آن بهره برداری می کرده اند.

رییس اداره میراث فرهنگی مشهد افزود: میراث فرهنگی در سالهای قبل تذکر به این مالک داده و وی یکسری از مراحل برای کسب مجوز گردشگری را نیز طی کرده است.

زمانی ادامه داد: متاسفانه مالک خانه ناظران در مرحله گرفتن تسهیلات بانکی برای بازسازی بنا متوقف شده درحالیکه وی تمایل برای گرفتن مجوز را دارد.

وی تاکید کرد: خانه طرح مصوب تبدیل به واحد اقامتی و سنتی را دارد که به دلیل اینکه مرمت بنا تکمیل نشده مجوز بهره برداری را ندارد.

رییس اداره میراث فرهنگی مشهد بر نظارت میراث بر خانه های تاریخی و خانه مسافرها تاکید و "ایمنی" را از مهم ترین دلایل برای لزوم دریافت مجوز دانست.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها